شناسه خبر : 105301
سه شنبه 16 آبان 1402 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حملات ترکیبی و پی‌در‌پی مقاومت به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه

فاش نیوز - منابع عراقی می‌گویند پایگاه‌های آمریکا در شمال و غرب عراق و همچنین پایگاه این کشور در شرق سوریه همچنان و بی‌وقفه هدف حمله موشکی و پهپادی قرار می‌گیرند.
شامگاه یکشنبه (14 آبان) «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا، وارد عراق شد، اما آن‌چه جلب توجه می‌کند نحوه ورود این هیئت دیپلماتیک به عراق بود. بلینکن و هیئت همراهش پس از رسیدن پروازش به فرودگاه بغداد، جلیقه ضدگلوله بالستیک بر تن کردند و با بالگرد بلک‌هاوک به منطقه سبز بغداد رفتند و پس از دیدار با نخست‌وزیر عراق، بلافاصله به فرودگاه بغداد رفتند و در حالی‌که باز جلیقه ضد گلوله به تن داشتند عراق را ترک کردند. گویا آمریکایی‌ها میزان محبوبیت خود در عراق را می‌دانند! بسیار جالب توجه است که وی شامگاه یکشنبه گفت پیام بسیار واضحی به کسانی که نظامیان آمریکایی را تهدید می‌کنند ارسال کرده‌ایم که این کار را انجام ندهند! وی که این سخنان را پس از دیدار با «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق، مطرح می‌کرد افزود: «خواستار هیچ‌گونه رویارویی با ایران نبوده اما تمامی اقدامات برای حمایت از نیروها و شهروندانمان را اتخاذ خواهیم کرد.» روشن است که در منطقه برای آمریکایی چه جوی وجود دارد. در این شرایط، رسانه‌های عراقی و منابع محلی سوری، سحرگاه روز دوشنبه، از ۵ حمله به ۳ پایگاه آمریکا در شمال و غرب عراق و شرق سوریه خبر دادند. پایگاه‌ «حریر» در مجاورت فرودگاه اربیل، سحرگاه امروز، با یک پهپاد هدف حمله قرار گرفته است. رسانه‌های عراقی در عین حال خبر دادند پیش از این حمله، پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار عراق (غرب) نیز هدف حمله موشکی قرار گرفته است. کانال تلگرامی صابرین نیوز در این باره گزارش داد پایگاه عین‌الاسد، بامداد امروز، ۲ بار و صبح امروز ۱ بار و پایگاه «التنف» در شرق سوریه ۱ بار هدف حمله قرار گرفته‌اند. همچنین بعد از این حملات خبر آمد که پایگاه آمریکایی «تل بیدر» در سوریه هدف حمله پهپادی قرار گرفت. با این حساب اگر بازشماری کنیم، تا زمان تنظیم این خبر، پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق ۶ بار مورد حمله قرار گرفتند. آن‌طور که ایسنا نوشته است، رسانه‌های عراقی درباره میزان خسارت وارده یا تلفات احتمالی در پی این حملات جزئیات بیشتری منتشر نکرده‌اند. مقاومت اسلامی عراق طی روزهای گذشته پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه را در حمایت از مردم غزه بارها هدف حمله قرار داده است. گفتنی است، 
مقاومت عراق روز یکشنبه نیز پایگاه آمریکایی «تل بیدر» در غرب استان الحسکه سوریه (شمال شرق) را با پهپاد مورد حمله قرار داده بود. یکی از تحلیلگران سابق سازمان سیا در این مورد گفته بود که همه پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه زیر شلیک دائم خمپاره و پهپاد هستند اما احتمالاً آمریکا شمار تلفات را پنهان می‌کند، درست مانند اسرائیل که مایل نیست شمار تلفات خود در تهاجم زمینی را فاش کند.
مرگ مشکوک نظامی آمریکایی در قطر
همچنین از غرب آسیا خبر می‌رسد که پنتاگون اعلام کرد که مرگ سرباز آمریکایی در یک پایگاه هوایی در قطر غیرمرتبط با امور جنگی بوده است. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد سربازی که هفته گذشته، در سانحه‌ای غیرجنگی در قطر جان خود را از دست داد، اهل تگزاس آمریکا بوده است. گروهبان دوم «فلیکس‌ای بِریوز» ۳۳ ساله ۳ نوامبر(۱۲ آبان) در پایگاه هوایی العدید قطر جان خود را از دست داد. او موقع مرگش در حال پشتیبانی از «عملیات عزم راسخ» یا «Operation Inherent Resolve» بود. مقامات ارتش می‌گویند بریوز، اهل هیوستون تگزاس، مشغول خدمت در «گردان ۲۵ سیگنال، تیپ ۱۶۰ سیگنال، فرماندهی فناوری شبکه سازمانی ارتش آمریکا (NETCOM) در پایگاه هوایی العدید، قطر» بود.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi