شناسه خبر : 102696
شنبه 21 مرداد 1402 , 14:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تا یک ماه آینده

جانبازان مشمول واردات خودرو به وزارت صمت معرفی می‌شوند

بر اساس ماده ۳ آیین نامه، بنیاد موظف است ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ فهرست مشمولین را تدوین و به ترتیب اولویت به وزارت صمت اعلام نماید.

فاش نیوز - معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران از ارسال اسامی جانبازان مشمول واردات خودرو ظرف یک ماه آینده به وزارت صمت خبر داد.

به گزارش فاش نیوز به نقل از خبرگزاری حیات، محسن بزرگی، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح شنبه در نشست با تشکل ایثارگری خانه نور (جانبازان بصیر) درباره آیین‌نامه واردات خودرو ویژه جانبازان اظهار داشت: بنیاد شهید ظرف یک ماه پس از ابلاغ آیین‌نامه طبق ماده ۳، اسامی جانبازان واجد شرایط دریافت خودرو را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام  و  وزارتخانه مکلف است مجوز واردات خودرو را به این عزیزان اختصاص دهد.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید براینکه مجلس شورای اسلامی از ظرفیت کارشناسی بنیاد شهید و امور ایثارگران در قانونگذاری ویژه  ایثارگران بهره ببرد خاطرنشان کرد: در بررسی این آیین نامه اتفاقات خوبی رقم خورد و سیاست دولت در بحث واردات خودرو در قالب لایحه اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو به مجلس ارائه و مجلس هم آن را در قالب دو فوریت تصویب کرد.

وی افزود: دولت از منع ورود خودرو به تجویز واردات آیین نامه را تغییر داد و دیگر انتقال فناوری و منع ورود خودروی کارکرده در اصلاحیه قید نشده بود. از طرفی دیگر برای جانبازان بالای ۵۰ درصد امتیازات ویژه ای درنظر گرفته شد.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: از جمله این امتیازات اختصاص تسهیلات بیش از ۲۰ هزار یورو برای واردات خودرو توسط جانبازان بالای ۵۰درصد بود که این جانبازان به سه دسته تقسیم شده اند.

وی ادامه داد: ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدأ برای جانبازان هفتاد درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ یا قطع نخاع) تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار یورو و برای جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو است. 


اختصاص سود بازرگانی صفردرصد برای واردات خودرو توسط جانبازان

بزرگی امتیاز بعدی را سود بازرگانی صفر درصد عنوان و متذکر شد: در فرایند تصویب آیین نامه براین باور بودیم این سود را برای جانبازان به ۵۰ درصد یا صفر برسانیم و این پیشنهاد در دولت و قرار شد در صحن دولت موضوع بررسی شود که بحمدالله با پیگیری ویژه دکتر قاضی زاده هاشمی  و  نگاه ویژه رییس حمهور به جامعه ایثارگری، معافیت کامل از سود بازرگانی به تصویب دولت رسید.

معاون بنیاد شهید خاطرنشان کرد: سومین موضوع بحث با بانک مرکزی بود که دولت او را مکلف به تامین ارز مورد نیاز جانبازان کرد و این سه امتیاز به جانبازان تعلق گرفت.

براساس این گزارش، جانبازان حاضر در نشست، با قدردانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران بابت پیگیری حق و حقوق ایثارگران، به طرح دغدغه های خود، از جمله نوع ارز تخصیصی برای واردات خودرو، عدم حق فروش خودرو قبل از ۵ سال، حق پرستاری بعد از شهادت جانباز و همچنین حذف مصوبه اعطای زمین به فرزندان شهدا و جانبازان قید شده در برنامه پنجم توسعه پرداختند.

 
اینستاگرام
سلام
همه جانبازان ۵۰درصد به بالا را شامل میشود یا برایشان شرایط گذاشتند؟
منظور از تسهیلات ۲۰هزار یورو ‌چیست آیا تسهیلات ویژه‌ای می باشد که جزء امتیاز از آن یاد شده ودیگر واردات خودرو جانبازان با سود گمرکی صفر ومعاف از پرداخت همه عوارض گمرکی میباشند. چرا شفاف آئین نامه را ابلاغ نمی کنند قطره چکانی موضوع را بیان می نمایند یکدفعه بگید منابع ارزی دولتی است نیمایی است شفاف....
منظورشون از تخصیص ارز نیمایی یا با قیمت آزاد،موضوع دوم ای کاش اجازه میدادن خود جانباز ماشینشو شخصا خرید کنه،این شرکتا حتما یه درصدی میگیرن ک حتما هم قابل توجهه
سلام ، جانبازانی که شب عید برای ایران خودرو پول واریز کردند می توانند از خودروی ایران خودرو انصراف بدهند
باسلام به فرموده گزارشگران واصحاب رسانه بیشترین مشکلات وشکایات در حوزه خودرو می باشد ودرست هم میباشد وعده خودرو به ایثارگران یعنی اینکه سنگ بزرگ نشانه نزدن است . وعده لباس گرم شما ..........
بابا ما ایثارگرها هم دل خجسته ایم میدونید در سال چقدر باید بابت بیمه بدنه و ثالث پرداخت بشه یک محاسبه کنید قیمت ماشین را به قیمت بازار نه اونی که برای ایثارگر تمام میشه جمعا سالی 30 میلیون ماهی25 باید پرداخت کنید البته این قیمت نقدی است و وامی که می خواهی بگیری که قرض الپسنده نیست باید قسطش را بدی خوب چقدر حقوق است برفرض ایتکه هیچ بدهی ویا وام دیگه ای هم نداشته باشی چند تا ایثارگر میتونن این اقساط را بدن در ضمن طی 5 سال بید 150 میلیون سر جمع بایت بیمه یدی برای همینه میگم ماها دل خجسته هستیم فقط از روزی این را اعلام کردن باعث شده به بچه هامون دوسستانشون متلک بندازن که دیگه چی میخواستین و فامیل هم و دیگران حسرت شدیم چوب دو سر طلا از بیرون دیگران را کشته از داخل خودمون را فقط با آبروی ایثارگر بازی میشه البته خوب تو ماها هم از ما بهترون است که نوش جونشون حقشون است بابا شما ها سهمیه بنزین را قطع کردین اون هزینه بنزین را هم که شارژنمی کنین آخه این چه ژست ضایعی هست گرفتین همه پرشده مجوز واردات به ایثارگران بدون عوارض گمرکی سوال مجدد چندتا ایثارگر از پس این هزینه ها و اقساط وام برمیان یکم تفکر برای خودمون ذوق مرگ نشیم و همچنین به تصمیم گیران راستی چرا من باید با فیلتر شکن به سایت وصل شم برای شما عزیزان هم همینطوره
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi