شناسه خبر : 103762
چهارشنبه 29 شهريور 1402 , 13:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تاریخ هفته دفاع مقدس ۱۴۰۲ چه روزی است؟

هفته دفاع مقدس

فاش نیوز - هفته دفاع مقدس به عنوان یکی از رویدادهای مهم و جنگ‌های بزرگ تاریخی ایران شناخته می‌شود. در این مقاله به سوال پاسخ می دهیم که هفته دفاع مقدس در سال ۱۴۰۲ چه روزی است؟

هفته دفاع مقدس 1402

یکی از سوالاتی که اکثر افراد می پرسند این است که هفته دفاع مقدس ۱۴۰۲ چه روزی است؟ هفته دفاع مقدس 1402 از تاریخ جمعه 31 شهریور (معادل با 22 سپتامبر 2023 میلادی و 6 ربیع الاول سال 1445 قمری) تا چهارشنبه 6 مهر به مناسبت سالروز آغاز جنگ تحمیلی، در ایران برگزار می‌شود. این هفته فرصتی است تا مردم ایران بار دیگر به یاد رشادت‌ها و ایثارگری‌های دوران 8 سال دفاع مقدس بیفتند و قدردان فداکاری‌های جانبازان و شهدا باشند.

طی این هفته، مراسم و برنامه‌های متعددی در سراسر کشور برگزار می‌گردد. از جمله مراسم رژه نظامی، بزرگداشت شهدا و جانبازان، سخنرانی و نمایشگاه عکس و آثار هنری مرتبط با دفاع مقدس.

همچنین مسابقات ورزشی، جشنواره فیلم و سرود، ویژه برنامه‌های رادیو و تلویزیونی و بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌های دفاع مقدس نیز برگزار می‌شود تا نسل جدید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا گردد.

هفته دفاع مقدس فرصت خوبی است تا ملت ایران با الگو قرار دادن قهرمانان دوران دفاع مقدس، روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن را در خود تقویت کنند و پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی باشند.

چرا میگوییم هفته دفاع مقدس

هفته دفاع مقدس به نام “هفته دفاع مقدس” نامیده می‌شود چرا که این هفته به مناسبت آغاز جنگ ایران و عراق در دهه 1980 میلادی برگزار می‌شود. این جنگ یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های تاریخ معاصر بود و ایران با مقاومت و دفاع مقدسانه‌ای که نشان داد، نه تنها خود را دفاع کرد بلکه نمایانگر اراده ملت ایران در حفظ استقلال و سرزمین خود شد. نام گذاری این هفته به عنوان “هفته دفاع مقدس” به این دلیل است که در این هفته به یادآوری دفاع مقدس و تلاش‌های شجاعانه مردم ایران در مقابل تهدیدها و تجاوزها پرداخته می‌شود و این هفته نماد افتخار و اراده ملت ایران در دفاع از میهن است.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi