شناسه خبر : 105905
شنبه 04 آذر 1402 , 10:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کارنامه جنگی‌ حزب‌الله؛ از انهدام ۴۰ پادگان تا تخلیه ۴۳ شهرک صهیونیستی

فاش نیوز - مرکز اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان گزارشی خواندنی را از تلفات و خسارات ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات‌های نیروهای مقاومت لبنان از آغاز تا روز چهارشنبه گذشته منتشر کرده است، که مطابق با آن حداقل 40 پایگاه نظامی اسرائیل منهدم و تخلیه 43 شهرک صهیونیستی نیز کاملا تخلیه شد‌ه‌اند. 354 نظامی صهیونیست نیز هدف قرار گرفته‌اند.
مرکز اطلاع‌رسانی مقاومت اسلامی لبنان روز پنجشنبه (2 آذر؛ 23 نوامبر) گزارشی از تلفات انسانی و خسارات مالی واردشده به ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی طی عملیات‌های حزب‌الله علیه مناطق اشغالی شمال فلسطین در بازه زمانی هشتم اکتبر (16 آذر) تا ۲۲ نوامبر (1 آذر) جاری را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، در عملیات‌های نیروهای مقاومت ۴۰ پایگاه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۷۵ عملیات هدف قرار گرفته و منهدم شدند. همچنین طبق آمار ارائه‌شده از سوی این مرکز، در این عملیات‌ها ۱۵ موقعیت استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی هدف نیروهای مقاومت قرار گرفت و بیش از ۳۵۴ نظامی صهیونیست کشته و زخمی شدند. افزون بر این، طی ۴۶ روز از عملیات‌های نیروهای مقاومت، پنج شهرک واقع در شمال اراضی فلسطین اشغالی هدف نیروهای مقاومت قرار گرفتند و در نتیجه این عملیات‌ها ۴۳ شهرک با ۷۰هزار شهرک‌نشین ساکن آن در این منطقه تخلیه شدند. در پی عملیات دنباله‌دار مقاومت اسلامی لبنان رژیم صهیونیستی همچنین در این بازه زمانی متحمل خسارات مالی سنگینی به تجهیزات و مهماتش شد، از جمله اینکه ۲۱ دستگاه خودروی زرهی آن در عملیات‌های مقاومت هدف قرار گرفته و منهدم شدند. آن‌طور که ایسنا نوشته است، همچنین سه فروند پهپاد ارتش این رژیم توسط نیروهای مقاومت رهگیری و سرنگون شده و ۱۷۰ دستگاه دوربین، ۴۷ دستگاه رادار، ۷۷ سامانه ارتباطی، ۲۱ دستگاه پارازیت و ۳۵ سامانه اطلاعاتی نیروهای دشمن صهیونیستی هدف حملات نیروهای مقاومت قرار گرفته و منهدم شدند.
شدیدترین حملات حزب‌الله از آغاز جنگ
حزب‌الله لبنان روز پنجشنبه نیز چندین حمله موشکی به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی فلسطین اشغالی انجام داد. رسانه‌های این رژیم، با اذعان به شلیک ۵۰ موشک به منطقه الجلیل، حملات امروز را شدیدترین و گسترده‌ترین حملات از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی دانستند. مقاومت لبنان از شلیک موشک به منطقه اشغالی الجلیل خبر داد. در پی شلیک موشک از لبنان، صدای انفجارهایی در این منطقه اشغالی شنیده شدند. رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی ساعتی بعد اذعان کرد، نزدیک به ۵۰ موشک به شهرک‌های واقع در منطقه الجلیل شلیک شد و این شدیدترین حمله از ابتدای جنگ بود.
انهدام ۳ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی
مقاومت اسلامی لبنان عصر روز پنجشنبه با صدور سه بیانیه جداگانه از حمله به سه پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. حزب‌الله لبنان اعلام کرد که ساعت ۱۳ و ۵۰ دقیقه بعدازظهر پنجشنبه به وقت محلی، پایگاه نظامی رویسات العلم واقع در مزارع شبعا را با سلاح مناسب هدف قرار داده است که در نتیجه آن، شماری نفر از نظامیان صهیونیست زخمی شدند. حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای دیگر، اعلام کرد که ساعت ۱۴ و ۲۷ دقیقه به وقت محلی پایگاه جل العلام را هدف قرار داده که زخمی شدن چند نفر از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی منجر شد. در بیانیه سوم حزب‌الله آمد که عصر پنجشنبه با استفاده سلاح مناسب، پایگاه رامیا را به شکل دقیق هدف قرار داده است.
هلاکت ۴ نظامی صهیونیست
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب‌نیوز، حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از رصد دقیق شهرک المناره در شمال فلسطین اشغالی و ورود ۴ نظامی اسرائیلی به خانه‌ای در این شهرک، مجاهدان مقاومت اسلامی این خانه را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار داده و تخریب کردند و هر ۴ نظامی اسرائیلی کشته شدند. طبق این بیانیه بیش از ۲۲ عملیات حزب‌الله علیه اماکن و شهرک‌های رژیم صهیونیستی از صبح پنجشنبه تا زمان صدور این بیانیه انجام شده که بیشترین تعداد عملیات در جبهه جنوب لبنان از زمان آغاز عملیات در جبهه شمالی اراضی اشغالی است. همچنین از صبح پنجشنبه نیروهای حزب‌الله لبنان با شلیک گسترده موشک مواضع نظامیان صهیونیست به ویژه پیاده‌نظام دشمن را هدف قرار دادند.
تشییع باشکوه پیکر عضو حزب‌الله
خبر دیگر آن‌که رسانه‌های لبنانی تصاویری از تشییع باشکوه شهید «عباس محمد رعد» فرزند «محمد رعد»، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت لبنان در پارلمان این کشور، منتشر کردند. شهید عباس محمد رعد چهارشنبه‌شب در حمله هوائی تروریست‌های صهیونیست به جنوب لبنان به همراه ۴ مبارز دیگر حزب‌الله به شهادت رسید.
آرامش شکننده در جنوب لبنان
روز جمعه (در زمان تنظیم این گزارش) منابع از حکم‌فرما شدن آرامش بر جنوب لبنان در پی آغاز آتش‌بس انسانی موقت میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس خبر دادند. آن‌طور که ایسنا نوشته است، خبرنگار روسیاالیوم گزارش داد که در پی ۴۹ روز از حملات مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه؛ آرامش شکننده‌ای بر جنوب لبنان با آغاز اجرای آتش‌بس موقت حکم‌فرما شده است. آرامش در جنوب لبنان و در طول روستاهای نوار مرزی در سایه عدم پرواز هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی ادامه دارد. منابع اعلام کردند که نیروهای بین‌المللی یونیفل خودروهای گشت‌زنی را در طول مرزهای جنوبی لبنان به حرکت درآوردند.
شکایت به شورای امنیت
همچنین خبر می‌رسد که لبنان اعلام کرد که نمایندگی دائمی این کشور در سازمان ملل از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت و اعلام کرده این رژیم خبرنگاران را عمدا هدف قرار می‌دهد. وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که طرح این شکایت به‌دنبال ارتکاب جنایت جدید رژیم صهیونیستی در قتل عمدی «فرح عمر»، روزنامه‌نگار و «ربیع المعماری»، عکاس شبکه المیادین و نیز «حسین عقیل»، شهروند لبنانی صورت گرفت.
حملات بی‌امان 
مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای مسئولیت حمله موشکی به پایگاه آمریکایی «کونیکو» در خاک سوریه را برعهده گرفت. به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی کونیکو در شرق سوریه را هدف حمله موشکی خود قرار داد. در این بیانیه آمد که در این حمله موشکی، اهداف موردنظر به شکل مستقیم هدف قرار گرفته‌اند. همچنین مقاومت اسلامی عراق شامگاه پنجشنبه ۲ پایگاه ارتش آمریکا در خاک عراق را هدف حمله قرار داد. شبکه المیادین گزارش داد که پایگاه‌های آمریکایی عین‌الاسد واقع در غرب عراق و همچنین پایگاه الحریر واقع در فرودگاه اربیل (مرکز اقلیم کردستان عراق) هر کدام ۲بار در یک ساعت اخیر هدف حمله قرار گرفتند. مقاومت اسلامی عراق پنجشنبه‌شب اعلام کرد که پایگاه اشغالگران آمریکا در میدان نفتی العمر را مستقیما هدف حمله پهپادی قرار داد. مقاومت اسلامی عراق در بیانیه خود تأکید کرد که حمله خود به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر را در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه انجام داده است. گروه مقاومت اسلامی الظافرین عراق اعلام کرد که از فاصله بسیار نزدیک برج‌های پایگاه اشغالگران آمریکایی در عین‌الاسد را به واسطه 7-RPG هدف قرار داده و به سمت نیروهای پیاده نظام آمریکایی آتش گشوده است. این گروه مقاومت همچنین شهادت یکی از مجاهدان خود به نام «جعفر الصادق احمد الطائی» را اعلام کرد. همچنین منابع خبری از حمله هوائی آمریکا به منطقه‌ای در دیرالزور واقع در شمال‌شرقی دیرالزور (شرق سوریه) خبر دادند. جنگنده‌های آمریکا عصر پنجشنبه، منطقه حدفاصل میان ارتش سوریه و نیروهای قسد و آمریکا را هدف قرار دادند. المیادین گزارش داد که این بمباران اولین حمله آمریکایی‌ها به منطقه حدفاصل بین ارتش سوریه، شبه‌نظامیان قسد و نیروهای آمریکایی است. بر اساس این گزارش، بمباران آمریکا در شمال‌شرق دیرالزور تلفات جانی نداشت و خسارات آن به خسارات مادی در منطقه محدود شد.
اعلان جنگ علیه آمریکا 
دبیرکل جنبش النجباء ضمن فراخوان همگانی برای اعلان جنگ و اخراج اشغالگران از عراق، تأکید کرد که مقاومت در میدان به وعده‌های خود عمل خواهد کرد. دبیرکل جنبش النجباء ضمن فراخوان همگانی برای اعلان جنگ و اخراج اشغالگران از عراق، تأکید کرد که مقاومت در میدان به وعده‌های خود عمل خواهد کرد. دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء در پیام مهمی اعلام کرد: «پس از جنایت آمریکای اشغالگر و ریختن خون پاک دلیرمردان مقاومت اسلامی عراق که با دست‌پروردگان داعشی آنها مبارزه می‌کردند، اینک اعلان جنگ و اخراج ذلت‌بار آمریکا از عراق بر همگان واجب است.»
شیخ «اکرم الکعبی» تصریح کرد: «از امروز به بعد دیگر هیچ عذری از هیچ‌کس پذیرفته نیست و همه دست‌اندرکاران سیاسی باید در راستای پایان دادن به توافق شوم با اشغالگران، اقدام واضح و جدی انجام دهند. بسنده کردن به موضع‌گیری صرف و اقدامات ظاهری از قبیل طرح شکوائیه یا محکومیت لفظی و محفوظ دانستن حق پاسخ، کافی نیست. هیچ‌یک از این اقدامات با اقتدار و حاکمیت ملی عراق تناسب ندارد؛ آن‌هم در قبال یک جنایتکار بین‌المللی که دادرسی‌ها را زیر پا می‌گذارد.»
وی در همین زمینه ادامه داد: «نمی‌توان هیچ شکلی از اَشکال حضور آمریکا را پذیرفت؛ چه نیروهای رزمی و چه مستشار یا تکنیسین. حضور آمریکایی‌ها در کشور ما، حضور خصمانه دولتی متکبر به‌شمار می‌رود که با عراق، دشمنی ویژه دارد و به شکل عام با ارزش‌ها و اصول انسانی در تضاد است.» الکعبی در پایان تأکید کرد: «آنها به سزای جنایات خود خواهند رسید و بی‌شک مقاومت اسلامی عراق در میدان به عزم و وعده‌های خود جامه عمل خواهد پوشاند.»
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi