شناسه خبر : 106674
پنجشنبه 23 آذر 1402 , 13:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مشکلاتی که از ترک فعل‌ها در بنیاد ناشی می شود

نمایندگان مجلس می‌بایست برای اجرای قوانین مصوب، سیستم نظارتی دقیق و مسئولان پاسخگو نیز پیش‌بینی کنند؛ زیرا...

فاش نیوز - مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد، اول؛ نظارت بر اجرای قوانین است که با اعمال سلیقه و گاهی ظلم همراه می گردد. برخی دستگاه‌های اجرایی و بویژه بانک ها مدعی هستند که ما قوانین و شرایط خودمان را داریم و کاری به قوانین و آیین‌نامه های ایثارگران نداریم.
دوم؛ تهیه آیین‌نامه اجرایی قوانین مصوب مجلس را به دولت حواله می کنند که متاسفانه آیین‌نامه را نیز دارای شرایطی کردند که اکثریت ایثارگران را از تسهیلات قوانین محروم می کند.
در حالی که رییس اسبق و فقید بنیاد شهید اجرای قوانین را تا 70 درصد و نمایندگان مجلس 30 درصد اعلام کردند اما هیچ‌یک از ارگان های نظارتی اقدامی برای ترک قانون نکردند؛ گرچه بودجه سنواتی سالیانه را 100 درصد دریافت کردند.
در قوانین تصویب شده که درمان رایگان است. اما در اجرا با شرایط مختلف مواجه شدیم و بیمه تکمیلی از پرداخت کامل هزینه درمان به دلایل گوناگون خودداری می کند و درمان را مشمول ندانستند که اشکال بزرگی است.

مجلس تصویب کند هزینه بیمه تکمیلی به جانباز پرداخت شود یا با تشخیص جانباز، شرکت بیمه و میزان برخورداری انتخاب شود و چنانچه هزینه بیمه تکمیلی پرداختی بنیاد کم بود، خود جانباز مابه‌التفاوت را پرداخت کند تا از مزایای کامل بیمه تکمیلی بهره‌مند شود و از تحمیل بیمه تکمیلی ناقص دی که بسیاری از خدمات را حذف کرده و برنده مناقصه شده خودداری کنند که جزو زیرمجموعه بنیاد است.
بزرگترین مشکل ایثارگران اجاره خانه و هزینه درمان است. وام مسکن برای ایثارگری مناسب است که منزلش را تبدیل به احسن کند و ایثارگری که آورده ندارد، از تسهیلات قانونی محروم است. لذا تحویل زمین به ایثارگرانی که فاقد نقدینگی و آورده هستند لازم است.
طبق قانون، نقاط مجروحیت که در صورتجلسه سانحه و تایید کمیسیون پزشکی یگان اعزام کننده باشد، برای تعیین درصد توسط کمیسیون پزشکی بنیاد کافی است. اما در عمل بنیاد سلیقه ای عمل کرده و از تعیین درصد برای نقاط مجروحیت که دارای صورتجلسه سانحه و تایید کمیسیون پزشکی نزاجا می باشد، خودداری کرده است و هیچ‌کس پاسخگوی ترک قانون توسط بنیاد نیست. فلذا درصد واقعی تعیین نشده است.
برای سهمیه استخدام ایثارگران نیز فقط پست های سازمانی اختصاص یافته که در بدترین نقاط خدمتی قرار دارند؛ که حتی بومیان منطقه نیز حاضر به خدمت در آنجا نیستند. برای مثال پست سازمانی در جزیره قشم برای فرزند جانباز ساکن شهر مشهد امکان‌پذیر نیست و در مقابل، پست‌های مناسبی مثال مرکز استان به سهمیه آزاد اختصاص یافته که عملا سهمیه استخدام هدر می رود و قابل استفاده نیست.
نمایندگان مجلس می‌بایست برای اجرای قوانین مصوب، سیستم نظارتی دقیق و مسئولان پاسخگو نیز پیش‌بینی کنند؛ زیرا قوانین خوبی داریم؛ اما در اجرا مشکلات بسیار زیاد است.

|| محسن ناطق

اینستاگرام
سلام وعرض احترام به عنوان احدی ازجامعه هدف تقاضامنداجرای قانون هستم
ما گذشتيم و گذشت آنچه تو با ما کردي
تو بمان و دگران واي به حال دگران
دوران بقاچوبادصحرابگذشت/خوبی وبدی وزشت وزیبابگذشت/پنداشت ستمگرکه جفابرماکرد/برگردن اوبماندوبرما،بگذشت.........
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi