شناسه خبر : 105761
دوشنبه 29 آبان 1402 , 11:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سیلی مقاومت به اسرائیل در دریای سرخ انصارالله کشتی صهیونیست‌ها را به غنیمت گرفت

فاش نیوز - توقیف کشتی اسرائیلی با غافلگیری و تعجب رهبران و مقامات تل‌آویو رو‌به‌رو شده است، اما از مدت‌ها پیش نیروهای یمنی نسبت به اقدامات علیه اشغالگران صهیونیست هشدار داده بودند. به نظر می‌رسد که مقامات سیاسی و نظامی تل‌آویو نخواسته و یا به هشدارهای نیروهای مقاومت یمن در روزهای گذشته باور نداشته‌اند و اکنون توقیف یک کشتی اسرائیلی بار دیگر شکست جدیدی را متوجه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی تل‌آویو کرده است.

با آغاز حملات و بمباران باریکه غزه توسط رژیم صهیونیستی طی هفته‌های گذشته، گسترش جبهه‌های جنگ همواره یکی از بدترین کابوس‌های صهیونیست‌ها در این نبرد بوده است. کابوسی که همزمان با آغاز بمباران غزه با واکنش حزب‌الله در جنوب لبنان تعبیر شد و اکنون طی روزهای گذشته نیروهای مقاومت در یمن نیز جبهه دیگری را علیه اشغالگران صهیونیست در دریای سرخ گشوده‌اند. جدیدترین اقدام غافلگیرانه نیروهای یمنی علیه اشغالگران صهیونیست با توقیف یک کشتی متعلق به تاجر اسرائیلی در آخرین ساعات روز یکشنبه صورت گرفت.
آن گونه که المیادین گزارش داده است، نیروهای دریایی یمن موفق شدند یک کشتی اسرائیلی را در اعماق دریای سرخ توقیف کنند و 52 نفر در این کشتی نیز بازداشت شدند. گفته شده که این کشتی اسرائیلی «گلکسی لیدر» نام دارد و همزمان کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: «تل‌آویو درباره تسلط انصارالله بر کشتی باری اسرائیلی در دریای سرخ تحقیق خواهد کرد.» همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که مالکیت این کشتی که انصارالله بر آن مسلط شده، متعلق به «رامی اونجر»، تاجر اسرائیلی است. «امیت سیگال»، خبرنگار شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که کشتی تصرف شده توسط انصارالله یمن متعلق به اسرائیل است، اما سرنشینان آن اسرائیلی نیستند و هدف یمنی‌ها وارد کردن ضربات سنگین به تجارت اسرائیل است. همزمان با توقیف کشتی اسرائیلی توسط نیروهای یمنی، دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش این اقدام مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران، عامل توقیف این کشتی است.
غافلگیری صهیونیست‎‌ها از اقدام معنادار یمن
اگرچه توقیف کشتی اسرائیلی با غافلگیری و تعجب رهبران و مقامات تل‌آویو رو‌به‌رو شد، اما از مدت‌ها پیش نیروهای یمنی نسبت به اقدامات علیه اشغالگران صهیونیست هشدار داده بودند. پیش از توقیف این کشتی، «یحیی سریع»، سخنگوی ارتش یمن اعلام کرده بود که ارتش تمام کشتی‌های تحت مالکیت یا مدیریت شرکت‌های اسرائیلی را هدف قرار خواهند داد و از تمام کشورها خواسته بود تا شهروندان خود را که به عنوان خدمه بر روی عرشه کشتی‌هایی با پرچم رژیم اسرائیل کار می‌کنند، خارج کنند. حتی هفته گذشته نیز «عبدالملک حوثی»، رهبر انصارالله یمن گفته بود که به حملات علیه اسرائیل ادامه می‌دهد و کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را هدف قرار خواهد داد.
به نظر می‌رسد که مقامات سیاسی و نظامی تل‌آویو نخواسته و یا به هشدارهای نیروهای مقاومت یمن در روزهای گذشته باور نداشته‌اند و اکنون توقیف یک کشتی اسرائیلی باردیگر رهبران صهیونیستی را در یک شوک جدید فرو برد. صهیونیست‌ها یک‌بار ماه گذشته با آغاز عملیات طوفان الاقصی در جنوب مناطق اشغالی غافلگیر و گرفتار شده بودند و اکنون این غافلگیری از دریای سرخ و از جانب نیروهای یمنی دامن اشغالگران را گرفته است. شوکی که از طرف دیگر یک شکست را متوجه نیروهای امنیتی و دستگاه‌های اطلاعاتی تل‌آویو کرده است و نشان می‌دهد که تل‌آویو قادر به پیش‌بینی رفتار‌ها و برنامه‌‌های گروه‌های مقاومت در منطقه نیست.
با شکست دوباره دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی تل‌آویو در پیش‌بینی عملیات نیروهای مقاومت در دریای سرخ، احتمالا اکنون مهم‌ترین پرسش پیش روی صهیونیست‌ها این است که حمله بعدی گروه‌های مقاومت از کجا و در چه زمانی خواهد بود؟ پاسخ به این پرسش برای نیروهای صهیونیستی تقریبا غیرممکن است، اما آن‌ها این اطمینان را دارند که ادامه حملات و بمباران غیرانسانی غزه بدون پاسخ نخواهد ماند. پاسخی که شاید در مرحله بعد موجودیت کامل اشغالگران را از جایی که فکرش نمی‌کنند، تهدید کند. شاید پاسخ بعدی مقاومت به اشغالگران، پاسخی باشد که بازیگران جدید و غیرمنتظره‌ای را وارد نبرد علیه صهیونیست‌ها کند و صحنه توازن قوا در غزه را به‌طور کامل دگرگون سازد.
پاشنه آشیل ارتش اشغالگر
در غزه نیز وضعیت میدانی صهیونیست‌ها چندان خوب و مساعد نیست. «دیوید بن گوریون»، به عنوان یکی از بنیان‌گذاران اصلی و از اولین نخست‌وزیران رژیم صهیونیستی سال‌ها پیش از مرگش توصیه کرده بود که کلید پیروزی ارتش تل‌آویو، نبردهای کوتاه مدت است. به اعتقاد بن گوریون، ارتش صهیونیستی تاب جنگ‌های بیش از چند روز و یا چند ماهه و طولانی مدت را ندارد و ورود به جنگ فرسایشی به معنای شکست تل‌آویو است. در واقع جنگ‌های طولانی مدت و فرسایشی پاشنه آشیل نظامیان اشغالگر است و اکنون ارتش رژیم صهیونیستی در غزه وارد یک جنگ فرسایشی شده که پایانی برای آن قابل تصور نیست. برخلاف انتظار اولیه صهیونیست‌ها، جنگ علیه غزه به روز چهل و پنجم یعنی یک ماه و نیم رسیده است، اما هنوز خبری از نابودی حماس نیست و شهرهای اشغالی همچنان هدف موشک‌های گروه‌های مقاومت قرار می‌گیرند. روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز به نقل از مقامات اسرائیلی گزارش داده است که انتظار داریم حمله زمینی در غزه به مدت 3 ماه ادامه یابد و اگر بیشتر ادامه یابد، اقتصاد تل‌آویو سقوط خواهد کرد. روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت هم در گزارشی خبر داد مسئولین مختلف در واشنگتن و برخی از کشورهای عربی به تل‌آویو هشدار داده‌اند که تل‌آویو در باتلاق غزه گرفتار خواهد شد. آژانس رتبه‌بندی اس‌اند پی گلوبال هم اعلام کرد که همزمان با جنگ در غزه، تل‌آویو به سمت رکود شدید اقتصادی پیش می‌رود.
روز گذشته گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس در عملیاتی مشترک در محله الزیتون در غزه 3 تاتک اشغالگران اسرائیلی را با راکت‌های یاسین 105 و گلوله‌های آر پی جی هدف قرار دادند. همچنین تصاویری از لحظه حمله مبارزان قسام به‌تانک‌ها و نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه و به غنیمت گرفتن تجهیزات و ادوات آن‌ها پس از کشتن شماری از نظامیان صهیونیست منتشر شده است. همچنین قسام روز گذشته باردیگر آسمان تل‌آویو و عسقلان را با شلیک راکت‌‎ها و موشک‌های خود ناامن کرد.
ترافیک اجساد نظامیان
شکست صهیونیست‌ها در میدان جنگ غزه را با توجه به آمار بالای تلفات نظامیان آن‌ها نیز می‌توان ردیابی کرد. اگرچه ارتش رژیم صهیونیستی در چهل و چهارمین روز جنگ، آمار تلفات نظامی خود را از آغاز حمله زمینی به غزه 385 نفر اعلام کرده، اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و حتی شواهد میدانی، آمار تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ غزه بسیار بیشتر است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی فقط در روز شنبه اذعان کرد که 6 نظامی دیگر این رژیم در نبردها در نوار غزه کشته شده و 7 نظامی گردان 6863 تیپ 12 هم زخمی شدند. از سوی دیگر، روز یکشنبه، یک مسئول در گورستان نظامی تل‌آویو اعلام کرد که هر ساعت یا هر ۹۰ دقیقه یک جسد را تحویل می‌گیریم و طی دو روز ۵۰ جسد را دفن کرده‌ایم. «علم صالح»، کارشناس مسائل خاورمیانه هم در برنامه بی‌بی سی گفت: «تل‌آویو هیچ استراتژی ندارد و اسرائیل بعد از هفته‌ها هنوز به اهدافش یعنی شکست حماس و آزادی گروگان‌ها نرسیده است.» «منشه امیر»، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی صهیونیست نیز اعتراف کرده است که «تا امروز می‌توان گفت که پیروز میدان جنگ غزه، حماس است.»
وضعیت جنگ در جبهه‌های شمال و در برابر نیروهای حزب‌الله لبنان هم برای صهیونیست‌ها چندان مساعد نیست و روز گذشته «آویگدور لیبرمن»، وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کرد که ارتش در جنگ شمال شکست خورده است.
رسوایی شلیک به خودی ارتش اشغالگر
با سپری شدن یک و ماه و نیم از آغاز عملیات طوفان الاقصی، جزئیات بیشتری از این عملیات منتشر شده که انتشار این خبرها به نفع تل‌آویو نیست. روزنامه عبری‌ زبان ‌هاآرتص در گزارشی نوشت که حمله به جشنواره موسیقی کار ارتش اسرائیل بود نه حماس! این روزنامه با اشاره به اثبات برآورد دستگاه‌های امنیتی در شلیک آتش خودی به شهرک‌نشینان در حمله هفت اکتبر (روز حمله نیروهای فلسطینی به جنوب مناطق اشغالی) نوشت: عناصر گردان‌های قسام در عملیات «طوفان الاقصی»
در هفتم اکتبر گذشته هیچ اطلاع قبلی از برگزاری جشنواره موسیقی در نزدیکی کیبوتص رعیم در نزدیکی نوار غزه نداشتند و پس از اینکه متوجه شدند رویدادی با مشارکت گسترده اسرائیلی‌ها در این منطقه در جریان است، تصمیم گرفتند به این مکان بیایند. در آن زمان یک بالگرد نظامی اسرائیلی به این مکان رسیده و به سوی شهرک‌نشینان تیراندازی کرده و تعدادی از شرکت کنندگان در جشنواره را کشته و زخمی کردند. این روزنامه اسرائیلی به نقل از یک منبع پلیس نوشت: تحقیقات در مورد این رخداد همچنین نشان داد که یک بالگرد نظامی متعلق به ارتش اسرائیل از پایگاه نظامی (رمات داوید) به محل حادثه رسیده و به سمت عناصر حماس آتش گشوده و به نظر می‌رسد که باعث کشته و زخمی شدن چند شهرک‌نشین شرکت‌کننده در این جشنواره موسیقی نیز شده است.
ادامه حمایت جهانی از فلسطین
حمایت جهانی از مردم فلسطین و ساکنان غزه همچنان ادامه دارد و روز گذشته مردم‌ هامبورگ آلمان با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای،‌ نسل‌کشی در غزه را محکوم کردند و خواستار توقف فوری جنگ شدند. در سن خوزه کالیفرنیای آمریکا هم تظاهرات حمایت از فلسطین برگزار شد. پرچم فلسطین در دبیرستان فرمونت کالیفرنیا نیز از سوی معترضان به اهتزاز درآمد. همچنین تظاهرات باشکوه مردم شهرهای «بکاسی» و «پکانبارو» در اندونزی در همبستگی با مردم غزه و در محکومیت تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی برگزار شد. ده‌ها هزار استرالیایی هم در سیدنی در حمایت از فلسطین تجمع کردند و گفته شده که خواست اصلی معترضان آتش‌بس فوری در غزه بوده است. در اروپا هم روز گذشته، «پدرو سانچز»، نخست‌وزیر اسپانیا اعلام کرد که دولتش تصمیمی مبنی بر به رسمیت شناختن «کشور فلسطین» گرفته است.
آخرین خبر آنکه انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای توقیف این کشتی اسرائیلی را تأیید و به انجام اقدامات مشابه در آینده تهدید کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi