شناسه خبر : 105242
یکشنبه 14 آبان 1402 , 14:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشریح آخرین وضعیت واردات خودروی جانبازان

گام اول اعلام خودروها در سایت‌های واردکننده خودرو و ثبت است و گام بعدی پس از اعلام خودروها از سوی شرکت‌های واردکننده، ثبت نام جانبازان است...

فاش نیوز - رئیس سازمان توسعه تجارت ضمن تشریح آخرین وضعیت واردات خودروی جانبازان، گفت: امیدواریم با همکاری بنیاد شهید بتوانیم تا پایان سال روند واردات خودرو برای جانبازان را محقق کنیم.

تشریح آخرین وضعیت واردات خودروی جانبازان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ضیغمی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان امسال با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، روند واردات خودرو برای جانبازان را داشته باشیم، گفت: مقرر شده شرکت‌های واردکننده خودرو در پورتال خود، فضایی را برای معرفی و ثبت نام خودرو ویژه جانبازان و ایثارگران باز کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: شرکت‌های واردکننده خودرو برای واردات خودروی جانبازان اعلام آمادگی کرده‌اند. شرکت‌ها درخواست خود را داده‌اند و ما در حال بررسی مدل‌ها و برندهای پیشنهادی آنها هستیم. احتمالاً هفته جاری شرکت‌های واردکننده امکان ثبت نام جانبازان را در پورتال خود ایجاد خواهند کرد زیرا مقرر شده شرکت‌ها در پورتال خود، فضایی تعبیه کنند تا برندها و مدل‌های تأیید شده برای واردات ویژه جانبازان را اعلام کنند.

وی بیان کرد: گام اول اعلام خودروها در سایت‌های واردکننده خودرو و ثبت است و گام بعدی پس از اعلام خودروها از سوی شرکت‌های واردکننده، ثبت نام جانبازان است.

ضیغمی اظهار کرد: بعد از اعلام اسامی خودروها در سایت شرکت‌های واردکننده خودرو، جانبازان در مرحله بعد و پس از اطلاع رسانی، می‌توانند برای ثبت نام این خودروها به پورتال شرکت‌ها مراجعه کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت بیان کرد: پس از ثبت نام جانبازان، اسامی به بنیاد شهید اعلام خواهد شد تا بر اساس ارزش خودرو نسبت به تأیید اسامی ارسال شده، اقدام کنند. اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران اسامی جانبازان را تأیید کند، سهمیه واردات خودرو را به میزان مشخص شده برای شرکت‌ها باز می‌کنیم تا این شرکت‌ها بتوانند ثبت سفارش و واردات خودروها را انجام بدهند.

ضیغمی بیان کرد: ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدأ برای جانبازان ۷۰ درصد تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار یورو و برای جانبازان ۵۰ درصد تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه مسیر واردات خودرو برای جانبازان در حال طی شدن است، اظهار کرد: البته هر خودرویی امکان واردات ندارد و باید خودرویی وارد شود که در کشور خدمات پس از فروش دارد.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه واردات خودرو برای جانبازان در انتظار اعلام شرکت‌های واردکنندگان خودرو است، گفت: مقرر شده شرکت‌ها خودروهایی که توسط سازمان توسعه تجارت تأیید شده را در پورتال خود اعلام کنند تا جانبازان بتوانند برای ثبت نام به پورتال آنها مراجعه کنند.

ضیغمی در مورد جلسه هفته گذشته با شرکت‌های واردکننده خودرو گفت: در مورد ایجاد پورتال از سوی شرکت‌ها جمع بندی‌های لازم انجام شد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه امیدواریم با همکاری بنیاد شهید بتوانیم تا پایان سال روند واردات خودرو برای جانبازان را داشته باشیم، گفت: بخش قابل توجهی از شرکت‌های واردکننده خودرو برای واردات خودروی جانبازان اعلام آمادگی کرده‌اند.

ضیغمی افزود: ازآنجا که تعداد جانبازان زیاد نیست باید برای شرکت‌ها صرفه داشته باشد که این تعداد خودرو را وارد کنند.

اینستاگرام
اشکالی داره که عموم جانبازان خودرو خوب سوار بشن؟!
اونایی که در زمان جنگ، مال اندوزی کردند و از ترس جنگ فرار کردند و بعد از جنگ برگشتند و حتی ضد انقلاب هم بودند و یا حدأقل، بی تفاوت...!!!
در حال حاضر ویلاها،، برج ها،، آپارتمان ها،، خودروها و.....
لاکچری و تفریحات آنچنانی و...!!!!!
متأسفانه، نظام به آنها پر و بال داده است!
و بچه های جنگ همچنان در فقر و فلاکت بسر می‌برند!!!
بچه های جنگ هم می‌توانستند در آن زمان به دانشگاه بروند و امروز خیلی کارها بکنند،،، چه بسا که تعدادی هم از رزمندگان مثل ماها غافل نبودند و فکر آینده خود را کردند!
به فرموده سردار بزرگ جنگ، شهید باکری عزیز که فرمودند بعد از جنگ رزمندگان به 3 دسته تقسیم می‌شوند!!!!!
که شدند!!!!!
به هر حال خدمت به بچه های جنگ، تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
مرگ بر ضد انقلاب
مرگ بر ضد ولایت فقیه
مرگ بر منافقین و کفار
مرگ بر صهیونیست...
یکی داره مزه میریزه!!!
منفی میده!!!
دفاع از حقوق ایثارگران تا حالا منفی نداشته...!
یک نفوذی وارد سایت فاش شده!!!!!
فاش نیوز یک صفحه اختصاصی با ورود کد ملی برای ایثارگران باز کنه...
که نامحرمان وارد جلسه مقدس ایثارگران نشن.
با خدا قوت به وزارت صمت و نهادهایی که مسئول واردات خودرو و واگذاری آن به جانبازان هستند در انتهای مطلب آمده با توجه به تعداد کم جانبازان این گروه برای شرکت‌های که دارای نمایندگی واردات خودرو هستند باید واردات خودرو جانبازان صرفه اقتصادی داشته باشد و به دلیل اینکه تقریباً تمام جانبازان این گروه‌ قصد فروش خودرو خود را دارند و حتی مبلغ اولیه قیمت خودرو از محل مبدا که میلیاردی می‌باشد را ندارند ، در دوره سابق هنگامی که قرار شد بابت معافیت مالیاتی خودرو از شرکتهای داخلی خودرو دریافت نمایم زمانیکه به بنیاد شهید رفتم نمی دانستم چه شرکت و خودرویی انتخاب کنم خود کارمند بنیاد شهید وقتی متوجه شد دچار تردیدم خودش نوع خودرو را برای من انتخاب کرد که برایم پژو سال دوگانه زد و رد کرد و یکشبه ماشین را فروختم.
پیشنهاد می‌شود خود وزارت صمت یک مزایده در میان شرکتهای وارد کننده خودرو بگذارد و در آن پیشنهاد دهد این شرکت‌ها خودروها را وارد کرده و مبلغ ارزی آن را از خود دولت دریافت کند و با حذف سود بازرگانی و عوارض گمرگی و طی این مراحل ، این خودروها را در بازار داخلی به فروش برساند و سود حاصله را به جانبازان به ترتیب جانبازان ویژه و جانبازان معمولی 70% و جانبازان ۵۰ درصد پرداخت نماید که در اینجا همزمان چندین کار مفید انجام می‌گیرد که به نفع طرفین و خود جانبازان می‌باشد و جانبازان مشمول گروه نیز پس این مدت زیاد به این هدف می رسند و دیگر در گام آخر واگذاری خودرو زمان بیشتری از دست نرود و منظورم این است که شرکتهای وارد کننده خودرو نقشی واسطه عمل کنند تا مانند نوبت قبل سود آنان هم تضمین شود ، در صورت رقابتی کردن این مزایده حداکثر کار در حداقل زمان طی خواهد شد حتی قبل از پایان امسال و شروع سال آینده.
جرا برای خانواده شهدا کاری نمیکنید تا جانباز هفتاد درصد بودن خودرو جندین سال داده نشد حالا که خیال این عزیزان هر هفته ویا روز به یاران شهید شأن می پیوندند به باز ماندگانشان هیج فکری نمی کنید حتما نمایندگان سرشان شلوغ هستو قوانینی که به نفع خود و اطرافیانشان را تصویب میکنن
جناب رئیس سازمان تجارت و توسعه آیا رنجرور و لامبورگینی و پورشه خدمات پس از فروش داشتن که اجازه وارداتشون رو به نورچشمی هاتون و فوتبالیست ها دادید ؟ چرا همانند فوتبالیست ها اجازه نمیدید خود جانباز واسه برند خودروی خودش تصمیم بگیره و خودش هم وارد کنه ؟ خون ما کم رنگ تر از نورچشمی هاتونه ؟
علت اصلی ش اینه که از انقلاب اسلامی، فقط اسمی بیش نمانده!!!
برخی دیدن که جمهوری اسلامی برند خوبیه دارن ادامه ميدند و یکه تازی می‌کنند!
وگرنه این جانبازان هستند که باید برای تصمیمات کشور نظربدهند و تصمیم بگیرند.
اما غافل از آنکه انقلاب به دست معدودی نااهلان و نامحرمان افتاده است!
میگن شما برای رضای خدا رفتید!!!
همش این جمله رو چماق می‌کنند و توی سرمون میزنن...!!!!!
شماها که اصلأ نرفتید!!! چه نقشی دارید؟!؟!؟!!! $$$$$
مرگ بر منافقین و کفار...
میدانید که منافق یعنی 2 رو .....
والفجر و لیال عشر
سلام.به نظر من خودروهایی با برند های مطرح جهانی بیاورند و از انطرف،اجازه فروش تا ۵ سال ندهند.چون خودرو امری حیاتی است برای ما.جانبازانی هم که برای فروش میگیرند‌،به جای خودرو معادل پول خودرو به ایشان بدهند تا مشکلات خود را حل کنند.طوری نشود که خودرو را جانباز وارد کند و دیگری بخرد و جانباز به عنوان "دلال" قلمداد شود!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi