شناسه خبر : 104558
دوشنبه 24 مهر 1402 , 15:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره سه شهید صنعت فرودگاهی کشوردر شیراز برگزار شد

در حالی که دشمن در صحنه نبرد رویاروی با رزمندگان اسلام، ناامید و در مانده شده بود، حملات هوایی را علیه مناطق مسکونی و اماکن غیر نظامی تشدید و در شرایطی که هواپیمای ۷۳۷ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پارکینگ در حال پیاده کردن مسافران از هواپیما بود...

فاش نیوز - یادواره سه شهید صنعت فرودگاهی کشور با حضور جمعی از شخصیت های لشکری و مدیران و مقامات استانی در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، یادواره سه تن از کارکنان صنعت فرودگاهی کشور که در مهرماه سال 1365 و در بمباران جنگنده های متجاوز دشمن یعثی عراق به شهادت رسیدند، با حضور جمعی از شخصیت های لشکری و مدیران و مقامات استانی در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز برگزار گردید.

در این مراسم که در سالن شهید تقوی فرودگاه بین االمللی شیراز برگزار شد، همچنین از تمثال مبارک شهیدان محمدکاظم تقوی، کارمند وقت آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما؛ خداداد اسماعیلی، جمعی پلیس فرودگاه؛ و غلامعباس اسماعیلی، جمعی سپاه حفاظت و تصویرسازی و روایتگری واقعه؛ در حضور جمعی از خانواده معظم شهدا، مشاور استاندار فارس در امور ایثارگران، شخصیت های لشکری، مدیرکل و مسئولان فرودگاهی، و مشاور ایثارگران مدیر عامل شرکت فرودگاه ها رونمایی گردید.

علامه‌زاده، مشاور معاون وزیر و مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در امور ایثارگران، در تشریح حادثه آن روز که منجر به شهادت جمعی از مردم بیگناه و سه نفر از کارکنان فرودگاه شهید دستغیب شیراز شد، گفت:
۲۳ مهرماه سال ۱۳۶۵ در یک عصر پاییزی، در حالی که دشمن در صحنه نبرد رویاروی با رزمندگان اسلام، ناامید و در مانده شده بود، حملات هوایی را علیه مناطق مسکونی و اماکن غیر نظامی تشدید و در شرایطی که هواپیمای ۷۳۷ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پارکینگ در حال پیاده کردن مسافران از هواپیما بود، فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز توسط دو فروند هواپیمای جنگنده عراقی مورد هجوم قرار گرفت. در این حمله هوایی ناجوانمردانه، و خلاف مقررات بین المللی، سه نفر از کارکنان صنعت فرودگاهی کشور، درحین انجام وظیفه به همراه جمعی از مردم بی گناه به شهادت رسیدند و گروهی نیز مجروح شدند.

وی یادآور شد، نقش کارکنان متعهد و متخصص صنعت حمل و نقل هوایی در عملیاتی نگهداری فرودگاه ها، پشتیبانی و تدارکات جنگ در زیر شدیدترین حملات هوایی دشمن، و تقدیم شانزده شهید، صدها جانباز و رزمنده، به درستی تبین نشده و جا دارد رسانه ها و هنرمندان متعهد کشور رشادت و ایثارگری متخصصین صنعت فرودگاهی کشور را برای ثبت در تاریخ پرافتخار کشور، در قالب کتاب، مستند و فیلم به تصویر بکشند.

در حاشیه این مراسم نیز از همسران معزز این سه شهید والامقام و خانواده های چند شهید شاخص کشوری(شهید بیژن گرد، از فاتحان مبارزه با ناوهای آمریکایی؛ شهید مرتضی جاویدی، تنها فرمانده لشکر المهدی «عج» که امام راحل برپیشانی اش بوسه زد؛ زینتی، یکی از جانبازان روز حادثه و بهارلو، سرکشیک وقت اداره آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما تجلیل به عمل آمد.

همچنین شرکت‌کنندگان در این یادواره با حضور در محل شهادت این سه شهید عزیز در پارکینگ هواپیما، و مزار مطهر این شهدا در دارالرحمه شیراز، با نثار گل و قرائت فاتحه، ادای احترام کردند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi