شناسه خبر : 106822
جمعه 01 دي 1402 , 20:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هشدار وزیر دفاع سابق انگلیس درباره پیامد‌های جنایات نتانیاهو

فاش نیوز - وزیر دفاع پیشین انگلیس هشدار داده است که اسرائیل با تاکتیک‌های خود به درگیری در غزه برای ۵۰ سال دیگر دامن می‌زند و خود را بی‌حیثیت می‌کند.

بن والاس می‌گوید: در حالی که معتقد است تعقیب حماس مشروع است، اما نابودی بخش‌های وسیعی از غزه و مجازات جمعی مردم و جابه‌جایی اجباری غیرنظامیان، امری مشروع نیست.
این نماینده ارشد حزب محافظه‌کار بریتانیا در مقاله‌ای در روزنامه دیلی‌تلگراف نوشت: اگر بنیامین نتانیاهو فکر می‌کند که کشتار ناشی از خشم، مشکلات را حل می‌کند، سخت در اشتباه است.
والاس که تا ماه اوت گذشته در دوران سه نخست‌وزیر انگلیس، وزارت دفاع این کشور را به عهده داشت، می‌گوید که او خواستار آتش‌بس با حماس نیست، اما به اسرائیل هشدار داد که باید شیوه حمله خام و بی‌رویه خود را در نوار غزه متوقف کند.
وزیر دفاع سابق انگلیس افزود: «اقدامات نتانیاهو باعث تندروی جوانان مسلمان در سراسر جهان خواهد شد. او به درگیری‌ها برای ۵۰ سال دیگر دامن می‌زند.»
بن والاس، وزیر دفاع سابق بریتانیا و از اعضای ارشد حزب محافظه‌‎کار می‌گوید: «اسرائیل اشتباهی را مرتکب می‌شود که بر اثر آن اقتدار اخلاقی خود را در کنار اقتدار قانونی خود از دست می‌دهد.»
به عقیده او نتانیاهو از پیش‌بینی نکردن حملات مرگبار حماس به‌ویژه به‌عنوان کسی که خود را یک چهره امنیتی و مردی سرسخت معرفی می‌کند، احساس شرمندگی می‌کند. اما کشتار ناشی از خشم آن را جبران نمی‌کند.
یک نظرسنجی که بین ۲۲ نوامبر و ۲ دسامبر توسط یک اندیشکده معتبر فلسطینی به نام مرکز تحقیقات سیاست و نظرسنجی فلسطین (PSR) انجام شد، نشان داد که حمایت از حماس در کرانه باختری اشغالی در مقایسه با سه ماه قبل بیش از سه برابر شده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi