شناسه خبر : 106096
چهارشنبه 08 آذر 1402 , 08:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واکنش صهیونیست‌ها به خالی‌بندی‌های وزیر جنگشان درباره حزب‌الله

فاش نیوز - ساعاتی پس از لفاظی‌های وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره آنچه «وضعیت مطلوب» این رژیم در جبهه شمال و «عقب‌نشینی حزب‌الله» از این جبهه خواند، رسانه‌های عبری‌زبان شروع به انتقاد از داستانسرایی‌های این وزیر لاف‌زن کردند. یدیعوت آحارونوت نوشت، هیچ اسرائیلی این حرف‌ها را باور نکرده است.
«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از این که با استفاده از فرصت آتش‌بس موقت، روز شنبه از مرزهای شمالی دیدن کرد، شروع به لاف‌زنی درباره عملکردش در این جبهه هنگام رویارویی با حزب‌الله لبنان کرد؛ احتمالا به این دلیل که شاید بتواند، 200هزار ساکن این مناطق را که از ترس حزب‌الله لبنان ‌گریخته‌اند، به بازگشتن ترغیب کند. کاری که فلسطینی‌ها درباره شمال غزه و بدون ترغیب کسی انجام داده و برگشتند!
پیش از این رسانه‌ها و کارشناسان همین رژیم بارها گفته بودند، بعید است صهیونیست‌هایی که از این مناطق‌ گریخته‌اند، به این سادگی‌ها راضی به بازگشت شوند چرا که تا وقتی حزب‌الله لبنان در مناطق مرزی حضور دارد، جرأت بازگشتی وجود نخواهد داشت. حالا در اظهاراتی عجیب گالانت گفته است «توانستیم نتایج چشمگیری در جبهه شمال به دست ‌آوریم» و «حزب‌الله لبنان عقب‌نشینی کره است.» اینجا بود که برخی از رسانه‌های عبری‌زبان از جمله «یدیعوت آحارونوت» به واکنش‌ها نسبت به لفاظی وزیر جنگ اسرائیل درباره دستاوردهای ارتش در نبرد با حزب‌الله پرداخت. این روزنامه عبری‌زبان به نقل از شهردار «کریات شمونه» نوشت: «واقعا نمی‌دانم یوآف گالانت از چه دستاوردی علیه حزب‌الله حرف می‌زند.» رئیس شورای منطقه‌ای «ماطیه اشر» هم با این جمله به اظهارات گالانت واکنش نشان داد: «به نظر من وزیر جنگ فراموش کرده بود کاور دوربین دوچشمی را بردارد تا اینکه از دستاوردها علیه حزب‌الله صحبت کرد... حرف‌هایی که از بازدارندگی در شمال و در برابر حزب‌الله به خورد مردم می‌دهید را رها کنید.»
این روزنامه عبری‌زبان سپس سراغ یکی از شهرک‌نشینان آواره رفت تا نظر او را راجع به حرف‌های گالانت بشنود. این شهرک‌نشین هم گفت: «خانه‌ای نزدیک طبریا اجاره کرده‌ام و قصد بازگشت به کریات شمونه را ندارم...️ حال که وزیر جنگ از دستاوردهای خود در برابر حزب‌الله حرف می‌زند به همراه خانواده‌اش به مرز رفته و آنجا زندگی کند. بهتر است ما به خانه او می‌رویم.» پیش از این برخی مقامات محلی شهرک‌های نزدیک مرز لبنان گفته بودند، مقامات دولتی اسرائیل آنها را فراموش کرده‌اند و بعید می‌دانند با وجود حزب‌الله، کسی به این مناطق بازگردد. حزب‌الله لبنان از جمله متحدین حماس است که در جریان 47 روز جنگِ بی‌امان با صهیونیست‌ها، حتی یک ثانیه فلسطینی‌ها را رها نکرد و بنابر اعلام صهیونیست‌ها، چیزی بالغ بر 100هزار نظامی صهیونیست را که در بین‌شان، نیروهای نخبه به وفور یافت می‌شود، درگیر جبهه شمال کرد تا به همین اندازه از فشارها به غزه کاسته شود. حزب‌الله لبنان با دادن حدود 70 شهید توانست، خسارات و تلفات سنگینی به صهیونیست‌ها وارد کند که پیش از این آمار این خسارات و تلفات را با جزئیات منتشر کرده است. این جنبش که حالا محبوبیتش در منطقه دوچندان شده، همچنان در مناطق مرزی حضور دارد.
امید به اینکه دولت اسرائیل امنیت را به ساکنان شمال بازگرداند، به درک غم‌انگیزی مبدل شده است که ما رها شده‌ایم. حزب‌الله در مرز است و نحوه جنگ را تعیین می‌کند. نیروی رضوان بدون هیچ مانعی روی حصار مرزی راه می‌رود. تهدید شمال برطرف نشده و برطرف نمی‌شود. بهتر بود وزیر جنگ بماند. سکوت کن و روی زمین واکنش نشان بده. سخنان خراب از سوی وزرای دولت بر قطع ارتباط آنها از میدان است. سخنان غیرواقعی وزیر جنگ یوآو گالانت صبح امروز در مرز شمالی، و بازدیدی که روز شنبه از خانه انجام دادم، این نشانه را برای من از بین برد: دولت اسرائیل قصد ندارد امنیت را به ساکنان شمال بازگرداند. امید به مراقبت از شمال به درک غم‌انگیزی مبدل شد: ما رها شده‌ایم. دولت اسقاطیل و کسانی که در رأس آن قرار دارند، وضعیت را درک نمی‌کنند. در حالی که گالانت می‌گوید که نتایج چشمگیر ارتش اسرائیل در شمال باعث عقب‌نشینی حزب‌الله شد، این دستاوردها به وضعیت متفاوتی تبدیل می‌شود که به ما امکان می‌دهد به خانه بازگردیم، در عمل شرایط تغییر نکرده است. حزب‌الله در مرز است و روش را تعیین می‌کند می‌جنگد، تهدید در شمال برطرف نشده و برطرف نخواهد شد، اگر تا آن زمان به ارتش اسقاطیل شک داشتم، بهتر بود وزیر جنگ سکوت می‌کرد.

اینستاگرام
تابحال تودلم درباره جنگ واشغال صهیونیست ها کمی شک داشتم میگفتم شاید اسرائیل حقی داردرسانه های مانمی گنش.ولی تواین جنگ دریافتم حتی اگر هم حقی داشته باشن که ندارن وحشی تراز اسرائیل وجودنداردوحتئ اسرائیلیها ازگرگ حارهم وحشی ترودرنده تر هستن.درشبکه الجزیره دختربچه۵ساله رادیدم که زیرتیکه بتن ۱۰ تنی له شده بیرون آوردن.خدایاشراین گرگهای وحشی راازسرملت های بیگناه کم کن.آمین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi