شناسه خبر : 103083
چهارشنبه 01 شهريور 1402 , 11:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معاون حقوقی رئیس جمهور: پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی در ICJ

فاش نیوز - دهقان گفت: کمک‌های فکری و نظری و مدارکی که مورد نیازمان بود را از سپاه پاسداران درخواست کرده‌ایم، بعد از دریافت مدارک قطعاً پرونده ترور شهید سردار سلیمانی را در ICJ پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر: ۶۰۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۱ - 23August 2023
 

معاون حقوقی رئیس جمهوری: پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی در ICJ/ مرکز امور حقوقی و بین‌المللی صرفاً صلاحیت پیگیری این پرونده را دارد«محمد دهقان» معاون حقوقی رئیس جمهور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به آخرین پیگیری‌های پرونده شهید سلیمانی در محاکم بین‌المللی، اظهار داشت: موضوع پرونده شهید سردار حاج «قاسم سلیمانی» در صلاحیت مرکز امور حقوقی بین‌الملل است و مابقی دستگاه‌ها و شخصیت‌ها اگر نظری دارند، باید به مرکز امور حقوقی و بین‌المللی که ذیل معاونت حقوقی رئیس جمهوری تعریف می‌شود مراجعه کنند.

دهقان خاطرنشان کرد: هر فرد و نهادی که مواضع خود را در زمینه پرونده شهید سلیمانی بیان می‌کند، صرفا نظرات خود را بیان کرده است، البته ما هم از آن استقبال می‌کنیم، اما دوستانمان باید به این موضوع آگاه باشند که انجام امور حقوقی و بین‌المللی صرفاً باید از یک مجرا باشد که آن هم در حال حاضر مرکز امور حقوقی و بین‌المللی است.

معاون حقوقی و رئیس جمهوری با بیان اینکه وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌ها در این زمینه مسئولیتی ندارند، گفت: اما می‌توانند کمک فکری و نظری خود را ارئه دهند، بنابراین تنها مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده شهید سلیمانی مرکز حقوقی و بین‌المللی به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های معاونت حقوقی رئیس جمهوری است.

وی با بیان اینکه سپهبد شهید سردار سلیمانی هرگز از یاد و خاطر ملت ایران و آزادیخواهان جهان دور نخواهد شد، افزود: ما همه کمک‌های فکری و نظری را دریافت کرده‌ایم و مدارکی که مورد نیازمان بود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درخواست کرده‌ایم تا آن مدارک را تحویل دهند، بعد  از دریافت مدارک قطعاً پرونده ترور شهید سردار سلیمانی را در ICJ (دیوان کیفری بین‌المللی) پیگیری خواهیم کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi