شناسه خبر : 106227
دوشنبه 13 آذر 1402 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دارائی‌های ارزنده بانک دی نگرانی سهام‌داران را بر طرف می‌کند؟

فاش نیوز - نماد بانک دی هشتم آذرماه امسال در پی تعلیق ۳۸ روزه، با اطلاعیه‌ای که بر روی کدال آن قرار گرفت لغو پذیرش شد.
در اطلاعیه مذکور علت لغو پذیرش بانک دی عدم خروج از ماده شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت در مهلت مقرر هیئت پذیرش ذکر شده و بدین ترتیب نماد دی بزودی در بازار پایه بازگشایی خواهد شد.
اما بر اساس اطلاعات غیر رسمی، در پی تجدید ارزیابی دارائی‌های بانک دی، ارزش ذاتی سهام این بانک ۲۰۰ تومان به ازای هر سهم برآورد شده است.
به همین منظور مطابق برنامه  بانک برای خروج از ماده ۱۴۱، شرکت نیروگاه دماوند با مالکیت ۷۰ درصدی بانک دی در دو نوبت تجدید ارزیابی شد که منتج به تقویت ۹۳۰۰۰ میلیارد ریالی حقوق صاحبان سهام شد.
به عبارت دیگر اخیراً سهام نیروگاه از سوی هیئت کارشناسان رسمی به مبلغ ۸۱۰۰۰ ریال برای هر سهم قیمت‌گذاری شده است که طی هفته‌های آتی آگهی واگذاری آن منتشر می‌شود و با این اتفاق حدود ۱۹۰۰۰۰ میلیارد ریال از سود شناسایی خواهد شد و کمک بزرگی به خروج بانک از زیان انباشته است.
نکته حائز اهمیت در خصوص بانک دی، دارائی‌های ارزنده آن است که در کنار برخی تحولات مدیریتی در آن مانند وصول نقدی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال از پرونده های مطالباتی بدهکاران کلان، وضعیت این بانک را در آینده دست خوش تحول قرار می‌دهد.

|| برگرفته از فضای مجازی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi