شناسه خبر : 104768
یکشنبه 30 مهر 1402 , 09:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

المانیتور: ماشه جبهه مقاومت ممکن است در روزهای آینده علیه اسرائیل کشیده شود

فاش نیوز - وبگاه تحلیلی المانیتور در گزارشی در روز 21 اکتبر، 29 مهرماه به مسئله آینده پیش‌ روی جنگ حماس و رژیم صهیونیستی پرداخته و عنوان می‌دارد: جمهوری اسلامی هشدار داده است که نیروهای نیابتی‌اش همچنان آماده هستند تا ماشه را بکشند و اسرائیل را «نقشه‌برداری مجدد» کنند.

المانیتور می‌افزاید: از زمان شروع جنگ بین اسرائیل و شبه‌نظامیان غزه، ایران- به‌عنوان یک بازیگر اصلی منطقه‌ای و متحد اصلی جنبش حماس- یک کارزار دیپلماتیک فعال را برای منزوی کردن اسرائیل دنبال کرده است. در عین حال، تلاش کرده است تصویر یک طرف بی‌علاقه به سرریز درگیری را به نمایش بگذارد.
این رسانه انگلیسی عربی می‌افزاید: اما اگر دشمن قسم‌خورده‌اش (رژیم صهیونیستی) به حمله زمینی وعده داده شده خود به نوار غزه محاصره شده ادامه دهد، جمهوری اسلامی چه واکنشی نشان خواهد داد؟
المانیتور در ادامه اظهار می‌دارد: حمایت از آرمان فلسطین یکی از اصول ایدئولوژیک حکومت دینی شیعی ایران از زمان پیدایش آن، پس از انقلاب 1979 بوده است. ایران، طی چهار دهه گذشته شبکه‌ای از نیروهای نیابتی خود را در سراسر خاورمیانه برای «صدور انقلاب» و تقویت نفوذ منطقه‌ای پرورش داده، تأمین مالی کرده، تسلیح و گسترش داده است.
این رسانه همچنین عنوان می‌دارد: «راه قدس [بیت‌المقدس] از کربلا می‌گذرد» شعاری گویا در شعارهای جمهوری اسلامی است که تلاش‌های تهران – از عراق، سوریه و یمن گرفته تا لبنان و سرزمین‌های اشغالی – برای مبارزه غیرمستقیم با اسرائیل و هدف قرار دادن منافع آمریکا را تقویت می‌کند.
المانیتور می‌افزاید: در پی حملات هوایی مداوم اسرائیل به غزه که با حمله غافلگیرکننده حماس به جوامع جنوبی اسرائیل در 7 اکتبر آغاز شد، ایران اکنون هشدار داده است که یک درگیری منطقه‌ای ممکن است نزدیک باشد.
آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه در سخنانی گفتند: «اگر رژیم صهیونیستی از توقف حملات خود امتناع کند، هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی نیروهای مقاومت را بگیرد». 
در ادامه این گزارش عنوان شده: با توجه به اینکه توانایی‌های موشکی حزب‌الله در سال‌های اخیر به‌طور قابل‌توجهی توسط تهران تقویت شده است، شبه‌نظامیان لبنان در حال حاضر بزرگ‌ترین تهدید برای اسرائیل هستند. پس از دیدار هفته گذشته با حسن نصرالله، رهبر این گروه، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی با اعتماد به نفس خاصی صحبت کرد.
المانیتور به نقل از امیرعبداللهیان عنوان می‌دارد: نیروهای مقاومت با قاطعیت به من گفتند که آماده هرگونه رؤیارویی مستقیم با رژیم صهیونیستی هستند. به گفته وی، اگر اسرائیل به حمله برنامه‌ریزی شده خود در غزه ادامه دهد، نیروهای نیابتی مورد حمایت ایران را به اقدام وادار می‌کند و در نهایت منجر به «نقشه‌گذاری مجدد» اسرائیل و واگذاری اراضی می‌شود.
این پایگاه خبری تحلیلی عنوان می‌دارد: دور نگه داشتن دشمن از طریق نبردهای فراتر از مرزهای ایران، دکترینی حیاتی در دستور کار امنیتی و سیاست خارجی تهران بوده است که به ویژه توسط قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (سپاه) ترویج و پیگیری می‌شود.
المانیتور می‌افزاید: وزیر امور خارجه ایران با قرار دادن این سیاست در چارچوب جنگ جاری، گفت: «اگر امروز نتوانیم از غزه دفاع کنیم، باید با بمب‌هایی که روی بیمارستان‌های کودکان در شهرهای خودمان می‌ریزند، مواجه شویم.»
این رسانه انگلیسی عربی همچنین تصریح می‌کند: تلویزیون دولتی ایران روز چهارشنبه گزارشی را منتشر کرد که در آن به تفصیل توضیح داد که چگونه نیروهای نیابتی ایران می‌توانند اسرائیل را از سه جهت مختلف ازدحام کنند.
المانیتور عنوان می‌دارد: بر اساس آن سناریو، حزب‌الله از شمال، حوثی‌های یمن از جنوب و شبه‌نظامیان مستقر در عراق و سوریه از شرق می‌توانند رگبار موشک‌ها و راکت‌های ساخت ایران را به اسرائیل ببارانند. در این گزارش آمده است: «ماشه ممکن است در روزهای آینده کشیده شود.»
این رسانه همچنین اظهار داشت: علی‌رغم لفاظی‌های آتش‌زای ضد اسرائیلی و ضدآمریکایی در زمان تشدید تنش‌های منطقه‌ای، رهبری ایران در بیشتر موارد بر هر وسوسه‌ای برای عجله در درگیری غلبه کرده است. سلسله ترورهای دانشمندان هسته‌ای و موشکی ایران و حملات خرابکارانه به تأسیسات هسته‌ای منتسب به اسرائیل در دهه گذشته، هرگز ایران را وارد درگیری نظامی نکرد.
المانیتور مدعی است: در صورت گسترش جنگ، ایران ممکن است روی حمایت روسیه و چین، متحدان کلیدی که از محکومیت علنی حماس برای کشتن صدها غیرنظامی اسرائیلی خودداری کرده‌اند، حساب کند. این دو به‌طور فزاینده‌ای همکاری نظامی با جمهوری اسلامی از جمله رزمایش مشترک در آب‌های بین‌المللی را تقویت کرده‌اند.
در ادامه این گزارش عنوان شده: تهران در حالی که از رؤیارویی مستقیم با اسرائیل و ایالات متحده خودداری می‌کند، مدت‌هاست که تهدید کرده است که از کارت نفت در خلیج‌فارس استفاده خواهد کرد، جایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توقیف کشتی‌های بین‌المللی و تهدید نیروهای دریایی ایالات متحده، عضلات خود را به کار انداخته است.
برخی در ایران بار دیگر تهدید بسته شدن تنگه هرمز را
پیشنهاد می‌کنند
المانیتور مدعی است: در بحبوحه تشدید تنش‌های اسرائیل و حماس، برخی در ایران بار دیگر تهدید خود را درباره بسته شدن تنگه هرمز، مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین مسیر جهان برای حمل‌ونقل نفت خام و حیاتی برای تجارت بین‌المللی پیشنهاد می‌کنند.
در انتهای این گزارش همچنین عنوان شده است: ایران به دنبال آن است که با استفاده از نزدیکی خود به تنگه، دستور کار خود را پیش ببرد و در هر درگیری منطقه‌ای با اسرائیل دست برتر را به دست آورد. مقامات بر این باورند که هرگونه بسته شدن آبراه حیاتی که باعث افزایش سرسام‌آور قیمت نفت و بی‌قراری در بازارهای جهانی می‌شود می‌تواند به شدت بر پایان بازی تأثیر بگذارد.
اینستاگرام
با گشودن جیهه ای جدیددر شمال سرزمینهای اشغالی بحتم اسراییل به ایران حمله میکندو من یعدش امریکا.آماده ؟؟؟؟اید؟؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi