شناسه خبر : 103863
دوشنبه 03 مهر 1402 , 17:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اسامی جانبازان برای واردات خودرو کی اعلام می‌شود؟

... بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف شد تا ظرف یک ماه، فهرست مشمولین را تدوین کند و در اختیار وزارت صمت قرار دهد. وزارت صمت هم پس از دریافت این فهرست موظف است ظرف یک ماه، برنامه تحویل را به‌نحوی سازمان‌دهی کند که خودروها تا پایان سال ۱۴۰۲ در اختیار مشمولین قرارگیرد...

فاش نیوز - عزیزان جانباز طبق اخبار منتشر در چند روز گذشته و در کانال های مجازی جانبازان و ایثارگران کشور، مطلع شده ایم که ریاست محترم بنیاد شهید طبق گفتگو با(حیات) اعلام نموده اند که لیست جانبازان واجد شرایط واردات خودرو به وزرارت صمت ارسال شده و جانبازان عزیز باید تا اعلام فراخوان ازطرف وزارت محترم صمت منتظر بمانند.

البته درکل قرار بود که تا پایان بهار ونیم‌سال اول تعداد 200 هزار خودرو وارد کشور شود که طبق اخرین اخبار واردات خودرو، تا پایان خرداد ماه ترخیص قطعی 1218 خودرو انجام شده است که متاسفانه دست دلالان و شایعاتی که در فضای مجازی بوسیله انان منتشر می شود باعث سردرگمی واردات کنندگان خودرو شده است.

عزیزان، فارغ از این شایعات و کشمکش ها باید عرض کنم که موضوع واردات خودروی جانبازان از مقوله واردات اشخاص حقیقی و حقوقی مستثنی می باشد چرا که هیئت محترم وزیران در جلسه هشتم مرداد ماه امسال ایین نامه واردات خودروی جانبازان را تصویب کرده است که این ایین نامه به عنوان ماده ای ازقانون بودجه سال 1402 کشور لحاظ شده است و به‌دنبال ابلاغ این آیین‌نامه، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف شد تا ظرف یک ماه، فهرست مشمولین را تدوین کند و در اختیار وزارت صمت قرار دهد. وزارت صمت هم پس از دریافت این فهرست موظف است ظرف یک ماه، برنامه تحویل را به‌نحوی سازمان‌دهی کند که خودروها تا پایان سال ۱۴۰۲ در اختیار مشمولین قرارگیرد.

بنیاد شهید جهت معرفی افراد واجد شرایط واردات خودرو به اداره صمت وظیفه قانونی خود را انجام داده است و حال این وزارت محترم صمت است که می‌تواند فارغ از چالش ها و دغدغه های جاری واردات خودروی افراد حقیقی و حقوقی و مصوبات هیئت دولت در جهت استیفای حق عزیزان جانباز این موضوع را بصورت مجزا در دستور کار قرار دهد و لیست اسامی جانبازان عزیز را هر چه سریعتر اعلام نماید. چراکه نیم‌سال اول به پایان رسیده است و نیاز به تلاش مضاعف و تمهیداتی است که تا پایان سال همه عزیزان جانباز وقت کافی برای واردات خودرو داشته باشند.

اما نکته دیگری که در خبرها حائز اهمیت بود گفت و گوی معاون محترم خدمات سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید در گفت وگو با خبرگزاری بنیاد، موضوع تلاش بنیاد شهید برای رفع ممنوعیت پنج‌ساله فروش خودروهای وارداتی جانبازان بود که آقای میرزابیگی اعلام نمودند بنیاد شهید در تلاش است اصلاحیه های مورد نیاز را در قانون اعمال نماید تا موضوع محدودیت ممنوعیت فروش خودرو به مدت 5 سال و محدودیت واردات خودرو به صورت شخصی و تاکید دکتر قاضی‌زاده هاشمی برطرف گردد؛ که این خبرها بسیار مثبت و مسرت بخش می باشد.

و نکته آخر در مورد تخصیص وام بیست هزار یورویی می باشد که امیدوارم همچنان که مدت‌هاست در مصوبات مطرح شده است هم بزودی اجرایی شود.

عزیزان، ما که نیمی از سال را بی‌صبرانه منتظر مانده ایم و باز هم این چند روز آخر را هم منتظر خواهیم ماند تا ببینیم آیا اعلام اسامی عزیزان جانباز که تمامی مراحل قانونی آنها طی شده است چقدر طول می کشد.

امیدواریم وزارت محترم صمت با یک اقدام جهادی و انقلابی، هرچه زودتر این مهم را به سرانجام برساند.

داود گودرزی (آزاده ده‌ساله جانباز 50 درصد)

|| داود گودرزی

اینستاگرام
تا بحال که کار جهادی ندیدم چز فقر ،و شرمندگی پیش خانواده امید است مث همیشه شعار ندهند و ما را جلو مردم شریف ایران خار و‌خفیف کنند
سلام یکی از کوچکترین کاری که دولت برای جانبازان می کند این واردات خودرو است اما بقصی از دوستان حسودی می کند اما فکر نمی کنید که جانباز که در اوج جوانی کور شده آقای حسود شما خاصر هستی یک دست شما یک عمر نداشته باشید 80 درصد جانبازان پول ندارد اما می توان بفروش و خرج زندگی کند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi