شناسه خبر : 105907
شنبه 04 آذر 1402 , 10:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طلا و نقره دسته فوق سنگین بر گردن ستاره‌های ایران تیم ملی وزنه‌بردارى جوانان، قهرمان جهان شد

* تاریخ‌سازی علیرضا یوسفی در مکزیک

فاش نیوز - تیم وزنه‌برداری جوانان ایران به مقام قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ دست یافت.
 
در آخرین روز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در مکزیک (بامداد روز جمعه)، رقابت دسته ۱۰۹+ کیلوگرم برگزار شد و دو نماینده ایران صاحب مدال‌های طلا و نقره این وزن شدند. علیرضا یوسفی با رکورد ۱۸۰ یک‌ضرب، ۲۴۰ دوضرب و مجموع ۴۲۰ کیلوگرم قهرمان جوانان جهان شد و در یک ضرب و دوضرب هم مدال طلا گرفت.
طاها نعمتی، دیگر نماینده ایران با رکورد ۱۷۶ یک‌ضرب، ۲۰۵ دوضرب و مجموع ۳۸۱ کیلوگرم نایب قهرمان جوانان جهان شد. او مدال نقره یک‌ضرب و دوضرب را هم گرفت و توانست رکورد یک‌ضرب نوجوانان جهان را پنج کیلوگرم ارتقا دهد. هشت وزنه بردار در گروه A دسته ۱۰۹+ کیلوگرم شرکت کردند. 
در حرکت یک ضرب علیرضا یوسفی و طاها نعمتی رقیب سرسختی در یک ضرب نداشتند و به عنوان آخرین وزنه‌برداری روی تخته آمدند. یوسفی در یک‌ضرب وزنه‌های ۱۷۳ و ۱۸۰ کیلوگرم را مهار کرد و به مدال طلا رسید سپس از انجام حرکت سوم انصراف داد. نعمتی در حرکت اول وزنه ۱۶۳ کیلوگرم را بالای سر برد و مدال خود را قطعی کرد. او در حرکت دوم با مهار وزنه ۱۷۳ کیلوگرم، توانست رکورد یک ضرب نوجوانان جهان را که در اختیار علیرضا یوسفی بود، دو کیلوگرم ارتقا دهد. نعمتی در حرکت سوم نیز وزنه ۱۷۶ کیلوگرم را بالای سر برد و مجدد رکورد یک‌ضرب نوجوانان جهان را شکست و مدال نقره یک‌ضرب را گرفت. رده سنی نعمتی نوجوانان است اما در مسابقات جوانان جهان شرکت کرده بود.
در حرکت دو ضرب نعمتی در حرکت اول، وزنه ۲۰۵ کیلوگرم را انداخت و در حرکت دوم توانست این وزنه را به سختی مهار کند. در حرکت سوم هم وزنه ۲۱۲ کیلوگرم را انداخت. او توانست مدال نقره دوضرب و مجموع را بگیرد.
علیرضا یوسفی در حرکت اول، وزنه ۲۲۵ کیلوگرم را بالای سر برد و مدال طلای دوضرب و مجموع خود را قطعی کرد. برای حرکت دوم یوسفی، وزنه ۲۴۰ کیلوگرم انتخاب شد که او روی تخته نیامد و سه چراغ قرمز گرفت. یوسفی در آخرین حرکت دوضرب، پشت وزنه ۲۴۰ کیلوگرم ایستاد و آن را مهار کرد و با رکورد ۴۲۰ کیلوگرم به کار خود پایان داد و قهرمان جوانان جهان شد.
ایران قهرمان جهان شد
با نتایجی که در روز آخر مسابقات به‌دست آمد، تیم وزنه‌برداری جوانان ایران موفق شد عنوان قهرمانی جهان را به‌دست آورد. تیم ایران در شرایطی توانست ۶۶۸امتیاز به ‌دست آورد که برای کسب عنوان قهرمانی جهان با تیم‌های آمریکا و مکزیک رقابت نزدیکی داشت. 
تیم ایران در این مسابقات پنج طلا، ۹ نقره و یک برنز کسب کرد. علیرضا یوسفی با قهرمانی در رقابت‌های جهانی مکزیک، در کنار کیانوش رستمی و سعید محمدپور با دو عنوان قهرمانی جوانان جهان تاریخ ساز شد.
مدال‌آوران ایران در قهرمانی جوانان جهان به این شرح است: 
دسته ۹۶ کیلوگرم: علیرضا نصیری (دو طلا و یک برنز)
دسته ۱۰۲ کیلوگرم: ابوالفضل زارع (سه نقره)
دسته ۱۰۹ کیلوگرم: آریا پایدار (سه نقره)
دسته ۱۰۹+ کیلوگرم: علیرضا یوسفی (سه طلا) و طاها نعمتی (سه نقره)
رده‌بندی تیم‌ها براساس امتیاز
۱- ایران با ۶۶۸ امتیاز (۱۰ وزنه‌بردار)
۲- مکزیک با ۵۹۲ امتیاز (۱۰وزنه‌بردار)
۳- آمریکا با ۵۸۹ امتیاز (۱۰ وزنه‌بردار) 
رده‌بندی تیم‌ها براساس مدال
۱- آمریکا با ۶ طلا، ۲ نقره و یک برنز 
۲- ایران با ۵ طلا، ۹ نقره و یک برنز 
۳- ارمنستان با ۵ طلا، یک نقره و یک برنز 
بهترین وزنه‌برداران مسابقه
۱- گاریک کاراپتیان از ارمنستان با ۷۵۱ امتیاز
۲- گور شاکیان از ارمنستان با ۷۰۳ امتیاز
۳- میلر موریس از آمریکا با ۶۸۸ امتیاز
۴- علیرضا نصیری از ایران با ۶۰۳ امتیاز.
منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi