شناسه خبر : 105517
سه شنبه 23 آبان 1402 , 09:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طوفان الاقصی اپوزیسیون را بی‌پدر کرد!

فاش نیوز - جنگ غزه و مشغولیت سرویس‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی به این بحران در سرزمین‌های اشغالی‌، باعث خالی شدن پشتوانه مالی و سیاسی اپوزیسیون خارج‌نشین علیه ملت ایران و تعطیلی بازوی رسانه‌ای آنان شده است.
در طی سال گذشته و با نابودی و از بین رفتن آمال و آرزوهای واهی اپوزیسیون در براندازی نظام جمهوری اسلامی و به موازات آن با قطع امیدی که سرویس‌های اطلاعاتی- جاسوسی به تاثیرگذاری این اپوزیسیون ساده‌لوح پیدا کرده‌اند، به‌تدریج بسیاری از بازوهای رسانه‌ای و غوغا‌سالاران و سلبریتی‌های به اصطلاح رسانه‌ای ضدانقلاب حمایت‌های مالی و سیاسی خود را از سوی غربی‌ها از دست دادند. 
تعطیلی شبکه منوتو
مدیران شبکه ضدایرانی «منوتو» در روز 22 آبان‌ماه پس از 14 سال فعالیت با صدور اطلاعیه‌ای از تعطیلی رسمی خود خبر دادند. بر اساس اطلاعیه صادر شده توسط مرجان و کیوان عباسی مالکان بهائی- یهودی شبکه «منوتو»، این شبکه از اول ژانویه سال جدید میلادی(2024) به دلیل مشکل در تامین نیاز‌های مالی فعالیتش را متوقف خواهد کرد.
این شبکه که در طی عمر کوتاه خود از دروغ‌بافی خبری‌، تاریخی و... مضایقه نکرده بود اینک به پایان راه خود رسیده است. این پایان که به اذعان خودشان به دلیل مشکلات مالی بوده است بیش از پیش نشان‌دهنده و مقارن با مشغله‌های سرویس‌های جاسوسی صهیونیستی و غربی به واسطه عملیات طوفان الاقصی و جنگ غزه است. 
در همین زمینه «دیوید روزنبرگ» سردبیر اقتصادی‌ هاآرتص نیز در یادداشت خود در «فارن‌پالیسی» عنوان می‌دارد؛ افزایش هزینه‌ها به‌ویژه تخصیص از هزینه‌های عمومی برای بخش نظامی، بودجه اسرائیل را تحت فشار قرار داده است.
تعطیلی رادیو بی‌بی‌سی فارسی
در فروردین‌ماه 1402 شبکه انگلیسی «بی‌بی‌سی» اعلام داشت، رادیوهای زبان فارسی و عربی خود را تعطیل کرده است. بی‌بی سی‌، علت تعطیلی این رادیو که از سال 1319 و پس از نزدیک به هشتاد و سه سال فعالیت و نقش‌آفرینی و بحران‌آفرینی‌های متعدد در تاریخ سیاسی ایران به سرانجام خود رسیده بود را مشکلات مالی و عدم توجیه عنوان داشت و صدها نفر از کارکنان رادیوهای فارسی و عربی خود را نیز تعدیل کرد.
از لندن به واشنگتن و به تل‌آویو اینترنشنال در جست‌وجوی ارباب جدید
با پایان اغتشاشات سال 1401 و افشای ماهیت ضدایرانی این شبکه و همچنین توافق ایران و عربستان، خبرهایی درباره تغییر اسپانسر مالی و سرپرستی آنها از سوی صهیونیست‌ها منتشر شد؛ محمد منظرپور، سردبیر سابق شبکه اینترنشنال نیز اعتراف داشت که مدیریت این تلویزیون از سعودی‌ها به اسرائیل انتقال یافته است و موساد پشت این شبکه است! افزایش مصاحبه‌های این شبکه با سران رژیم صهیونیستی همچون بنیامین نتانیاهو و «ران درمر» وزیر امور استراتژیک کابینه وی مؤیدی بر همین ادعا بود.
این حدس و گمان‌ها زمانی تقویت شد که با شروع حمله حماس به مواضع صهیونیست‌ها، این شبکه کاملاً جانبدارانه به‌نفع اسرائیل وارد عمل شد. استودیوی پخش زنده در همان روزهای ابتدائی به بیت‌المقدس منتقل شد و خبرنگاران این شبکه در فلسطین اشغالی مستقر شدند. 
در بین شبکه‌های فارسی‌زبان برانداز و ضدانقلاب اینترنشنال نمونه‌ای خاص از حقارت، رذالت و بدبختی به شمار می‌آید. این شبکه در طی عمر کوتاه خود چندین بار خانه به دوشی را تجربه کرده و در جدیدترین انتقال خود با انتقال به تل‌آویو، ذات پلید خود را بیش از پیش نمایان ساخته است. 
 بدون شک حمایت از جنایت‌های مکرر رژیم صهیونیستی رذالت ویژه‌ای را طلب می‌کرد که جز در شبکه‌های تروریستی برانداز و بالاخص شبکه تروریستی اینترنشنال یافت نمی‌شد. کارشناسان معتقدند که حمایت‌های این به اصطلاح رسانه‌های فارسی‌زبان از خون‌شویی جنایات اسرائیل، به دلیل تغییر کارفرما و سرپرستان واقعی آنان است.
امواج طوفان الاقصی دولت انگلیس را نیز درنوردید
تاثیرات جنگ غزه که به اذعان بسیاری از تحلیلگران سیاسی بین‌المللی طولانی‌مدت و سهمگین به شمار آمده و خواهد آمد حتی باعث تغییرات مهم در دولت انگلستان نیز شده است. 
در همین زمینه «ریشی سوناک» نخست‌وزیر بریتانیا، سوئلا بریورمن، وزیر کشور جنجالی خود را برکنار کرد. «سوئلا بریورمن» وزیر کشور انگلیس روز دوشنبه (22 آبان؛ 13 نوامبر) به دلیل آنکه تظاهرات حامی فلسطینی‌ها را «نفرت‌انگیز» توصیف کرده بود، برکنار و «جیمز کلورلی»، وزیر امور خارجه به عنوان وزیر کشور جدید در ترمیم دولت معرفی شد. از طرف دیگر، «دیوید کامرون»، نخست‌وزیر سابق انگلیس، به عنوان وزیر خارجه بریتانیا انتخاب شد.لازم به ذکر است وزیر برکنار شده طرفدار دستگیری کسانی بود که پرچم فلسطین در دست داشته یا شعار و نمادهایی را در حمایت از فلسطین ترویج می‌دهند. در طی همین تغییرات مهم‌، پس از برکناری وزیر کشور انگلیس و انتصاب وزیر خارجه جدید، وزیر محیط زیست انگلیس نیز از سمت خود استعفا داد.
این تغییرات که از تحولات ناشی از جنگ غزه در سطح افکار عمومی در غرب و در انگلستان بی‌تاثیر نبوده. قریب به یقین بر بی‌پروایی رسانه‌های مستقر در انگلستان در حمایت از جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس در جنگ غزه بی‌تاثیر نخواهد بود.
مگه مرض داری؟! 
روز گذشته نیز روزنامه کیهان در ستون گفت‌وشنود به ته کشیدن دغدغه‌ها و سوژه‌های بحران‌آفرینی سلبریتی‌ها و زنجیره‌ای‌ها و شبکه‌های فارسی‌زبان ضد انقلاب طعنه جالبی زد و عنوان داشت:
گفت: مثل اینکه بعد از شروع جنگ غزه تاکنون دیگر هیچ کس در ایران فوت نمی‌کند! و هیچ کس دچار سکته نمی‌شود! و هیچ‌ کس در جریان یک سرقت کشته نمی‌شود! و‌...!
گفتم: این چه حرفی است؟! در ایران هم مثل همه جای جهان عده‌ای فوت می‌کنند و یا دچار سکته می‌شوند و یا‌...
گفت: پس چرا از هنگام شروع جنگ غزه تاکنون، سلبریتی‌ها و غربگداها و زنجیره‌ای‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب و بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا و‌... دیگر خبری از فوت فلان بر اثر برخورد نیروی انتظامی! سکته فلان در مقابله با بی‌حجابی! و ضرب و جرح فلان و فلان توسط نیروهای بسیج! و‌... منتشر نمی‌کنند؟!
گفتم: خُب برای اینکه همه این دروغ‌های شاخدار و سیاه‌نمایی‌ها به سفارش رژیم صهیونیستی و مراکز اطلاعاتی در غرب تهیه و به پادوها دیکته می‌شد ولی رژیم صهیونیستی و همکارانش بعد از شروع جنگ در غزه‌، کاسه چه کنم؟ چه نکنم؟ به دستشان گرفته و فعلاً دنبال نجات خود از خشم مقدس نیروهای مقاومت هستند.
گفت: پس بگو که چرا؟! یعنی ماموریت پادوها را به خودشان واگذارکرده‌اند!
گفتم: یارو می‌گفت جلوی یک مغازه یک مانکن گذاشته بودند. رفتم دماغشو فشار دادم! برگشت گفت ول کن! مگه مرض داری؟! نگو که خود صاحب مغازه بود!
پایانی بر یک پایان
اگر بخواهیم دلیل این پایان و نزول جریان رسانه‌ای‌، تبلیغاتی ضدانقلاب که شامل سلبریتی‌های بی‌سواد، رسانه‌های زنجیره‌ای مهره غرب در داخل و همچنین به اصطلاح رسانه‌های فارسی‌زبان برانداز در خارج از کشور به همراه هوچی‌های مجازیشان می‌شد، این روند درست پس از شکست اغتشاشات 1401 و سرمایه‌گذاری سهمگینی که غرب و سرویس‌های جاسوسی آنان بر موفقیت این موج براندازی ناقص‌الخلقه داشتند، آغاز شد. در طی وقایع و اغتشاشات سال گذشته دشمنان ملت ایران تمام ظرفیت نهفته شده خود را برای به زانو درآوردن نظام مقدس جمهوری اسلامی و اراده ملت ایران به میان آوردند ولی با پایان خفت‌بار این اغتشاشات در جبهه غربی، صهیونیستی نیز درباره مؤثر بودن این جریان رسانه‌ای با هدف براندازی جمهوری اسلامی ایران‌، سؤالات و شک‌های جدی ایجاد شد، این موضوع با وقوع عملیات طوفان الاقصی و ضربه سهمگینی که بر اعتبار رژیم صهیونیستی وارد شد و با درگیر‌شدن موساد و دیگر سرویس‌های جاسوسی تروریستی این رژیم بر جنگ غزه بیشتر تشدید شد.
این به اصطلاح رسانه‌ها و در واقعیت بنگاه‌های نفرت‌پراکنی‌، دروغ‌پراکنی و لجن‌پراکنی که در طی عمر خود همواره در جست‌وجوی اربابی جدید برای تامین مالی و سیاسی خود هستند، اکنون با بی‌میلی و بی‌محلی و مشغله‌های دیگر اربابان خود به پایان خط رسیده‌اند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi