شناسه خبر : 104932
پنجشنبه 04 آبان 1402 , 10:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در مجموعه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها

فاش نیوز - ایثارگران در مجموعه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها تبدیل وضعیت می‌شوند

 

به گزارش خبرگزاری بازارکار، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران بر ارائه خدمات به جامعه ایثارگری تاکید کرد و خواستار رسیدگی بهتر و مناسب‌تر به مشکلات جامعه ایثارگری شد.

 

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران بر ارائه خدمات به جامعه ایثارگری تاکید کرد و خواستار رسیدگی بهتر و مناسب‌تر به مشکلات جامعه ایثارگری شد.

به گزارش بازارکار از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ۳ آبان جلسه فوق‌العاده شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

در این نشست، تحقق ماده ۷۴ و قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان تمامی دستگاه‌ها گزارشی از عملکرد خود در خصوص رسیدگی به وضعیت ایثارگران و استخدام آنها ارایه کردند. مقرر شده است تا ضمن تدوین مقررات جامع، وضعیت موجود در ارایه خدمات به ایثارگران و خانواده‌های آنها بازنگری شود تا ارایه خدمات با بهترین شیوه به این اقشار ارایه شود.

حمید مردانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران در این نشست، ضمن خیر مقدم به حضار و میهمانان مدعو با محکوم کردن حملات اسراییل غاصب به مردم غزه، گفت: این خون های به ناحق ریخته کودکان، زنان و دیگر شهدا در نهایت طومار این رژیم کودک کش را درهم خواهد پیچید.

وی در ادامه سخنان خود گزارشی از  تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران مستند به بند دال تبصره بیست و بند واو قانون بودجه ۱۴۰۲ ارایه کرد و افزود: با توجه به روند تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران که مشمول این قانون می‌ شوند، بعد از تبدیل وضعیت استخدامی این قشر معزز از آمار حدود ۶۰ هزار نفری همکاران در خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی قریب یک سوم از ایثارگران خواهند بود که خود یک ظرفیت بالنده و فرهنگ ساز خواهد شد.

وی گفت: در مجموعه وزارت راه و شهرسازی قریب ۲۱ معاونت، سازمان و شرکت وجود دارد که ایثارگران در تمامی این حوزه‌ها حضوری اثرگذار دارند. همچنین وزارت راه و شهرسازی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مسیر ریلی، ۳۰۰ هزار کیلومتر  جاده‌ای مواصلاتی، ۵۴ فرودگاه و ۱۲ بندر فعال دارد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران بر ارائه خدمات به جامعه ایثارگری تاکید کرد و خواستار رسیدگی بهتر و مناسب‌تر به مشکلات جامعه ایثارگری شد.

محمود پاکدل، معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جلسه ضمن تشکر از مشاورین وزرا در امور ایثارگران،  گفت: برگزاری این جلسات نشان دهنده توجه و دغدغه مشاورین وزرا در امور ایثارگران به جامعه ایثارگری است که خودشان یا پدرانشان در سال‌های دفاع مقدس حضور داشتند که حفظ دستاورد شهدا برای آنها مهم است که اگر انجام شود کشور بیمه خواهد شد.

پاکدل با تاکید بر جلب رضایت ایثارگران با تصویب قوانین مناسب برای آنها، عنوان‌کرد: باید جلوی نارضایتی جامعه ایثارگری گرفته شود و نیازهای جامعه ایثارگری شناخته شود که سعادت مادی و معنوی آنها را به همراه داشته باشد.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: قوانین باید به شکلی باشد که حقوق قانونی ایثارگران را به همراه داشته باشد برای همین مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کرد تا قوانین مربوط به ایثارگری را به درستی وضع کند.

پاکدل تصریح: قانونی که مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود باید الزامی برای اجرای آن باشد، از ضمانت اجرایی برخوردار باشد و بار مالی آن در نظر گرفته شود تا رضایت ایثارگران را به همراه داشته باشد برای همین مشاورین وزرا در امور ایثارگران در این مسیر می‌توانند ما را همراهی کنند.

رضا رحیمی‌نسب، مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی، در این جلسه با اشاره به ماده ۷۴ جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران،  گفت: این ماده قانونی به همه معاونان و مدیران کل بنیاد شهید و  امور ایثارگران ابلاغ شد که توسط معاونت حقوقی بنیاد پیگیری خواهد شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi