شناسه خبر : 103509
سه شنبه 21 شهريور 1402 , 11:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کتاب «حنیف» روایت خاطرات شهید «محمد حنیفه درستی»

فاش نیوز - کتاب «حنیف» شرح خاطرات سردار شهید «محمد حنیفه درستی» یکی از رزمندگان دلاور و از فرماندهان آذربایجان غربی منتشر شد.

کد خبر: ۶۱۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۱ - 12September 2023
 

کتاب «حنیف» روایت خاطرات شهید «محمد حنیفه درستی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، کتاب «حنیف» در برگیرنده خاطرات سردار شهید «محمد حنیفه درستی» است که به قلم «توحید اصغر زاده» به رشته تحریر درآمده است.

این اثر ۲۳۴ صفحه‌ای سال ۱۳۹۲ به همت ستاد کنگره بزرگداشت ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی تهیه و در اختیار علاقمندان حوزه کتابخوانی قرار گرفته است

در بخشی از این کتاب آمده است:

«نظم نظامی، هوشیاری و رزم آوری حنیف در پادگان خوی موجب می‌شود که مربی اش سروان خضرلو او را برای تکمیل دوره چریکی و رزم کوهستان به لشکر ۶۴ ارومیه معرفی کند. حنیف پس از پایان دوره به پادگان خوی بر می‌گردد و اولین ماموریت او به منطقه پر راز و رمز «قطور» می‌افتد. منطقه‌ای که ذهن کودکی اش را تسخیر کرده بود و حکایت‌های پدر و عموزاده هایش همچنان در خاطرش طنین داشتند. او شنیده بود که قطور، پل معروف و کمین گاه‌های مخوف دارد. حنیف می‌خواست آنچه را که شنیده بود از نزدیک ببیند و در خواباندن غائله‌های قطور سهم داشته باشد.»

«محمد حنیفه درستی» سال ۱۳۳۷ در شهرستان خوی روستای قوروق به دنیا آمد و در ۴ اسفند ۱۳۸۵ در حین انجام ماموریت در جهنم دره خوی بر اثر اصابت گلوله به بالگرد توسط پژاک به شهادت می‌رسد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi