شناسه خبر : 104689
پنجشنبه 27 مهر 1402 , 09:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

موسس دارالشفاء امام مجتبی (ع) و پدر شهیدان نورصالحی آسمانی شد

فاش نیوز - اسدالله نورصالحی، پدر شهیدان محسن و مرتضی که دارالشفاء امام مجتبی علیه‌السلام را در جنوب شرق تهران پایه‌گذاری کرده بود، به فرزندان شهیدش پیوست.

موسس دارالشفاء امام مجتبی (ع) و پدر شهیدان نورصالحی آسمانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس، مرحوم اسدالله نورصالحی که مانند پسران شهیدش، عمر با برکت خود را صرف ترویج احکام و آداب دین مبین اسلام از طریق خدمات عام‌المنفعه از قبیل تأسیس درمانگاه، صندوق قرض‌الحسنه، مؤسسه خیریه، حوزه علمیه، مجتمع فرهنگی و دیگر خدمات مذهبی و انسانی کرده و بنیان‌گذار دارالشفاء امام مجتبی علیه‌السلام در جنوب شرق تهران نیز بوده، دار فانی را وداع گفت.


اسدالله نور صالحی به همراه عکس دو فرزند شهیدش

 روحانی و پاسدار شهید مرتضی نورصالحی متولد ۱۳۳۶ بود که در ۲۷ اسفند ۱۴۶۰ در سن ۲۵ سالگی هنگام  شناسایی منطقه چولانه شوش دانیال برای عملیات فتح‌المبین، در مسئولیت فرماندهی این منطقه به شهادت رسید. وی در وصیت‌نامه خود سفارش کرده بود که «مستضعفین بخصوص ملت فلسطین و جنوب لبنان را فراموش نکنیم.»

پاسدار شهید محسن نورصالحی نیز ۲۰ ساله بود که پس از ماه‌ها حضور در لبنان و جنگ با دشمن صهیونیستی، با شروع تجاوز صدام به ایران بازگشت و به جبهه‌ها شتافت. بعد از مدتی در جبهه سوسنگرد مجروح شد و مجدداً پس از بهبودی به جبهه بازگشت. سرانجام ۸ ماه بعد از شهادت برادر بزرگش در  ۲۳ آبان ۱۳۶۱ در منطقه سومار و در عملیات مسلم ابن عقیل به شهادت رسید. او نیز در بخشی از وصیت‌نامه خود می‌گوید: «مبادا با دیگر متجاوزین به اسلام صلح کنید که خون شهیدان را بر باد داده‌اید. باید همگی طاغوتیان، از این کره‌ی خاکی محو شوند.»

شهیدان نور صالحی از ابتدای تجاوز صدام بعثی به کشورمان به جبهه‌ها شتافتند و  به عنوان عضو ستاد جنگ‌های نامنظم به فرماندهی سردار بزرگ اسلام، شهید مصطفی چمران در جبهه سوسنگرد حضور داشته و در دفاع از این شهر مجاهدت‌های فراوانی انجام دادند.  


سمت راست شهید محسن و سمت چپ شهید مرتضی نورصالحی

پیکر مطهر شهیدان محسن و مصطفی نورصالحی در قطعه ۲۴ شهدای بهشت زهرا سلام‌الله علیها تهران به خاک سپرده شده است و اکنون پدر بزرگوار این شهیدان نیز به فرزندان شهید و همسر مجاهده‌اش پیوست.

مراسم ترحیم آن مرحوم روز جمعه ۲۸ مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در مسجد جابری واقع در تهران، میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید درودیان برگزار می‌شود.

پایان پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi