شناسه خبر : 104628
چهارشنبه 26 مهر 1402 , 08:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افشاگری روزنامه عبری اورشلیم پست

آب و هوا بهانه بود اسرائیل از ترس حزب‌الله وارد غزه نمی‌شود

فاش نیوز - در حالی که مقامات صهیونیست از مساعد نبود شرایط آب و هوا برای حمله زمینی به غزه می‌گویند، نشریه صهیونیستیِ اورشلیم پست علت تأخیر حمله زمینی به غزه را وحشت اسرائیل از واکنش حزب‌الله لبنان خوانده است.

بعد از غافلگیر شدن رژیم آپارتاید اسرائیل از عملیات «طوفان الاقصی» حماس، این رژیم مشغول گرفتن انتقام از کودکان و زنان بی‌دفاع غزه است، با بمب‌هایی که به گفته خود مقامات صهیونیست دقیق زدنشان مهم نیست بلکه وحشت‌آفرین بودنشان مهم است. اما این رژیم از همان آغاز از حمله زمینی به غزه نیز گفته بود، اما این ادعا به وقوع نپیوسته است و اسرائیل شرایط نامساعد آب و هوا را علت آن خوانده است.
گویا این ادعای مقامات اسرائیل خود صهیونیست‌ها را نیز قانع نکرده است. اورشلیم پست روز دوشنبه به نقل از منابعی که نامشان ذکر نشده است نوشت که یکی از علل تاخیر حمله زمینی ارتش اسرائیل به غزه، نگرانی فزاینده از این موضوع است که حزب‌الله لبنان جبهه جدیدی علیه اسرائیل باز کند. این رسانه نوشت که حزب‌الله لبنان منتظر لحظه‌ای است که اکثر نیروهای زمینی ارتش اسرائیل در غزه مشغول شوند تا یک جبهه جدید علیه اسرائیل باز کند.
البته نشریه اسرائیلی اورشلیم‌ پست همچنین مدعی شده است است: «این امر مانع از حمله ارتش اسرائیل به غزه نمی‌شود؛ اما ممکن است باعث تأخیر این حمله شود. نکته دیگر این‌که عجله در عملیات ناآماده، صرفاً برای ارضای سریع‌تر عطش افکار عمومی برای تلافی، می‌تواند اشتباه بزرگی باشد.»
گفتنی است، پیشتر از این نیز «عبدالباری عطوان»، تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر رای الیوم، گفته بود رژیم صهیونیستی به دلیل این‌که اختلافات داخلی بالا گرفته و نیروهای ارتش روحیه خود را باخته‌اند؛ بهانه آورده‌اند که به خاطر شرایط آب و هوایی حمله زمینی به غزه را به تأخیر انداخته‌اند. جبهه‌های مقاومت از ایران گرفته تا لبنان و سوریه همگی آمادگی هرگونه نبردی بزرگ علیه رژیم صهیونیستی را دارند! پروژه‌ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها همگی شکست خورده است؛ این فرزندان و شهدای غزه هستند که خاورمیانه را تغییر خواهند داد و نقشه جدید خاورمیانه را ترسیم خواهند کرد.
رسانه‌های صهیونیستی: حزب‌الله قوی‌تر از اروپا!
همزمان با زمزمه گشوده شدن جبهه درگیری مقاومت از جنوب لبنان علیه تل‌آویو، رسانه‌های عبری روز دوشنبه، قدرت زرادخانه موشکی حزب‌الله لبنان را برابر با توان نظامی همه کشورهای اروپایی دانستند. محافل رسانه‌ای و سیاسی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با ابراز نگرانی از وجود ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار موشک آماده شلیک جنبش حزب‌الله لبنان به سمت اراضی اشغالی اذعان کردند که رؤیارویی با حزب‌الله به عنوان بزرگ‌ترین سازمان رزمی در جهان بسیار دشوار خواهد بود.کانال ۱۲ عبری همزمان با اوج‌گیری دامنه درگیری‌ها بین نیروهای مقاومت در مرزهای جنوبی لبنان با نظامیان صهیونیستی و نگرانی مقامات تل‌آویو از احتمال شکست حمله زمینی به نوار غزه خواستار لزوم اتخاذ محتاطانه و پیگیری هر چه بیشتر سخنان مقامات جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله در شرایط حساس کنونی شدند. تأکید رسانه‌های عبری بر لزوم فوری رصد تحرکات جبهه مقاومت در جنوب لبنان و سوریه و منطقه همزمان با تداوم عملیات موشکی طوفان الاقصی در شرایطی مطرح می‌شود که «امیر عبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان در سفر اخیر به لبنان، سوریه و قطر و رایزنی با «سید حسن نصرالله» و رهبران مقاومت فلسطین در لبنان نسبت به احتمال نشانه‌های قطعی شعله‌ور شدن جبهه درگیری فراگیر ضد اسرائیل تصریح کرد.
استفاده اسرائیل از بمب‌های حاوی فسفر
خبر دیگر از جنگ حزب‌الله و رژیم آپارتاید آن‌که منابع رسانه‌ای از حملات رژیم صهیونیستی به خاک لبنان با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر پرده برداشتند. رسانه‌های لبنان روز سه‌شنبه اعلام کردند، رژیم صهیونیستی از بمب‌های حاوی فسفر در بمباران مناطق مرزی در جنوب این کشور استفاده کردند. همچنین «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان، در نشست خبری مشترک با «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه حملات رژیم صهیونیستی به مرزهای جنوبی لبنان را نقض قطعنامه ۱۷۰۱ دانست و درباره پیامدهای آن که به شعله‌ور شدن جبهه جنوبی منجر خواهد شد، هشدار داد.
موشک هدایت‌شونده حزب‌الله
منابع خبری در نقاط مرزی لبنان و اراضی اشغالی از عملیات جدید نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان با استفاده از موشک‌های هدایت شونده خبردادند. خبرنگار شبکه الجزیره در نقاط مرزی لبنان و اراضی اشغالی گزارش داد: «نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان یک ‌تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در شهرک صهیونیست نشین المطله در نقاط مرزی هدف قرار داده‌اند.» در این عملیات حزب‌الله سه نظامی صهیونیست زخمی شدند.
بیانیه‌های حزب‌الله
حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ اول خود اعلام کرد که مجاهدان مقاومت اسلامی صبح امروز یک جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه المطله ـ در شمال فلسطین اشغالی ـ هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به دشمن وارد کردند. در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان آمده است که مجاهدان مقاومت اسلامی ظهر دیروز یک ‌تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه نظامی «رامیم» (شمال فلسطین اشغالی) هدف قرار دادند که این حمله باعث وقوع تلفات در دشمن شد. حزب‌الله در بیانیه‌ای دیگر خود اعلام کرد که مجاهدان مقاومت اسلامی 5 مقر صهیونیستی مرزی زرعیت، الصدح، جبل الدیر، المالکیه و برکه ریشا را با سلاح مناسب هدف حمله مستقیم قرار دادند.
نعیم قاسم: شکست اسرائیل اجتناب‌ناپذیر است
خبر دیگر آن‌که معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر این‌که مقاومت قطعاً پیروز میدان خواهد بود، گفت که دشمن صهیونیستی از حزب‌الله می‌خواهد جنگ را گسترش ندهد، اما ما از آنها می‌خواهیم دلیل این جنگ را که همان تجاوز و اشغالگری است، متوقف کنند. نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار کرد: «پروژه آنها نابودی مقاومت است! هر فلسطینی یک مقاومت است و هر مسلمان عرب و شریفی یک مقاومت است، تاریخ شاهد سرنگونی فرعون، نمرود و امپراتورها بوده و اسرائیل بسیار کوچک‌تر از این‌ها است و با حضور مقاومت در میدان مقاومت قطعاً پیروز می‌شود و اسرائیل شکست می‌خورد.» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «پیروزی مقاومت از همان ساعات اولیه طوفان الاقصی نمایان بود، باور داریم که شکست اسرائیل در مسیر نابودی، روندی اجتناب‌ناپذیر است.»
آبروریزی رسانه‌ای صهیونیست‌ها
در بحبوحه این زد‌ و ‌خوردها و دست خالیِ رژیم صهیونیستی از جبهه‌های شمالی، حساب رسمی نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی صحنه‌هایی را از حملات اخیر خود به غزه منتشر کرد و مدعی شد این صحنه‌ها مربوط به حمله به اهداف نظامی حزب‌الله لبنان است! حساب مسئول تبلیغات نظامی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با انتشار صحنه‌هایی از حملات اخیر خود به منازل ساکنان غزه، اعلام کرد، این صحنه‌ها مربوط به هدف قرار دادن زیرساخت نظامی حزب‌الله لبنان و در واکنش به حملات این حزب است؛ اما بعدا مشخص شد که این صحنه‌ها مربوط به حملات دو روز پیش رژیم صهیونیستی به منازل غیرنظامیان در مناطق مختلف غزه بوده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi