شناسه خبر : 105127
چهارشنبه 10 آبان 1402 , 13:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استقبال جوانان از داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت

فاش نیوز - میربابا با بیان اینکه دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف ویژه داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت با استقبال ۲۰ درصدی نویسندگان جوان همراه بوده است، گفت: امسال همانند ادوار گذشته تمام داستان‌های کوتاه برگزیده و تقدیری در سه محور مشخص شده در کتابی منتشر خواهد شد.

کد خبر: ۶۲۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۶ - 01November 2023
 

«سید رضا میربابا» دبیر اجرایی دوازدهمین جایزه ادبی یوسف ویژه داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه امسال در جایزه ادبی یوسف در مجموع میزبان یک‌هزار و ۶۴۹ داستان کوتاه از سراسر کشور بودیم که به دبیرخانه‌های استانی ما ارسال شدند، اظهار داشت: این تعداد از آثار که از ۳۱ استان کشورمان دریافت شده است برمبنای موضوعات فراخوان جایزه ادبی یوسف شامل کودک و نوجوان، بزرگسال و شهدای شاخص هر استان بود.

وی با بیان اینکه مرحله‌ی اولیه‌ی داوری تمام استان‌ها صورت گرفته است، افزود: ما در دبیرخانه جایزه ادبی یوسف میزبان برگزیدگان آثار استانی هستیم که در مجموع حدود ۳۰۰ داستان به دبیرخانه مرکزی رسیده است و مورد پالایش نهایی صورت گرفته است و در هر محور نفرات اول، دوم و سوم و نفرات تقدیری مشخص شدند.

دبیر اجرایی دوازدهمین جایزه ادبی یوسف ویژه داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت درباره زمان اختتامیه این رویداد گفت: طبق پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۲۹ آبان ماه مراسم اختتامیه این رویداد در مسجد جامع خرمشهر برگزار خواهد شد.

میربابا به برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی نویسندگان نوقلم پرداخت و تصریح کرد: ما امسال در دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف موضوع آموزش را جدی گرفتیم و گارگاه‌ها متعددی را در نقاط مختلف کشور برگزار کردیم و اساتیدی را اعزام کردیم که خوشبختانه موجب جریان‌سازی ادبی در حوزه داستان کوتاه شد.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به دوره‌های گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش ارسال آثار به دبیرخانه جایزه وجود داشته است، گفت: در این دوره طبق آماری که دریافت شده است؛ ۲۰ درصد آثار در حوزه جوان و جوان بوده است که این مسئله نشان می‌دهد استقبال طیف جوان و نوجوان به‌سمت داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت بیشتر شده است که انشالله در مراسم پایانی برنامه‌های جنبی ازجمله کارگاه آموزشی را قبل از شروع مراسم و اهدا جوایز را خواهیم داشت.

دبیر اجرایی دوازدهمین جایزه ادبی یوسف ویژه داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت تصریح کرد: امسال همانند ادوار گذشته تمام داستان‌های کوتاه برگزیده و تقدیری در سه محور مشخص شده در کتابی منتشر خواهد شد که مراسم آماده‌سازی آن در حال انجام است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi