شناسه خبر : 105809
چهارشنبه 01 آذر 1402 , 08:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وبگاه تحلیلی نظامی:

سامانه موشکی مهران دفاعی قوی در برابر انواع تهدیدات هوائی است

فاش نیوز - یک وبگاه تحلیلی نظامی روز دوشنبه نوشت، سامانه موشکی مهران دفاعی قوی برابر انواع تهدیدات هوائی و چالش‌ اساسی برای جنگنده‌های «اف-۳۵ آی» رژیم صهیونیستی است.

یک وبگاه تحلیلی روز دوشنبه  با اشاره به دستاوردهای صنایع دفاعی ایران نوشت، ایران  اینک مجموعه متنوعی از موشک‌های سطح به هوا (سام) در اختیار دارد و چالشی برای هرگونه تهدید هوائی هستند.
وبگاه «آرمی ریکاگنیشن» روز دوشنبه در تحلیلی نوشت، ایران روز یکشنبه در نمایشگاه هوافضا مجموعه‌ای از فناوری‌های پیشرفته دفاعی رونمایی کرد. در این میان موشک ‌هایپرسونیک «فتاح-2» و سامانه پدافند متحرک تا حدودی مرموز «مهران» خودنمایی ‌کردند که نقطه‌ای مهم در توان دفاعی ایران است.
بر اساس این گزارش، در حالی‌که جزئیات کمی درباره موشک مهران منتشر شده است، این سامانه موشکی دوربرد زمین به هوا با ظرفیت حمل چهار موشک است. برد اعلام شده 320 کیلومتری این موشک از پیشرفت قابل توجهی نسبت به سامانه «باور-373» دار. باور-373 که قادر به درگیر شدن با هواپیماهای پیشرفته غربی است. باور-373 پیشرفته‌تر از سامانه «اس-300» روسی است.
علی‌رغم اطلاعات محدود موجود در مورد موشک مهران اعتقاد بر این است که این موشک دفاعی قوی برابر انواع تهدیدات هوائی است و به طور بالقوه قابلیت‌های شناسایی و درگیری پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد. این سامانه می‌تواند چالش‌ اساسی برای جنگنده‌های «اف-۳۵ آی» رژیم اسرائیل در منطقه ‌ایجاد کند. تنها ۴ کشور جهان از جمله ایران فناوری تسلیحات ‌هایپرسونیک را در اختیار دارند.
علاوه‌بر «مهران»، برنامه‌های ایران برای نو‌سازی پدافند هوائی خود شامل معرفی رادارهای جدید نظارت هوایی، سامانه‌های موشکی زمین به هوا‌، ارتباطات و سامانه‌های شناسایی است.
به گزارش فارس، ایران همچنین مجموعه متنوعی از سایر موشک‌های سطح به هوا (سام) از جمله سامانه‌های قدیمی «هاوک» ساخت آمریکا  و سامانه‌های ساخت روسیه و چین روسیه را در اختیار دارد. فتاح -۲، موشکی با قابلیت گلاید است که در دسته تسلیحات ‌هایپرسونیک طبقه‌بندی می‌شود.

 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi