شناسه خبر : 102766
دوشنبه 23 مرداد 1402 , 10:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بخشندگی همسر شهید مدافع حرم جای خود؛ وظیفه دستگاه قضا چه می‌شود؟!

همسر و دختر شهید «حسین علیخانی» از شهدای مدافع حرم در استان، مقابل درب منزل خود به‌دلیل انجام وظیفه شرعی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر به دو خانم حرمت‌شکن به‌صورت محترمانه تذکر می‌دهند، اما متاسفانه...

فاش نیوز - پس از صدور رای عوامل هتک حرمت به همسر شهید مدافع حرم در کرمانشاه؛ همسر شهید هتاکان را بخشید و پرونده بایگانی شد.

به گزارش کیهان به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به صدور رای عوامل هتک حرمت به همسر آمر به معروف شهید مدافع حرم در کرمانشاه گفت: براساس رای صادره از سوی دادگاه متهمین به حبس، پرداخت دیه، تبعید و جریمه نقدی محکوم شدند که با اعلام رضایت همسر و فرزند شهید بخشیده شدند.
کرمی در تشریح جزئیات این حادثه اظهار داشت: طی هفته‌های گذشته همسر و دختر شهید «حسین علیخانی» از شهدای مدافع حرم در استان، مقابل درب منزل خود به‌دلیل انجام وظیفه شرعی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر به دو خانم حرمت‌شکن به‌صورت محترمانه تذکر می‌دهند، اما متاسفانه این دو خانم و یک مرد که به همراه آنها بود، همسر شهید و دخترش را مورد هتک حرمت و ضرب و جرح قرار می‌دهند. به‌دنبال این حادثه و جریحه‌دار شدن احساسات مردم شهیدپرور کرمانشاه تحقیقات برای شناسایی این افراد هتاک در دستورکار قرار گرفت و هر سه آنها بازداشت شدند.
وی با اشاره به تشکیل پرونده قضایی برای این افراد، عنوان کرد: رسیدگی به این پرونده در دستگاه قضایی کرمانشاه در دستورکار قرار گرفت و در نهایت رای پرونده آنها صادر شد. متهمین به اتهام توهین، ورود به عنف و ایراد صدمه بدنی عمدی به دادگاه معرفی شده بودند و پرونده آنها مورد رسیدگی قرار گرفت.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: در نهایت پس از بررسی دقیق و همه‌جانبه موضوع و تایید و تفهیم عناوین اتهامی، رای پرونده در شعبه ۱۱۲ کیفری استان صادر شد که طبق قانون و رای صادره از سوی دادگاه، متهمین به حبس، پرداخت دیه، تبعید و جریمه نقدی محکوم شدند. وی خاطرنشان کرد: پس از اعلام رای دادگاه، همسر و فرزند بزرگوار شهید مدافع حرم، با مناعت طبع از حق قانونی خود گذشت کرده و با اعلام رضایت آنها پرونده با قرار موقوفی بایگانی شد.
کرمی متذکر شد: حجاب واجب شرعی و قانونی است و دستگاه قضایی با افراد حرمت‌شکن که هتاک نسبت به آمرین به معروف باشند، هیچ مماشاتی نخواهد داشت.
انتظاری که از دستگاه قضا می‌رود
گفتنی است، جای تعجب است که مسئولان قضایی به جای برخورد قاطع با عوامل حرمت‌شکنی و تعرض به ساحت همسر و دختر شهید مدافع حرم از بسته شدن پرونده به علت رضایت همسر شهید خبر می‌دهند. مگر اساساً رسیدگی به چنین پرونده و هنجارشکنی تأسف‌برانگیز که باعث جریحه‌دار شدن احساسات مردم و جامعه شده است مانند یک پرونده تصادف یا سرقت و... معطل یا نیازمند شکایت شاکی خصوصی است؟
مسئولان محترم قضایی و مدعی‌العموم تجمعات اعتراضی مردم انقلابی و باغیرت کرمانشاه در روزهای اخیر در اعتراض به این حرمت‌شکنی و درخواست محاکمه و برخورد قاطع مردم معترض با این هنجارشکنان را ندیده‌اند؟
مگر نه اینکه طبق قانون برخی جرائم جدای از جنبه خصوصی آنها از انجا که باعث جریحه‌دار شدن افکار و احساسات عمومی و هنجارشکنی در سطح عموم جامعه می‌شوند غیرقابل گذشت بوده و حتی رضایت شاکی خصوصی نیز مانع برخورد و تنبیه متخلف نمی‌شود؟ آیا ضرب و شتم همسر و دختر شهید در خیابان و در ادامه هجوم به منزل شهید و حرمت‌شکنی دوباره تخلفی کوچک است که بگوییم «طرف دعوا رضایت داد و صلوات بفرستید»!
مگر نه اینکه شهید مدافع حرم سردار علیخانی و دیگر شهدای مدافع حرم برای دفاع از ناموس اسلام جان خود را فدا کردند؛ آیا رواست حال همسر و فرزند این شهیدان در این سرزمین که مهد غیرت و دینداری است مورد تعرض هنجارشکنان و نمک‌نشناسان قرار بگیرند و با یک رضایت ماجرا تمام شود؟ پس وظیفه دستگاه قضا چه می‌شود؟ این‌گونه غفلت‌ها باعث جری شدن سایر حرمت‌شکنان نمی‌شود؟ در روزهای گذشته هتک حرمت به ساحت همسر شهید مدافع حرم در اراک را ندیدید؟
رسم غیرت و امانتداری از ناموس شهید و هر بانوی دیندار و آزاده‌ای که به بهانه امر به معروف و نهی از منکر مورد تعرض گرگ‌صفتان قرار گیرد این نیست. معنی اینکه بارها مسئولان دستگاه قضایی خود را مدافع قانونی آمران به معروف و ناهیان از منکر معرفی کرده‌اند این است که می‌بینیم؟!

اینستاگرام
جنبه عمومی جرم؟!
به ملت پاسخ بدهید.
باسلام واحترام خدمت ایثارگران واقعی
در قضیه امر به معروف ونهی از منکر باید گفت سه مرحله دارد
1. نهی کردن با رفتار وکردار بدون تذکر لسانی که وظیفه همگانی دارد و بسیار تاثیرگذار است و خطر جانی برای هیچکی نداره .
2. تذکر لسانی که باید تاثیر داشته باشد وجان فرد به خطر نیافتد که اگه به خطر بافتد وظیفه نیست ونباید انجام شود حتی اگر فرد احساس کند تذکر نتیجه ای ندارد وآبروی خودش در خط می افتد نباید انجام شود .
3. برخورد قهری وقضایی که صرفا توسط حکومت باید انجام شود چون جان مهمتر از امر به معروف است ومردم عادی وظیفه ای در انجام امر به معروف ندارند حتی وظیفه دارند سکوت کنند وجان وآبروی خودشان را حفظ کنند . والسلام
لازم است خدمت دغدغه مندان عزیزمعروض بداردکه اصل مهم هرموردقانونی درکشورماضمانت اجرایی آن است که متاسفانه دراین کشورضمانت اجرایی وجودندارد.درضمن برداشت اینجانب ازدستگاه قضا حداقل دادگستری شهرستان خودم رابخواهم بسمعتان برسانم همان دادگستری است که مادرومادربزرگ دوشهیدوشهیده را15بارباهشتادسال سن زندان کرده بودوگیس پیرزن بدبخت راازته کنده بودنددرنهایت تاسف بایدعرض کنم که وجودیک طیف افرادمانند ط هادستگاه رامسموم کرده انددردادگاهی که بااسترس واردبشوی نام اسلامی آوردن خطاست .همینکه شخصیت همسروفرزندشهیدتوسط دستگاه قضایی موردتعرض قرارنگرفته جای بسی شکرگزاری دارد
شما خودتون احکام انر به معروف رو نوشتید؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi