شناسه خبر : 103879
دوشنبه 03 مهر 1402 , 10:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واکنش ۵۳ استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به یک هنجارشکنی:

حمایت از تجزیه‌طلبی و تروریسم، جایی در دانشگاه ندارد

فاش نیوز - اساتید دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران پیرامون جلسه هنجارشکنانه دفاع دانشجویی با نام لیلا حسین‌زاده بیانیه‌ای صادر و اعلام کردند: ما جمهوری اسلامی را هویت جمعی ملت و طریقه عزت ایران می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، طی روزهای اخیر ویدئویی از جلسه دفاع دانشجویی با نام «لیلا حسین‌زاده»که به عنوان دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران معرفی می‌شد، در فضای مجازی منتشر شد، در این ویدئوی کوتاه که در یک کادر بسته گرفته شده، نوع پوشش و همچنین تمجید وی از برخی مؤسسان گروهک‌ها و فرقه‌های تجزیه‌طلب منقرض‌شده، مشاهده می‌شد.
پیرامون این موضوع، اساتید دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران بیانیه‌ای صادر کردند.
متن این بیانیه به شرح زیر است: «اخیراً ویدئویی از جلسه‌ای در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در فضای مجازی منتشر شد که در آن یکی از دانشجویان سابق دانشکده، با ظاهری نامناسب تلاش کرده است تا با فریب و استفاده ابزاری از تریبون دانشگاه، سخنانی را بر زبان براند که خلاف مصالح ملی و شئون دانشگاه و در راستای اهداف دشمنان ملت است. ما اعضای هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی، ضمن محکوم کردن این اقدام، اعلام می‌داریم که یکپارچگی سرزمینی، امنیت ملی و پاسداری از ارزش‌های ملی و اسلامی، فصل مشترک تمامی اساتید با هر نوع تفکر سیاسی است.
ایران اسلامی، تمدنی برآمده از حکمت و فرزانگی و سرای امن مردمانی هوشمند و مهرورز است و قوام آن در همنشینی اقوام تجلی یافته است. ایران بزرگ، محصول همگرایی و زندگی مسالمت‌آمیز اقوام ایرانی است و ما جمهوری اسلامی را هویت جمعی ملت و طریقه عزت ایران می‌دانیم و نقش ما دانشگاهیان در این عرصه، کمک به پیشرفت علم و فناوری و تربیت منابع انسانی کارآمد برای حل مسائل و پیشرفت روزافزون کشور است. تلاش علوم اجتماعی نیز همواره در راستای اعتلای هویت ایرانی و اسلامی بوده است و حمایت از تجزیه‌طلبی و تروریسم، جایی در میان گفتار علمی ما ندارد.
در پایان تأکید می‌کنیم که آرامش کشور، ثمره خون‌های پاک هزاران شهید گلگون‌کفن است که به‌هیچ‌وجه نباید دستاویز بازی‌های سیاسی قرار گیرد. بدون شک، تلاش دشمنان برای سوءاستفاده از فضای باز سیاسی و اجتماعی و همچنین گفتمان علمی در دانشگاه و کشور، ناکام خواهد ماند چراکه همه دانشگاهیان نسبت به نقشه آنان در این زمینه آگاه هستند.»
گفتنی است، اساتید امضاءکننده این بیانیه عبارتند از: ۱. نصیبه اسمعیلی ۲. سید مهدی اعتمادی فرد ۳. یاسر باقری ۴. یحیی بوذری‌نژاد ۵. عبدالله بیچرانلو ۶. حمید پارسانیا ۷. شیوا پروائی ۸. فاطمه ترابی ۹. فاطمه تنها ۱۰. حمید رضا جلایی‌پور ۱۱. غلامرضا جمشیدیها ۱۲. محمدرضا جوادی یگانه ۱۳. حسین حاج محمدی ۱۴. حامد حاجی حیدری ۱۵. مهدی حسین‌زاده یزدی ۱۶. مریم حسین یزدی ۱۷. معز خادم الحسینی ۱۸. طاهره خزائی ۱۹. علی دادگر ۲۰. اعظم راودراد ۲۱. سید پویا رسولی نژاد ۲۲. مریم رفعت‌جاه ۲۳. قاسم زائری ۲۴. علی اصغر سعیدی ۲۵. مجید سلیمانی ساسانی ۲۶. مینو سلیمی ۲۷. احسان شاه قاسمی ۲۸. علی شکوری ۲۹. ملیحه شیانی ۳۰. سهیلا صادقی فسائی ۳۱. رسول صادقی ۳۲. محسن صبوریان ۳۳. سید سعیدرضا عاملی ۳۴. خیام عزیزی مهر ۳۵. موسی عنبری ۳۶. غلامرضا غفاری ۳۷. رزاد غلامی ۳۸. زهرا فرضی زاده ۳۹. سید احمد فیروزآبادی ۴۰. عباس قنبری ۴۱. حسین کچویان ۴۲. عبدالحسین کلانتری ۴۳. مسعود کوثری ۴۴. مجید کوششی ۴۵. حسین محمودیان ۴۶. مهدی منتظر قائم ۴۷. میثم موسائی ۴۸. حسین میرزایی ۴۹. احمد نادری ۵۰. هوشنگ نایبی ۵۱. زهره نجفی اصل ۵۲. روح‌الله نصرتی ۵۳. یونس نوربخش.
ابهامی که درست پاسخ داده نشد.
به گزارش کیهان، درخصوص این جلسه به ظاهر دفاع از پایان‌نامه توسط یک دانشجوی اخراجی با سابقه محکومیت امنیتی آن هم بدون حجاب و با لباس گروهک‌های تجزیه‌طلب و تمجید از برخی از سران آنها، علی‌رغم توضیحات دانشگاه تهران و بیان اینکه این جلسه یک جلسه رسمی دفاع از پایان نامه نبوده و این دانشجو پیش از این به علت اتمام سنوات تحصیلی اخراج شده است انتشار فیلمی جدید از این جلسه و بیان رسمی استاد حاضر در جلسه و بیان نمره اعطائی به پایان نامه بر ابهامات افزوده است. هرچند دانشگاه تهران از تعلیق فعالیت دو عضو هیئت علمی حاضر در این جلسه هنجارشکنانه خبر داده است، به نظر می‌آید روایت اولیه دانشگاه در مقایسه با تصاویر جدید دارای ابهامات و تناقضاتی است که نیازمند توضیحات منطقی و صریح مسئولان دانشگاه می‌باشد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi