شناسه خبر : 106346
سه شنبه 14 آذر 1402 , 13:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جنگ‌های ۸ساله‌ای که ایران و یمن را بیمه کرد

فاش نیوز - یک جمله معروفی که فرماندهان ۸سال دفاع مقدس همیشه می گویند این است که «ما در جنگ توان ساخت سیم خاردار را هم نداشتیم و باید آن را وارد می کردیم» و این نشان از وابستگی کامل صنایع نظامی کشور به بیگانگان از جمله آمریکا در دوران پهلوی بود.

اما حالا چه شده که به فناوری ساخت موشک های بالستیک، پهپادها، ناوشکن‌ها و زیردریایی ها رسیده ایم. می توانیم پهپادی بسازیم که معادله جنگ روسیه و اوکراین را تغییر دهد. می توانیم موشک نقطه زنی بسازیم که بعد از شلیک بتواند دقیقاً در پایگاه عین الاسد بر سر آمریکایی آوار شود و یا ناو جنگی بسازیم که هشت ماهه بتواند کل دنیا را دور بزند و ۳ اقیانوس بزرگ جهان را در نوردد و با اقتدار به وطن بازگردد و بسیاری از دستاوردهای دیگری که هنوز زمان رونمایی کردن آنها فرا نرسیده است.

همین دیروز خبری منتشر شد که پهپاد ما روی ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس خیمه زده و در حال رصد، تصویربرداری و قدرت نماییست اما ارتش آمریکا توان و جرأت هیچگونه اقدام و درگیری با نیروهای مسلح ما را ندارد و این یعنی بازدارندگی و تحمیل قدرت و اقتدار به ابرقدرتی به نام آمریکا.

اما حالا کشور دیگری هم پیدا شده که پا روی جاپای ایران گذاشته و علی رغم جنگ هشت ساله کاملاً نابرابر با ائتلاف سعودی_اماراتی از یک سو و آمریکایی‌_انگلیسی_اسرائیلی از سوی دیگر توانسته با دست خالی اما با اتکاء به نصرت الهی و اعتماد به بازوان رزمندگان خود، گردن متجاوزین را بشکند و استقلال و تمامیت ارضی خود را حفظ کند. بله آنها همان مجاهدین «یمنی» هستند که توانستند با الهام از دفاع مقدس ایرانی ها پیروز میدان نبرد با استکبار شوند.

|| برگرفته از فضای مجازی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi