شناسه خبر : 105959
یکشنبه 05 آذر 1402 , 09:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهادت آرمان اجازه نداد که جای ظالم و مظلوم عوض شود

فاش نیوز - عزت‌الله علی‌وردی گفت: معاندان می‌خواستند جای ظالم و مظلوم را عوض کنند، ولی نتوانستند و با فیلمی که از شهادت آرمان پخش کردند بر ظالم بودن خود صحه گذاشتند.

شهادت آرمان اجازه نداد جای ظالم و مظلوم عوض شد

به گزارش خبرگزاری دفاع‌پرس، شهادت آرمان علی‌وردی در اغتشاشات پاییز سال ۱۴۰۱ اگرچه اتفاق غیرقابل تصوری در آن روز‌ها نبود، اما سندی بر جنایت و وحشیگری گروهی شد که به نام آزادی و زندگی به فجیع‌ترین شکل ممکن یک جوان ۲۱ ساله را به شهادت رساندند و تصاویر و فیلم‌هایش را با افتخار منتشر کردند تا با معرفی مشی و خط خود در شقاوت و بی‌رحمی ترس بر جان نیرو‌های امنیتی انداخته و به اهداف و مقاصد خود برسند.

آرمان علی‌وردی طلبه بسیجی متولد سال ۱۳۸۰ در تهران و ساکن محله شهران تهران بود. پس از یک سال تحصیل در رشته مهندسی عمران در دانشگاه به دلیل علاقه به دروس حوزوی از دانشگاه انصراف داد و وارد حوزه علمیه شد. از بسیجیان یگان امام رضا (ع) سپاه محمد رسول الله تهران بود و در اردو‌های جهادی و فعالیت‌های مذهبی شرکت فعال داشت.

جمعی از اعضای جامعه قرانی کشور به نیابت از قاریان، حافظان، فعالان و اساتید قرآنی در سری دیدار‌های هفتگی خود با خانواده شهدای قرآنی به دیدار خانواده شهید آرما علی وردی رفتند و پای صحبت‌های عزت الله علی وردی پدر شهید و یکی از دوستان او نشستند.

پدر شهید علی وردی در جمع قاریان قران گفت:. گاهی در تربیت فرزند هم خانه و هم جامعه تاثیرگذار است. آرمان از بچگی در مسجد رشد کرد و در جامعه با افراد خاصی نشست و برخاست می‌کرد و با اینکه ۲۱ سال سن داشت، ولی از نظر فکری بالاتر از این‌ها بود.

وی به برخی فعالیت‌های آرمان اشاره کرد و افزود: در دوران مدرسه موفق بود و در تحصیل، برای بچه‌های محروم تدریس می‌کرد. بسیاری از کارهایش برای مردم بود مثل وقتی که برای کار جهادی در لرستان حاضر شد با هزینه شخصی رفت. در دوران کرونا فعالیت‌های بیشماری داشت و این برایش لذت بخش بود که برای مردم کار کند.

پدر آرمان علی وردی ادامه داد: در کنار تواضعی که داشت خیلی مراقب بچه‌هایی که برایشان تدریس می‌کرد هم بود. شجاعت عجیبی داشت. همان شبی که به شهادت رسید برخی محله‌ها واقعا خطرناک بود و آرمان در این شرایط به شهرک اکباتان رفت و مورد حمله قرار گرفت. جوری او را زدند که نتواند حرکت کند و گیج شود با این حال باز آرمان ایستاد. شجاعتش درسی برای آیندگان شده است.

وی به فرمایشان رهبر انقلاب خطاب به این شهید اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب از آرمان به عنوان آرمان عزیز یاد کرده و از متدین بودن و مکتبی بودنش صحبت کردند، صد درصد چیزی در درون این بچه هست که رهبر انقلاب به ایشان لقب آرمان عزیز را می‌دهد.

پدر شهید علی وردی با یادآوری شهادت مظلومانه فرزندش تصریح کرد: قاتلان آرمان با شعاری که می‌دادند آرمان را شهید کردند و کاری را انجام دادند که با شعارشان مطابقت نداشت. عده‌ای پشت صحنه کار می‌کردند حتی تماشاچیانی که تشویق می‌کردند به نوعی حامی بودند حتی کسی که گازوئیل ریخته شاید در شهر زندگی می‌کند و ما او را تشخیص نمی‌دهیم با این همه باید همه جوابگو باشند حتی اگر این دنیا هم نشد آن دنیا باید جوابگو باشند. تنها چیزی که این وسط ماند مظلومیت آرمان بود که می‌خواستند جای ظالم و مظلوم را عوض کنند، ولی نتوانستند و با فیلمی که از شهادت آرمان پخش کردند بر ظالم بودن خود صحه گذاشتند.

یکی از دوستان شهید نیز در صحبت‌های کوتاهی گفت: خیلی روی درسش حساس بود. خیلی روی مسئله نظام و رهبری غیرت داشت خیلی وقت‌ها اگر صحبتی می‌شد و شائبه‌ای پیش می‌آمد بحث می‌کرد تا شاید بتواند طرف مقابل را قانعش کند. در کلاس‌های قران مبنایش بر تفسیر یک آیه بود، بعد از جلسه هم بچه‌ها را می‌برد بستنی بخورند. همین بچه‌ها وقتی فهمیدند آرمان شهید شده چقدر ناراحت و متاثر شدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi