شناسه خبر : 102643
پنجشنبه 19 مرداد 1402 , 19:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ادامه قانون‌گریزی در بنیاد شهید و امور ایثارگران

در سال ۹۶ سازمان بازرسی کل کشور در شرکت متد مستقر شد و یکی از موارد تخلف در شرکت متد را بکارگیری بازنشستگان اعلام کرد. به همین منظور لیست ۱۲ نفره بازنشستگان را به مدیر عامل اعلام و خواستار توضیح شد....

فاش نیوز - می‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. تو غلط می کنی قانون را قبول نداری! قانون تو را قبول ندارد. «امام خمینی ره». در دوره ریاست آقای قاضی زاده هاشمی شاهد هجوم بازنشستگان به بخش های مختلف بنیاد می باشیم. برابر قانون منع بکارگیری بازنشستگان، پرداخت هرگونه وجهی و از هر محل و تحت هر عنوان به بازنشستگان در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است. اکنون ماهیانه میلیاردها ریال از منابع بنیاد که متعلق به ایثارگران است به این افراد پرداخت می شود. معاونت قوانین مجلس نیز در پاسخ استعلام دو تن از نمایندگان صراحتا" اشتغال بازنشستگان را در شرکت وابسته به بنیاد (متد) ممنوع اعلام کرده است.

در سال ۹۶ سازمان بازرسی کل کشور در شرکت متد مستقر شد و یکی از موارد تخلف در شرکت متد را بکارگیری بازنشستگان اعلام کرد. به همین منظور لیست ۱۲ نفره بازنشستگان را به مدیر عامل اعلام و خواستار توضیح شد.

 

شرکت هر آنچه استدلال در خصوص بکارگیری بازنشستگان داشت، ارائه داد، لکن پاسخ ها از نظر بازرسی کل کشور قانع کننده تشخیص داده نشد و ضمن تفهیم اتهام به مدیر عامل خواهان دفاع ایشان شدند. شرکت ناچار به تسویه حساب با بازنشستگان شد و بازرسی با این اقدام شرکت، اعلام کرد تعقیب کیفری مدیر عامل متد منتفی شد.

با درایتی که مرحوم آقای شهیدی داشت، برای جلوگیری از تکرار این مشکل، طی نامه شماره ۱۰۶۹ مورخ ۱۳۹۷/۹/۳بکارگیری بازنشستگان را از معاونت نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری استعلام کرد.
پاسخ دفتر: موضوع ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان صرف نظر از شمول یا عدم شمول قانون مذکور نسبت به دستگاه‌های تحت پوشش دفتر مقام معظم رهبری - که در مورد اغلب آنها به ویژه نهادها و شرکت‌ها و موسسات وابسته به آنها به ویژه نهادها و شرکت‌ها و موسسات وابسته به آنها که بودجه عمومی و کل کشور استفاده نمی‌کنند، می‌توان عدم شمول قانون به آنها را اعلام کرد - بنا به صلاحدید رعایت مفاد و اجرای احکام این قانون در کلیه دستگاه‌های تحت پوشش و موسسات و شرکت‌های وابسته به آنها مورد تاکید قرار گرفته و ابلاغ گردیده است.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
در این پاسخ نکته ظریفی وجود دارد، عبارت "به ویژه نهادها و ... که از بودجه عمومی کشور استفاده نمی کنند" یعنی نهادی مثل بنیاد مستضعفان را هم مکلف به رعایت قانون کرده که از بودجه عمومی استفاده نمی کند و بنیاد مستضعفان این ابلاغ را در جهت رعایت قانون به طور کامل اجرا کرد. در صورتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران به طور کامل از بودجه عمومی استفاده می کند و سزاوارتر به اجرای قانون است. این نشان از آن دارد وقتی رئیس بنیاد و نمایندگی ولی فقیه در بنیاد یک شخص واحد باشد به جای اختلافات آزار دهنده، سیاست ها و برنامه ها هماهنگ اجرا خواهد شد . نکته قابل تامل بعدی این است که تطبیق این امور در بنیاد از شئونات نماینده ولی فقیه است که باید بر اجرای آن نظارت کند.
 
|| یوسف مجتهد
اینستاگرام
شکایت از قاضی را به قاضی میبری؟!
همه سیاستمداران ، دستاشون توی یک کاسه اس!!
این به ظاهر اختلاف ها هم، جنگ زرگری ست!!
اگر باهم نبودند، تابه حال باید نیمی از اینها اعدام می‌شدند.
فقط مردم را به سخره گرفته اند.
مردم هم روزی، پاسخشان را کوبنده می‌دهند.
اغتشاشات اخیر، جنگ ضد انقلاب با نظام بود.
اعتراضات بعدی، جنگ انقلابیون و سینه سوختگان ولایت با ضد انقلاب های داخلی ست.
جنگ ایثارگران با کسانی ست که ضد ولایت فقیه هستند اما
در ظاهر، سنگ ولایت را به سینه می‌زنند.
همه دشمنان نظام هم شناسایی شده اند.
بجز ولایت، همه باطل اند.
سلام برزحمتکشان درفاش نیوزو برادر جانبازعزیزمان جناب یوسف مجتهدسروران گرامی که هم به قوانین اشناهستیدوهم به ضعف وخطاکاربودن انسانهاایابهترنیست بعدازاین همه نقدگله وشکایت از رئیس ومدیرومسئولی که بنظرمیرسد تآثیرات زیادی هم نداردبرای اینکه نتنهاتعدادتخلفات کم نمیشودبلکه تعدادگله وشکایت وانتقادزیاترمیشودایانمیشودبجای انتقادوشکایت وگله وزاری ازمدیران ورؤسای وغیره ازسازمانهاونهادهای نظارتی که به وظیفه ذاتی وقانونی خودعمل نمیکنندپرداخته شودبرای اینکه انسان اگرترس نداشته باشدنعذبلله به خداهم بندگی نمیکند منظورم این است که مسایل راطور بیان وپیگیری ونقدوانتقادکنیدکه نتیجه ای بهتروبیشتری داشته باشدالبته شماهابهترازمردم عادی ازمسایل اگاهی دارید به امیدنتیجه بهتر
بنیاد شهید چرا ترک فعل کرده و از اجرای ماده 51 فوق العاده ایثارگری برا جانبازان حالت اشتغال تبصره یک که از بنیاد شهید حقوق میگیرن اقدامی نکرده و از سال 91 طلب داریم ـ
بنیاد شهید چرا از تشکیل جلسه رسیدگی به شکایات در ماده 16 نزدبک 2سال هست استان کرده و رای درخصوص ماده 51 فوق العاده ایثارگری خوداری میکند.

درخواست رسیدگی داریم.
سلام ، تفکیک کردن نهادها و شرکت هایی که از بودجه عمومی استفاده نکردند یک شگردی بوده که از ابتدای انقلاب توسط افرادی که رییس جمهور یا رییس مجلس بودند تصویب و قانون گذاری شده است لذا از سال 88 که معلوم شده آن افراد فتنه گر بودند و از ابتدای انقلاب با نفوذ در ارگان های حساس چنین راه های جرایم را باز کردند تا مجرمین پاسخگو نباشند. چرا با اینکه مشخص شده آن افراد فتنه گر بودند و تصویب اینگونه قوانین برای باز کردن راه های جرایم بوده و هیچ یک از مسئولان بدلیل جرایم مکرر محاکمه و محکوم نشدند که تا اکنون اصلاح خصوصی سازی و تنقیح قوانین که از مهمترین فرامی رهبر معظم انقلاب بوده اجرا نشده است؟
از دولت و مجلس انقلابی انتظار داریم کلیه قوانین مصوب در دولت و مجلسی که اوایل انقلاب در اختیار فتنه گران بودند را بازبینی و حذف نمایند. بدیهی است وجود اینچنین قوانینی که مجرمان را حمایت کرده و منجر به ضرر و زیان به نظام اسلامی بوده طبق شرع مقدس و قانون اساسی که جزو اسناد بالا دستی میباشند میبایست حذف شوند.
اهم مواردی که موجب خسارات هنگفت به نظام اسلامی و کسری بودجه شدید سالیانه که طی چهل و چهار سال بتدریج اجرا شده تشکیل شرکتها، نهادها، بانک ها، شهرداری ها و سازمان های اقماری بصورت خصوصی تحت نظر و زیر مجموعه وزارتخانه های دولت است که توسط هیات مدیره قانون گذاری می شوند مانند شرکت گاز برق آب نفت مخابرات که زیر مجموعه وزارت نیرو هستند از قوانین وزارتخانه تبعیت نکردند در حالی که کلیه وزارتخانه ها تحت نظر و نظارت قوانین مجلس هستند لذا دوگانگی ایجاد شده بین وزارتخانه ها و ارگان های اقماری خصوصی آنها بعنوان حیاط خلوت وزارتخانه ها که حدود هشتاد درصد بودجه سالیانه کشور را بلعیدند و علاوه بر دریافت بودجه سالیانه دارای درآمدهای هنگفت از جیب مردم میباشند جای تامل دارد و لازم است در اسرع وقت کلیه شرکت ها و نهادها بانکها شهرداری ها و سازمان های اقماری از حالت خصوصی و قانون گذاری هیات مدیره های معلوم الحال خارج شده و تحت نظارت و قانون گذاری مجلس درآیند در غیر این صورت مشکلات اقتصادی کشور همواره با کسری بودجه شدید و نابودی اقتصاد مواجه بوده و خواهد شد.
بنیاد و شرکت‌های تابعه اش شده مأمن بعضی از آدم‌های بلانسبت پاک !!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi