شناسه خبر : 104800
یکشنبه 30 مهر 1402 , 11:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با وجود آگاهی از برخورد وحشیانه اسرائیل،

چرا مجاهدان جنگ را آغاز کردند؟

"حرکت مقاومت اسلامی" صراحتا اعلام داشت که به اطلاعات محرمانه دشمن دسترسی پیدا کرده بود، که طی آن مشخص شد دشمن خود را آماده کرده بود برای حمله ای غافلگیرانه و وحشیانه و کمرشکن به نوار غزه تا آن را با خاک یکسان کند. حماس خواست این فرصت را از دست دشمن بگیرد. و اجازه ندهد به موقعیتی که غافلگیر شدن نوار غزه برایش مهیا می کرد، برسد و با این حمله...

فاش نیوز - به خاطر احترام موقعیت علمی، و همچنین ضایع نکردن وقت در جنجال‌های توخالی بی فایده، یا کم فایده، بطور عموم تمایل چندانی ندارم به رد کردن حرف های پوچی که در سوشل میدیا مطرح می شود.

در روزهای گذشته برخی عزیزان از من در مورد افرادی پرسیدند که می گویند: لازم نبود انگشت در کندوی زنبورهای صهیونیستی کنید و آنها را بشورانید تا چنین شود!

اینبار بطور استثنایی جوابی گذرا وسریع که به ذهنم خطور می کند را بیان می کنم. در این وضعی که قرار داریم حوصله جواب کافی و شافی ندارم، تنها به چهار مورد اشاره ای سریع می کنم:

1. دشمن  به صورت بی سابقه ای شروع کرده بود به اهانت به مسجد اقصی ویهودی سازی آن. و با سرعت گام های بلندی برداشته بود برای ویران کردن مسجد الاقصی و بنای هیکل خودشان بجای آن. تجاوزاتی که پیش از این طی دو یا سه سال انجام می داد را حالا ظرف دو یا سه هفته انجام می داد.

این در کنار اهانت وتحقیر وشکنجه ساکنان بیت المقدس، وبه زندان انداختن فرهیختگان آنها. در کنار ممنوعیتی که بر بسیاری از مسلمانان اعمال کرده به آنها اجازه نمی دهد وارد مسجد شوند. در مسجد بیش از 50 کلاس علمی دایر می شد که سالهاست تعطیل شده است.

چند روز قبل از عملیات بیش از 5000 صهیونیست با قدم‌های نجس خود حرمت مسجد اقصی را درهم شکستند. طی 20 سال اخیر چنین تجاوزاتی با این وقاحت و بدین حجم صورت نمی گرفت.
این عملیات آمد تا جلوی این تجاوزات وبی حرمتی ها را بگیرد. نام عملیات "طوفان اقصی" گویای این ماجراست.

2. دشمن طی 15 سال گذشته تلاش دارد ما را آرام آرام زنده بگور کند: نسل جوان ما در این فضای خفقان بزرگ شده. جوانان بیست و سی ساله بطور کلی در تمامی ابعاد زندگی فلج شده اند. بیشترشان نمی توانند ادامه تحصیل دهند و یا ازدواج کنند و یا خانه‌ای بسازند و یا کاری پیدا کنند. و پیامدهای این فشارها مشکلات اجتماعی حادی به بار آورده، نرخ بیکاری و تاخیر ازدواج دختران بالا رفته و طومار بحران‌های اقتصادی واجتماعی روز بروز درازتر می‌شد.

اخیرا ده‌ها هزار از جوانان راهی کشورهای غربی شده‌اند تا لقمه نانی به کف آورند. و صدها تن آنها را نهنگ‌ها در آبهای دریا تکه پاره کرده اند. تنها آرزویشان این بود که از بحرانی مرگبار به بحرانی دیگر منتقل شوند.

3. دشمن به وحشی ترین صورت اسیران ما که تاج سرما هستند را شکنجه  می‌کند. بگونه ای که روزانه دهها بار مرگ را می‌چشند. تصور کنید برخی از اسیران ما بیش از 13 سال است در سلولی به مساحت یک و نیم متر بسر می‌برند. و برخی دیگر را وارد سلول‌هایی که در و دیوارش با کثافت و مدفوع مالیده شده می‌کنند و اسیر را مجبور می‌سازند طی 2 تا 3 روز زیر فشارهای روانی وحشتناک آنجا را تمیز کند.

اسیران را لخت کرده آنها را اثنای تمییز کردن سلولهای متعفن با تازیانه می‌زنند، و چون سلول را تمیز کرد به سلولی دیگر با همین وضع منتقل می‌کنند.

در ماه‌های اخیر بصورت غیر قابل تصوری اسیران را زیر فشار قرار داده بودند. آنها گمان می کردند امت آنها را فراموش کرده، کسی با آنها همدرد نیست و احساس نمی‌کند که چه وضع فلاکت باری دارند.

با بالا گرفتن نعره مذهبی در حکومت صهیونیستی به رهبری "ابن غفیر" و هم‌شکلانش فشارها در جهنم زندان بر اسیران شدت گرفت، و به مرحله غیر قابل تحمل رسیده بود و در ماههای گذشته درخواست ها و صداهای مردم برای رهایی اسیران، و نجاتشان از این وضعیت فلاکت بار بلند شده بود.
اضافه بر این، وضعیت بغرنج خانم‌های اسیر بود که به شدت مورد تحقیر و اهانت و تجاوزاتی که با دین و عفت و حیا در تضاد است و نمی‌خواهم بدان اشاره کنم، قرار می‌گرفتند.

این عملیات آمد تا برای این مشکلاتی که پایان پذیر نبود، حد و مرزی بگذارد.

4. و آنچه "حرکت مقاومت اسلامی" صراحتا اعلام داشت که به اطلاعات محرمانه دشمن دسترسی پیدا کرده بود، که طی آن مشخص شد دشمن خود را آماده کرده بود برای حمله ای غافلگیرانه و وحشیانه و کمرشکن به نوار غزه تا آن را با خاک یکسان کند. حماس خواست این فرصت را از دست دشمن بگیرد. و اجازه ندهد به موقعیتی که غافلگیر شدن نوار غزه برایش مهیا می کرد، برسد و با این حمله موقعیت برتر غافلگیری دشمن را به خود اختصاص داد.

این هجوم غافلگیرانه گسترده همه این اهداف را در بر داشت.
ما در سال 2014 تجربه مشابه‌ای داشتیم. به اطلاعاتی دست یافتیم  که دشمن می‌خواهد حمله کمرشکنی را بر نوار غزه آغاز کند. مجاهدان بدون مقدمه با ده‌ها موشک ظرف دو روز دشمن را سراسیمه کردند، تا مجبور شد وارد جنگ شود. و آن نقشه هایی که برای غافلگیر کردن مجاهدان وکشتن تعداد زیادی از رهبران جهادی و از بین بردن صدها مجاهد در قرار گاههای آموزشی ومواردی دیگر که در سر داشت را نتواند به دست آورد.

ادامه این چهار مورد را با عجله زیر غرش هولناک موشک‌ها و جت‌های دشمن نوشتم، تا در پی آن بگویم:

مجاهدان در سنگر وضع خود را بهتر درک می کنند. و وظیفه کسانی که اطلاع کافی ندارند این است که قبل از اینکه بر دیدگاه معینی قناعت یابند، از مجاهدان در صحنه بپرسند. این در حقیقت اقتضای حکمت است. این بدین معنا نیست که افرادی که خارج منطقه هستند حق فتوا ندارند، اما از شروط فتوا این است که از وضعیت منطقه کاملا اطلاع داشته باشند.

من با دلی رنجور این کلمات را می نگارم. چرا که صحنه بحران ها فرصت نصرت و یاوری است نه وقت انتقاد و ایرادگیری.
آنهایی که با روایت های حکومتهای مستبد که همان دیدگاه نظام صهیونیستی است سیراب شده اند، با حرف های ما قانع نشده هیچ، بلکه فورا آماده می شوند تا به هرکسی که به باورهایش کمترین خورده ای بگیرد حمله ور شوند. از این‌روست که این مناقشات فایده زیادی ندارد.
و ما سال هاست فرموده پیامبر اکرم(ص) را با جان و دل هضم کرده‌ایم که گروهی همیشه در پی ضربه زدن و خیانت به جهاد هستند.
مژده پیامبر الله (ص) برای پاسبانان مرزهای اسلام است که به یاری خدا مخالفان و طعنه جویان نمی‌توانند هیچ ضرری به آنها برسانند.

من بر این باورم؛ برخی برایشان هیچ اهمیتی ندارد که ملتی بطور کامل زیر بار ذلت و خواری و شکنجه و فقر و بدبختی، و اسارت و حقارت اسیران و اهانت به مقدسات و تجاوز به بیت المقدس قرار گیرد. گویا این وضعیت بغرنج وضعیتی است کاملا طبیعی که باید با آن ساخت و سوخت.

نمی دانم این چه باطلی می تواند باشد که به تو اجازه دهد او را ریشه کن سازی و او با کمال لطافت و نرمی و خوش طبعی با تو رفتار کند!

از خدای متعال مسألت دارم با وجود ضعف وناتوانیمان ما را پیروز گرداند. ودر این وضع نیاز و ناداری ما را از درگه کرم خویش بی نیاز گرداند. وبا تمام عجز و ناتوانی که داریم بر دشمن چیره گرداند. و به ما عزت و کرامت داده از این ذلت و خواری نجاتمان دهد. و ما را از منت هر خائن ناکس و ایرادگر ذلیل بی نیاز گرداند.

خدا بر همه چیز چیره وغالب است ولی بیشتر مردمان نمی دانند...

یکشنبه 30/3/1445ه.ـق
نهمین روز حماسه "طوفان اقصی"

نویسنده: علامه دکتر محمد بن محمد اسطل از فلسطین

مترجم: د . امراء

اینستاگرام
سلام ، علیرغم تحلیل های گوناگونی که در ارتباط با جنگ فلسطین با رژیم صهیونیستی منتشر میگردد مهمترین دستاورد نبرد حق علیه باطل فروپاشی هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی بود که بنام چهارمین قدرت نظامی جهان معروف بود و برخی سران مرتجع عرب در حال عادی سازی روابط برای کسب چتر حمایت نظامی بودند که ناگهان با عملیات فوق خیره کننده و معجزه محرومان در محاصره غزه مواجه شدند.
هیچیک از تحلیلگران نظامی جهان نمی توانست چنین عملیاتی را پیش بینی کند که محرومان غزه علیرغم سالهای متمادی محاصره و حملات ویران کننده بتواند با دست خالی و فقط با توکل به خداوند چنین عملیاتی را طراحی کند که تمام تحلیلگران را انگشت به دهان کند.
بنام خدا
بی تفاوتی، سکوت و انفعال در برابرهرگونه ظلم و ستم نسبت به همنوعان، صرف نظر از دین و نژادشان، با اصول انسانیت منافات دارد. جنایات فجیع و نسل کشی غیرنظامیان مظلوم فلسطین توسط رژیم آپارتاید و اشغالگر اسرائیل با کمک و حمایت دولت های آمریکا، انگلیس و سایر دولت های ضد بشر در سایه سکوت یا عدم اقدام موثر از جانب شخصیت ها، مجامع بین المللی و دولت ها روز به روز افزایش می یابد. اما از آنجا که اکثر رسانه های مهم دنیا تحت مالکیت یا نفوذ سرمایه داران بسیار بزرگ بین المللی و نظام سلطه هستند، واقعیاات حال و گذشته فلسطین و اسرائیل را وارونه جلوه می دهند. بنابراین وظیفه انسانی داریم در امر درک و نشر حقایق در حد توان تلاش کنیم. از نظر اینجانب کسانی که در فهم و نشر حقایق و روشنگری و برملا کردن دروغ و شایعات فعال هستند، حتی اگر دچار اشتباهاتی هم شوند، از افرادی که بی تفاوت یا ترسو هستند برای بشریت مفید تر می باشند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi