شناسه خبر : 104573
سه شنبه 25 مهر 1402 , 08:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طی چند روز گذشته رخ داد

۲۸ شهرک صهیونیستی نزدیک مرز لبنان از ترس هجوم حزب‌الله تخلیه شد

فاش نیوز - در بحبوحه درگیری بین حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم آپارتاید اسرائیل، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از وحشتِ هجوم مقاومت لبنان دستور داد که ۲۸ شهرک صهیونیست‌نشین در فاصله 2 کیلومتری از مرز جنوب لبنان، هرچه سریع‌تر تخلیه شوند.

از همان شب عملیات «طوفان الاقصی» حماس در (15 مهر؛ 7 اکتبر) حزب‌الله لبنان نیز وارد یک درگیری مرزی با ارتش رژیم آپارتاید اسرائیل شد. 
البته اسرائیل و متحدینش به شدت وحشت دارند که این درگیری‌های مرزیِ محدود تبدیل به یک جنگ فراگیر در جبهه شمال شود؛ چرا که اسرائیلی‌ها به خوبی می‌دانند که از سال 2000 دیگر هیچ پیروزی را در مقابل حزب‌الله تجربه نکرده‌اند. البته برخی از صهیونیست‌ها همین حالا هم می‌گویند که جنگ شروع شده است. 
همزمان با هراس رژیم اسرائیل از تحرکات رزمندگان مقاومت در جنوب لبنان، وزارت جنگ رژیم تروریست صهیونیستی روز دوشنبه 24 مهر؛ 16 اکتبر) اعلام کرد که کابینه امنیتی تل‌آویو تصمیم گرفته تا شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین ‌اشغالی و نزدیک مرز جنوب لبنان را تخلیه کند. 
به نوشته فارس از خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است در برنامه وزارت جنگ، ۲۸ شهرک صهیونیست‌نشین در فاصله ۲ کیلومتری مرز جنوب لبنان، باید هرچه سریع‌تر توسط مسئولان محلی تخلیه شوند.
هلاکت فرمانده گردان صهیونیست
خبر دیگر از نبرد حزب‌الله و رژیم آپارتاید آن‌که روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: «یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه بر اثر شلیک موشک ضد تانک در مرز لبنان کشته شد.» شامگاه یکشنبه ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک افسر این رژیم بر اثر موشک حزب‌الله لبنان کشته شده است، او پسر خاخام تامیر گرانوت، رئیس ‌اوروت شاؤول یشیوا در تل‌آویو است. سخنگوی ارتش ‌اشغالگر تأکید کرد: «فرمانده گردان ۷۵ در حین فعالیت عملیاتی بر اثر قرار گرفتن در معرض آتش ضد ‌تانک در مرز با لبنان کشته شد.»
انهدام سایت صهیونیستی
حزب‌الله لبنان صحنه‌هایی را از هدف قرار دادن تجمع خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه حنیتا با موشک‌های هدایت‌شونده منتشر کرد. آن‌طور که ایسنا نوشته است، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای با انتشار صحنه‌هایی از هدف قرار دادن تجمع خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه حنیتا با موشک‌های هدایت شونده، اعلام کرد که این عملیات بخشی از ادامه پاسخ به کشته و زخمی شدن خبرنگاران در شهرک علما الشعب و غیرنظامیان در شهرک شبعا است.
از کار ‌انداختن دوربین‌های پایشی ارتش رژیم آپارتاید
همچنین مقاومت اسلامی لبنان، ظهر روز دوشنبه، تصاویری از لحظه انهدام دوربین‌ها و تجهیزات پایشی ارتش رژیم صهیونیستی در خطوط مرزی با لبنان منتشر کرد. رزمندگان حزب‌الله در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی، برخی پایگاه‌های مرزی این رژیم را هدف قرار دادند و در جریان این عملیات‌ها تعداد زیادی از دوربین‌ها و دستگاه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در مرز فلسطین‌اشغالی را از کار‌ انداختند.
جنگ الکترونیک حزب‌الله و گیجی اسرائیل
رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که حزب‌الله لبنان با به صدا درآوردن آژیرهای هشدار دروغین در جبهه شمالی فلسطین‌ اشغالی و فلج کردن این منطقه، علیه اسرائیل جنگ الکترونیک به راه‌ انداخته است. خبرنگار امور سیاسی تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: «روز چهارشنبه پیش، آژیرهای هشدار در سراسر منطقه شمالی به صدا در‌آمد و گزارش‌هایی در خصوص حمله پهپادی به اسرائیل، همزمان با به صدا در آمدن این آژیرها به فرماندهی سیاسی و امنیتی اسرائیل رسید.» بر اساس گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، این موضوع در دست بررسی و تحقیق است و اسرائیلی‌ها با قطعیت نمی‌توانند بگویند که آیا چنین اتفاقی افتاده است یا خیر. اما طی روزهای اخیر، یک جنگ الکترونیک مهم در منطقه شمالی روی داد که تنها به پارازیت جی پی اس محدود نیست، بنابراین این موضوع نیز در حال بررسی است.
آمریکا خطاب به صهیونیست‌ها: جنگ در جبهه شمالی، نه!
روزنامه یدیعوت آحارونوت روز دوشنبه نوشت، دو وزیر آمریکایی با انتقال پیام دولت خود از رژیم صهیونیستی خواستند جنگ علیه نوار غزه را به جنگ منطقه‌ای تبدیل نکند. «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا و «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه این کشور در سفر روزهای گذشته خود به تل‌آویو پیام‌های دولت آمریکا را درمورد جنگ رژیم صهیونیستی با نوار غزه به کابینه این رژیم منتقل کردند و خواستند این جنگ به جنگ منطقه‌ای گسترش نیابد.
ترس مشاور امنیت ملی آمریکا!
«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت: «خطر گسترش جنگ اسرائیل و حماس، باز شدن جبهه دوم در شمال اسرائیل و دخالت و درگیر شدن ایران جدی است.» وی افزود: «این خطری است که از ابتدا متوجه آن بودیم. به همین خاطر رئیس‌جمهور قاطع و سریع دست به اقدام زد و ناو هواپیمابر به شرق مدیترانه و هواپیماهایی به منطقه خلیج‌فارس فرستاد. او با این کار می‌خواهد به هر کشور و هر نیروی عمل‌کننده‌ای که بخواهد از این وضعیت بهره‌برداری کند، به روشنی پیام بازدارندگی بدهد.» مشاور امنیت ملی آمریکا در عین حال مدعی شد که واشنگتن ابزار ارتباطی اختصاصی با ایران را در اختیار دارد و در روزهای اخیر آن‌چه را به طور عمومی اعلام شده است، به‌طور خصوصی به آنها منتقل کرده‌ایم.
فرمانده صهیونیست: وارد لبنان شویم مُردیم!
در این میان شبکه‌های اجتماعی صهیونیستی در ساعات اخیر ویدیویی از یک سرگرد ارتش صهیونیستی منتشر کردند که حقیقت را بیان می‌کند. او در این ویدیو می‌گوید: «چی فکر می‌کنید اگر بار دیگر وارد جنوب لبنان شویم؟ من می‌دانم چه می‌گویم. تنها دو ساعت بعد همه در تابوت بر می‌گردیم. موشک ضد ‌تانکی شلیک می‌شود و کارت تمام است. این خطرناک است و همه هم می‌دانند اما کسی به زبان نمی‌آورد. به عنوان یک فرمانده نباید این‌ طور صحبت کنم؛ [اما] وقتی مردم حقیقت را بشنوند بیدار می‌شوند.»
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi