شناسه خبر : 102604
چهارشنبه 18 مرداد 1402 , 16:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گذرنامه زیارتی؛ عبور از هفت خان...

صرف نظر از این که اصولا چرا پست برای اعلان کد پستی پول بگیرد، تمام مراحل پیش نیاز هم هستند و داستان اول مرغ بوده یا تخم مرغ تکرار می شود...

فاش نیوز - ...هر وقت جایی راجع‌به کربلا و اربعین صحبت می شود، دوستان از این که تا حالا نتوانسته ام به پابوسی سید و سالار شهیدان(ع) شرفیاب شوم متعجب می شوند.
راهیان نور سال پیش و شب خاطرات در شلمچه، حاج‌حسین یکتا گفت: برات اربعین را امشب می دهند، و واقعا دادند.
از ابتدای سال جاری با همسفر راهیان نور، قرار و مدار اربعین را گذاشتیم.
از آنجایی که هر روز در اخبار و رسانه ها در مورد نحوه‌ی گرفتن گذرنامه و تسهیلات در نظر گرفته شده برای زائرین اربعین گفته می شود، خیالم راحت شد؛ چون من توان ایستادن نیم ساعت در صف را هم ندارم. به راحتی و اینترنتی می توانم پاسپورت زیارتی بگیرم، اما...

به سامانه پلیس مراجعه کردم. در همان ابتدا به پنجره‌ی خدمات دولت ارجاع شدم!
با هزار دردسر و نصب اپلیکیشن، وارد مرحله‌ی ثبت نام شدم و به محض وارد کردن کد ملی، پیام داد که باید به پلیس+۱۰ مراجعه و انگشت‌نگاری جدید ثبت کنید!
برای انگشت‌نگاری هم باید ثبت آدرس در سامانه انجام بدهید؛ و جالب این که کد پستی که قبلا از پست گرفتم را قبول نمی کند و دوباره باید وجه پرداخت کنیم تا پست شماره ده رقمی بدهد!
صرف نظر از این که اصولا چرا پست برای اعلان کد پستی پول بگیرد، تمام مراحل پیش نیاز هم هستند و داستان اول مرغ بوده یا تخم مرغ تکرار می شود.
از طرفی دیگر دایما هزینه پاسبورت زیارتی را پنجاه هزار تومان اعلام می کنند؛ در حالی که جمع هزینه های پرداختی حدود پانصد هزار تومان خواهد شد (غیر از هزینه اعلام کد پستی، انگشت نگاری و...).
...و سئوال اینجاست؛ چرا به وعده هایی که دائما از رسانه ها اعلام می شود، عمل نمی کنند؟ زیرا نه تنها این وعده ها و قول مسئولان عملی نمی شود، بلکه عده ای از جماعت نق زن و دائما طلبکار، از این وعده ها نهایت سوءاستفاده را نموده و موضوعات را وارونه جلوه می دهند که، ای وای تمام بودجه مملکت را صرف مراسم اربعین می کنند!
و واژه تسهیلات را به عنوان وام و کمک بلاعوض به خورد مخاطبان می دهند، در حالی که منظور از تسهیلات، افزایش سرعت و خدمات بیشتر به انبوه زائرین اربعین است که البته آن هم شعاری بیشتر نیست و همانند پاسبورت عادی، باید کلی هزینه پرداخت نماییم.
...حقیقت این که، قرار بود جهت زیارت و پیاده‌روی اربعین وام بگیریم؛ اما با وضعیت فعلی و مشکلات دریافت گذرنامه، گویا امسال هم قسمت ما نخواهد شد!

|| فریدون نوروزی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi