شناسه خبر : 103197
سه شنبه 07 شهريور 1402 , 13:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درباره مصوبه یک مقطع تحصیلی بالاتر برای ایثارگران ارتش

با توجه به میان‌سال بودن اکثریت عزیزان آزاده و جانباز و از دست دادن دندان هایشان در دوران اسارت بر اثر ضرب و جرح، مسئولین محترم ارتش تسهیلاتی جهت ارائه خدمات ایمپلنت...

فاش نیوز - هر چند که بعد از سال ها، حکم حقوقی سربازان کمی ارتقا یافته اما میزان تحصیلات، در حکم حقوقی، مقطع اول راهنمایی عنوان شده است.

پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی ایران مدتی است که در رابطه با موضوع احتساب مدرک تحصیلی سربازان آزاده و جانباز مستمری‌بگیر ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران و موضوع خدمات پزشکی به این جانبازان عزیز با چندین نهاد مربوطه مکاتبه کرده ام.

 اما تاکنون موفق به دریافت پاسخی از مسئولین محترم نشده ام و مثل همیشه برای رساندن صدای خود به رسانه محترم فاش نیوز که تنها صدای ایثارگران است پناه آورده ام.

موضوع اول در رابطه با ارائه خدمات پزشکی به جانبازان محترم ارتش است که ضمن تشکر از برخورد بسیار خوب و منطقی رئیس و پرسنل خدوم بیمارستان ها و درمانگاه ها با جانبازان گرامی که شایسته قدردانی است، نکته مهمی عرض می کنم.

به طور مثال در صورت رجوع به بیمارستان و درمانگاه های ارتش، در ارائه خدمات پزشکی به این عزیزان فارغ از در صد جانبازی و ضایعات ناشی از جنگ که موضوع مهمی از نظر سلامتی روحی و جسمی است، هیچگونه تفاوتی در ارائه خدمات نوبت‌دهی به جانبازان درصدبالا و جانبازان با درصد پایین وجود ندارد و جانبازان درصدبالا و جانبازان با درصد پایین با هم برابرند.

موضوع دوم که دغدغه اکثر این عزیزان است، در مورد خدمات دندانپزشکی است؛ هر چند که تقریبا تمامی خدمات دندانپزشکی در بیمارستان های ارتش بجز بحث ایمپلنت به صورت عدم پرداخت هزینه و قابل قدردانی است.

اما پیشنهاد اکثر این عزیزان این است که با توجه به میان‌سال بودن اکثریت عزیزان آزاده و جانباز و از دست دادن دندان هایشان در دوران اسارت بر اثر ضرب و جرح، مسئولین محترم ارتش تسهیلاتی جهت ارائه خدمات ایمپلنت بصورت اقساط در نظر بگیرند.

موضوع دیگر در رابطه با عزیزان آزاده و جانباز وظیفه است و آن این که این عزیزان در شروع خدمت سربازی به عنوان سرباز دیپلمه وظیفه وارد ارتش شده اند و با شروع جنگ و اسارت، بعد از ده سال اسارت و بازگشت به میهن اسلامی طبق بند ج ماده 108 جانباز و مستمری‌بگیر ارتش شناخته شده اند.

ولی از زمانی که حکم حقوقی آنها صادر شده، میزان تحصیلات برای همه سربازان دیپلمه، سواد خواندن و نوشتن لحاظ شده است. فارغ از مصوبه یک مقطع تحصیلی بالاتر برای آنها، نه تنها این موضوع عملی نشده، بلکه حالا بعد از سال ها، حکم حقوقی آنها کمی ارتقا پیدا کرده و میزان تحصیلات را در حکم حقوقی، اول راهنمایی ذکر کرده اند. سئوال اینجاست که چرا بجای احتساب مدرک دیپلم، سواد خواندن نوشتن یا اول راهنمایی برای آنها لحاظ می شود.

آیا این مطابق قانون است؟ بدیهی است که سوابق آنها در پرونده دوران خدمت آنها موجود می باشد. ولی چرا همان مدرک تحصیلی که در زمان خدمت داشته اند اعمال نمی شود.

حداقل اگر معذوریتی هست، اگر قانون و تبصره ای هست که عدم احتساب مدرک تحصیلی را مجاز می داند، اطلاع رسانی شود تا تکلیف روشن شود. البته سال های پیش از یکی از مسئولین محترم کانون بازنشستگان در این رابطه سئوال کردم. نظر ایشان این بود که شاید به خاطر بار مالی آن باشد.

زیرا اگر مدرک دیپلم این عزیزان در دوران خدمت سربازی با احتساب سنوات در نظر گرفته شود هم درجات نظامی آنها قابل تامل است و هم بار مالی فراوانی دارد. اما به نظر این حقیر مسئولین محترم ارتش جمهوری اسلامی به این مهم توجه داشته باشند که حتی اگر مایل به پرداخت بار مالی آن نیستند، ما را از نعمت درجات نظامیمان محروم نکنند.

ما هم دوست داریم و البته افتخار می کنیم که به عنوان پیشکسوتان ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران و همانند کهنه سربازان دیگر کشورها در مراسم و یوم‌الله ها درجات نظامیمان را برشانه بکوبیم؛ سرهامان را بالا بگیریم و با افتخار رژه برویم و به خاطر فداکاری های شهیدان و رزمندگانمان در جنگ به خود ببالیم و مثل همیشه احساس، اعتلای و زنده نگاه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در وجودمان شلعه‌ور بماند.

از مسئولین محترم ارتش  عاجزانه تقاضا مند است به این موضوعات مطرح شده و مهم که دغدغه اکثریت عزیزان جانباز و ازاده است اهتمام ویژهای داشته باشند.

|| داود گودرزی (آزاده ده‌ساله جانباز پنجاه درصد)

اینستاگرام
بنده هم جانباز 60 درصد هستم ولی نمیدانم چرا مدرک تحصیلی در زمان مجروحیت پنجم ابتدایی خورده در صورتیکه دیپلم داشتم فکر کنم امسال ما زیاد نباشن که بار مالی داشته باشه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi