شناسه خبر : 102901
پنجشنبه 26 مرداد 1402 , 10:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ساماندهی ۱۱۳ گلزار شهدا در خرم‌آباد

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران لرستان ازساماندهی ۱۱۳ گلزار شهدا در خرم‌آباد خبر داد.

ساماندهی ۱۱۳ گلزار شهدا در خرم‌آباد

به گزارش گروه حماسه و جهاد  دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی ۲۴ مرداد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی از مدیران برای تبدیل وضعیت ایثارگران پای کار نیستند و البته استاندار لرستان پیگیر این مهم هستند.

وی با بیان اینکه به دستگاه‌های اجرایی لرستان اعلام شده که وضعیت ایثارگران را به بنیاد شهید استان اعلام کنند، افزود: تمام تلاش بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که حقی از آن‌ها تضییع نشود.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران لرستان در ادامه با انتقاد از عملکرد بانک‌های عامل برای عدم پرداخت تسهیلات اشتغال و فرزندآوری فرزندان ایثارگر در لرستان، تصریح کرد: با توجه به اینکه وام اشتغال و فرزندآوری برای خانواده‌های ایثارگر دو برابر و قرض‌الحسنه است و سودی برای بانک‌ها ندارد، برخی از این بانک‌ها زیربار این مجموعه نرفتند و علیرغم اینکه اعتبار برای این مهم تخصیص داده شده بود، اما همکاری نداشتند.

هاشمی در خصوص ساماندهی گلزار شهدا، گفت: در شهرستان خرم‌آباد ۱۱۴ گلزار شهدا وجود دارد که تاکنون ۱۱۳ گلزار بازسازی و تنها گلزار شهدای خرم‌آباد که بزرگترین گلزار و ۱۲۰۰ شهید درآنجا آرمیده‌اند، ساماندهی نشده است.

وی بیان کرد: در گلزار شهدای خرم‌آباد ۷۰ درصد قبور شهدا بازسازی شده و تا قبل از فصل پاییز همه گلزار‌های شهدای در شهرستان خرم‌آباد ساماندهی خواهند شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران لرستان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های بنیاد شهید استان طرح سپاس است، اظهار کرد: این طرح شامل ملاقات‌های عمومی، ملاقات‌های حضوری در منازل خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۰۰ مورد ملاقات و یا ملاقات عمومی و تلفنی انجام شده است.

هاشمی در خصوص مناسب‌سازی ادارات برای تردد بهتر جانبازان گفت: کمیته مناسب‌سازی در فرمانداری خرم‌آباد تشکیل و دبیر آن سازمان بهزیستی استان است که در این کمیته اشکالات ادارات گرفته شده و تا جایی که توان سازمان باشد برای ایجاد رمپ و آسانسور پیگیری خواهیم کرد.

منبع: دفاع‌پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi