شناسه خبر : 103730
چهارشنبه 29 شهريور 1402 , 09:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گاردین: بایدن در مسئله ایران منافع آمریکا را بر اپوزیسیون ترجیح می‌دهد

فاش نیوز - روزنامه انگلیسی گاردین در یادداشتی از پاتریک وینتور خبرنگار ارشد و سردبیر دیپلماتیک این روزنامه با عنوان «توافق آزادی زندانیان ایران ممکن است نشانگر جهت‌گیری جدید در دیپلماسی غرب باشد» به بررسی اجرای توافق اخیر ایران و آمریکا بر سر مبادله زندانیان و آزاد‌سازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی پرداخت.
این روزنامه عنوان داشت: دیپلماسی طولانی که به این لحظه منتهی شده است پیچیده، پرمشغله و محاسبه‌گرانه بود.
گاردین افزود: روابط ایران و آمریکا، که همیشه یک منازعه طولانی است، در جریان بوده و در جهت‌های مختلف در حرکت است. برخی به سمت تقابل و برخی دیگر به سمت تنش‌زدایی. برای ماه‌ها مشخص نبود که آیا دولت جو بایدن یکی از گزینه‌ها را بالاتر از دیگری ترجیح می‌دهد یا در واقع وضعیت موجود را ترجیح می‌دهد. اما در تصمیم‌گیری برای آزاد‌سازی 6 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی ایران که به دلیل تحریم‌های آمریکا در حساب بانکی کره جنوبی مسدود شده بود، ممکن است نشان‌دهنده مسیر جدیدی در دیپلماسی غرب به ایران باشد.
این روزنامه بریتانیایی در ادعایی مضحک فعالیت‌های تروریستی ضد انقلاب خارج‌نشین و آمال و آرزوهای واهی آنان را مبارزه برای حقوق بشر خواند و همچنین عنوان داشت: برخی احساس می‌کنند که تیم بایدن با این اقدام نشان داده است که منافع ملی آمریکا را بر مبارزه ایرانیان برای حقوق بشر(منافع سیاه و آمال واهی ضد انقلاب و اپوزیسیون) مقدم می‌دارد. این حداقل یک اعتراف عملگرایانه است که اعتراضات (اغتشاشات 1401) به پایان رسیده است.
این رسانه انگلیسی عنوان داشت: هفته گذشته ایران در اقدامی بی‌سابقه اعلام کرد که روادید یک سوم از بازرسان آژانس را لغو خواهد کرد. این واکنش ایران به تصمیم انگلیس و اروپا برای عدم لغو تحریم‌ها از سوی آنان علیه موشک‌های بالستیک ایران در اکتبر امسال بوده است.

 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi