شناسه خبر : 103813
شنبه 01 مهر 1402 , 11:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید البرزی و دغدغه سرطان‌زا بودن پلاستیک

 شهید البرزی و دغدغه سرطان‌زا بودن پلاستیک

فاش نیوز - ایسنا/البرز خانواده «شهیدان نژادفلاح» از نمادهای فرهنگی و هویتی استان البرز به شمار می‌روند که ریشه در روستای خور از توابع شهرستان ساوجبلاغ دارند. یکی از چهار برادر شهیدان نژادفلاح، «سردار شهید شعبان علی نژادفلاح» است که در سال ۱۳۳۷ خورشیدی زاده شد. در نوجوانی به پدرش حاج عباس علی در کشاورزی کمک می کرد و هم به خوبی درس می خواند. دیپلم گرفت و در آزمون انتخاب دانشجویان پزشکی اعزامی به هند پذیرفته شد اما به جهت وقوع انقلاب اسلامی از رفتن به آن کشور منصرف شد.

یک سال پس از پیروزی انقلاب، به عضویت سپاه درآمد و تا شهادتش در سال ۱۳۶۵، مسئول بهداری سپاه کرج و لشکر ۱۰ سیدالشهداء بود. می‌گویند در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، یک کوله پشتی پُر از دارو و ابزارآلات درمانی، همه دارایی جنگی و سلاح کاری او بود. 

در این مجال به مناسبت هفته دفاع مقدس می‌خواهم سندی مربوط به این شهید گرانقدر را برای نخستین بار منتشر کنم.

شهید شعبان علی نژادفلاح در ۲۹ دی ۱۳۶۳ نامه‌ای صریح و هوشمندانه به فرمانده پادگان شهید باهنر (ستاد سپاه ناحیه کرج) می‌نویسد و درباره استفاده از ظروف پلاستیکی در آن جا تذکر می دهد.

او  که در ۱۹ آذر ۱۳۶۳ نامه دیگری در این باره ارسال کرده بود، صراحتاً اعلام می کند که این ظروف، «سرطان زا» هستند.

 شهید البرزی و دغدغه سرطان‌زا بودن پلاستیک

عموماً در شرایط بحرانی ناشی از جنگ، بسیاری از استاندارهای سلامت، بهداشت و محیط زیست، به جهت اضطرار و شرایط ویژه نادیده گرفته می‌شوند. اما سردار شهید نژادفلاح در اوج جنگ هم دغدغه سلامت ایرانیان را دارد و به خوبی حق مسئولیتش در بهداری سپاه کرج را ادا می‌کند.

آگاهی داشته باشیم شهدا برای همایش و نمایش و شعار و به اصطلاح آیین‌های بزرگداشت (بخوانید ختم) نیستند. شهدا نمونه‌های واقعی و روشن از «سبک زندگی مسئولانه و معنوی» در این عالَم پر هیاهو هستند.

پیشنهاد می‌کنم این نامه خواندنی - که برگی از تاریخ دفاع مقدس استان البرز است - زینت بخش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز شود.

دکتر حسین عسکری نویسنده و البرزپژوه

 شهید البرزی و دغدغه سرطان‌زا بودن پلاستیک

 شهید البرزی و دغدغه سرطان‌زا بودن پلاستیک

 شهید البرزی و دغدغه سرطان‌زا بودن پلاستیک

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi