شناسه خبر : 102486
یکشنبه 15 مرداد 1402 , 10:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

موقعیت‌های وسوسه‌انگیز

فاش نیوز - همه ما ممکن است گاها در موقعیت های وسوسه انگیزی قرار بگیریم اما واکنش هایمان یکسان نیست!
گاهی همه ما در شرایطی قرار می‌گیریم که پیشنهادات وسوسه‌برانگیزی به ما می‌شود؛ مثلا در پستی قرار می‌گیریم که ارتباطات خاصی را ایجاد می‌کند یا امکان سوءاستفاده‌هایی فراهم می‌شود؛ یا مثلا دوستی یا آشنایی پیشنهاد کاری یا رفتاری می‌دهد که در عین داشتن منافع مادی، کاری غیر انسانی و غیراخلاقی است!
مثالها از این دست بسیار است؛ بعضی‌ها با اینکه ممکن است از وضعیت مناسب اقتصادی هم برخوردار نباشند در چنین شرایطی هرگز وسوسه نمی‌شوند و چنین پیشنهادات کثیفی را نمی‌پذیرند؛ اما بعضی ها که البته کم‌ هم نیستند نه تنها بشدت وسوسه شده و از چنین پیشنهاداتی استقبال می‌کنند؛ بلکه گاه در به در دنبال فراهم کردن شرایطی هستند تا بتوانند یک شبه ره صد ساله را بروند و‌ منافع سرشاری را حتی به قیمت لگدمال کردن حقوق دیگران نصیب خود کنند!
چنین واکنش‌های متفاوت و گاه متضاد حاصل نوع تربیت و‌ نهایتا باورها و‌ نگرش‌های افراد می باشد.
لطفا در آموزش و‌ بویژه "پرورش" فرزندانتان دقیق و حساس باشید بسیاری از آدم‌هایی که گاه با نابودی منابع ملی و از بین بردن منافع مردم و کشور برای خود کاخ می سازند و‌ رفاه سرشار فراهم می‌کنند٫ روزی کودکی معصوم بودند و تحت نفوذ و تعلیم پدران و مادران خود قرار داشتند و بعدها به مدرسه و‌ دانشگاه رفتند؛ پس چه شد نتیجه آن آموزش‌ها و‌ به ظاهر پرورش ها!؟
از این رو بسیار ضروری است که در مورد آنچه که در خانواده ها؛ مدارس و دانشگاهها می‌گذرد اندیشه کنیم و طرحی نو دراندازیم؛ زیرا بشدت خود، خانواده و کشور در معرض ویرانی جدی قرار گرفته ایم و اگر به موقع چاره جویی نکرده و اقدامی شایسته نکنیم قطعا بزودی دیر خواهد شد!
بارها و بارها گفتند و‌گفتیم؛ کاش گوش ها شنواتر بود و‌ دلسوزی ها بیشتر...

|| علیرضا رجایی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi