شناسه خبر : 105776
دوشنبه 29 آبان 1402 , 15:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اقتدار مقاومت و بطلان افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل

جنگ غزه برای چندمین بار نشان داد، افسانه شکست‌ناپذیری رژیم جنایتکار صهیونیستی باطل شده است...

 فاش نیوز - مجاهدان یمنی در عملیاتی دقیق و قاطع، اقدام به تصرف و توقیف یک فروند کشتی باری اسرائیلی و دستگیری 52 سرنشین آن کردند.

در این زمینه چند نکته مهم وجود دارد:

 عملیات توقیف کشتی گالکسی لیدر در شرایطی با موفقیت کامل انجام شد که ناوگان دریایی آمریکا و رژیم صهیونیستی مدعی حضور و تسلط بر مناطق دریای سرخ هستند.

همچنین در روزهای اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی با همراهی برخی حکام خودفروخته عربی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از حملات موشکی و پهپادی انصارالله معطوف ساخته بودند؛ لذا مجاهدان یمنی با یک عملیات برق‌آسا، دشمن را به شدت غافلگیر کردند.

این در حالی است که این عملیات، اقتصاد رژیم صهیونسیتی - که کاملاً به تجارت دریایی متکی است - را دچار آسیب اساسی کرد.

از سوی دیگر در بیانیه‌ انصارالله کشتی‌های تجاری -که با رژیم همکاری می‌نمایند- را تهدید به اقدام مشابه کرده و این امر حامیان نهان و پنهان رژیم صهیونسیتی را وارد چالشی بزرگ می‌کند.

جنگ غزه برای چندمین بار نشان داد، افسانه شکست‌ناپذیری رژیم جنایتکار صهیونیستی باطل شده است.

 محور مقاومت بار دیگر اثبات کرد با تکیه بر عقلانیت و تدبیر و به دور از فضای هیجانی و احساسی از هم‌پیمانان و برادران خود در خط مقدم مبارزه با استکبار،حمایت کامل و مستمر خواهد داشت.

در مقابل دشمن فرسوده و مبهوت صهیونیستی در ادامه‌ شکست‌های خود در میدان و افکار عمومی،یک ناکامی دیگر را در کارنامه‌ی سیاه خود ثبت و ضبط کرد.

لازم به ذکر است پس از تسلط انصارالله یمن در سال ۲۰۱۴ بر صنعا، معادلات ژئوپلیتیکی دنیا تغییر کرد و محور مقاومت بر یک تنگه راهبردی دنیا اشراف عملیاتی پیدا کرد.

هر چند که حمله ائتلاف سعودی به یمن در سال ۲۰۱۵ با حمایت امریکا و اسرائیل برای برهم زدن این معادله بود که البته به نتیجه نرسید.

حال انصارالله یمن به عنوان متحد راهبردی ایران اعلام کرد آبراه استراتژیک دریای سرخ را به روی کشتی های اسرائیلی  و یا مرتبط با این رژیم می بندد و در اولین اقدامش یک کشتی تجاری "کلکسی لیدر" با مالکیت یک صهیونیست را با ۵۲ سرنشین توقیف کرده است.

در این خصوص چند نکته باید ذکر شود.

 آیت الله خامنه ای امروز اعلام کرد کشورهای اسلامی باید شریان های حیاتی اسرائیل را قطع کنند و این دستور امروز توسط یمنی ها اجرا شد.

چندی قبل نیز محمد عبدالسلام سخنگو و نماینده ویژه رهبر انصارالله یمن اعلام کرده بود، این جنبش ولایت آیت الله خامنه ای را امتداد ولایت امیرالمونین علی(ع) می داند‌.

اقدام یمنی ها برتری ژئوپلیتیکی محور مقاومت را بر طرف مقابل به اثبات رسانید و نشان داد سیاست های منطقه ای ایران و حمایت از متحدانش در منطقه، تا چه میزان می تواند بر معادلات جهانی و منطقه ای اثرگذار باشد.

  از چند ماه پیش به صراحت اعلام شد در جنگ آینده انصارالله یمن دریای سرخ را به روی کشتی های اسرائیلی می بندد و این اتفاق در راستای محاصره نظامی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

 عملیات یمنی ها روشن کرد محور مقاومت برگ برنده های زیادی دارد که می تواند در زمان و مکان مناسب رو کرده و دشمنانش را غافلگیر کند.

دریای سرخ مسیر اصلی تجاری میان شرق آسیا و اروپاست و تسلط انصارالله یمن بر آن تا دهه ها، برتری استراتژیکی به محور مقاومت در راستای اِعمال خواسته های این محور برطرف های جهانی می دهد.

اقدام نیروی دریایی انصارالله، باطل کننده نظرات و پیش بینی های امثال محمود سریع‌القلم (در خصوص معامله تهران با ریاض بر سر یمن) است که با مشاوره های غلط و نظریات بی پایه خود در دولت سابق، ایران را به چاه برجام انداخت.

 توقیف کشتی تجاری فرد اسرائیلی ضربه سهمگینی به این رژیم است زیرا بیش از ۹۵ درصد تجارت آن از دریا انجام می گیرد و رخداد امروز یعنی محور مقاومت بر اقتصاد این رژیم احاطه دارد.

از سویی لبنان نیز در شرایط لزوم می تواند مراودات تجاری اسرائیل را دچار اختلال و حتی انقطاع می کند.

 ضربه یمنی ها به اسرائیل، بسیار راهبردی بود و این رژیم باید در برابر آن واکنش نشان دهد. اگر نتواند کشتی را آزاد کند  عملا دچار یک بحران بزرگ خواهد شد. زیرا فاصله پایگاه های اسرائیلی تا یمن بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر است و از لحاظ نظامی این قابلیت را ندارد که مانع از توقیف شناورهای تجاری خود شود.

 نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ حضور پررنگی دارد اما نتواست و نمی تواند مانع از اختلال در تجارت متحدانش شود. همین امر به جایگاه ابرقدرتی و پرستیژ بین المللی ایالات متحده -که خود را یگانه ناظم امنیت جهان می داند- لطمه جدی خواهد زد.

 در پایان باید یادآورشد نبرد طوفان الاقصی از امروز وارد مرحله جدیدی شده است و به نظر می رسد با ادامه جنایات اسرائیل در غزه، برگ برنده های جدیدی از سوی متحدان حماس و جهاد اسلامی روی میز گذاشته خواهد شد که معادلات جنگ را تغییر می دهد.
 این نکته نیز باید ذکر شود که یمنی ها ترس از واکنش ندارند زیرا ۹ سال زیر تحریم های کمرشکن زندگی کرده و همزمان یک جنگ بزرگ را با موفقیت از سر گذاشتند.

|| برگرفته از فضای مجازی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi