شناسه خبر : 103782
پنجشنبه 30 شهريور 1402 , 11:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کشتی گیری که مادرش آرزوی فرزند دختر داشت+ فیلم

فاش نیوز - شهید ابراهیم اسمی، کشتی‌گیری بود که پهلوانی‌اش را در حفظ شأن اهل بیت علیهم السلام گرامی دید و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسیده است.

کشتی گیری که مادرش آرزوی فرزند دختر داشت+ فیلم

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا،‌ کتاب‌هایی درباره کشتی‌گیرانی که در طول ۸ سال دفاع مقدس یا در دفاع از حرم خاندان اهل بیت(ع) به شهادت رسیده‌اند،‌ منتشر شده که معرفی و مطالعه آن‌ها در  این روزها که بحث مسابقات جهانی کشتی در کشورمان داغ است، خالی از لطف نیست. مخصوصا اینکه تاکنون ۱۵۰۰ شهید کشتی‌گیر در میان شهدای کشورمان شناسایی شده است.

کتاب« شمع بی‌صدا آب می‌شود» نوشته سبحان خسروی و گردآوری‌شده توسط محمدجواد شاهینی و معصومه جواهری از انتشارات شهید کاظمی است. این کتاب خاطرات پاسدار مدافع حرم شهید کشتی‌گیر ابراهیم اسمی، کشتی‌گیری که پهلوانی‌اش را در حفظ شأن اهل بیت علیهم السلام گرامی دید و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسیده است.

بخشی از کتاب شمع بی‌صدا آب می‌شود

۱۵ خرداد ۱۳۷۲ ابراهیم در بیمارستان کمالی کرج به دنیا آمد. به دنیا آمدنش هم بسیار آسان و بی‌زحمت بود. بعد از زایمان لحظه شماری می‌کردم که فرزند چهارمم را ببینم. سرانجام صبرم به انتها رسید،‌پرستار به اتاقم آمد و گفت:« الان براتون پسر تپل مپل خوشگلتون رو می‌آرم ببینیدش.»

هنگامی که برای اولین بار چشمم به ابراهیم افتاد،‌ ناخودآگاه برایش صلواتی فرستادم که از چشم زخم دور بماند. مثل ماه می‌درخشید. پوستش مثل برف سفید بود و گونه‌های گلی‌اش آن‌قدر خوردنی بود که دهان آدم را آب می‌انداخت. چشمانش با اینکه هنوز باز نشده بود، ولی مثل مروارید داخل صدف، دلربایی می‌کرد. 

اولین گریه‌اش طناب عشقش را بر دلم گره زد. هنگامی که انگشتم را در دستانش گذاشتم،‌ انگشتم را با دستان کوچکش فشار داد. یک دل سیر شیرش را خورد و مثل فرشته‌ها به خواب رفت. دیگر یادم رفته بود که از خدا دختر خواسته بودم.»

download

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi