شناسه خبر : 106983
یکشنبه 10 دي 1402 , 15:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رژیم صهیونیستی ناامید از رسیدن به اهداف

فاش نیوز - واقعیت آن است که سرکرده‌های رژیم صهیونیستی ناامید از رسیدن به اهداف از پیش تعریف شده، از جنگ فرسایشی ترسیده و می‌دانند که هر روز ماندن بیشتر در باریکه غزه برابر است با تلفات چند برابری. تروریست‌های صهیونیست با ادعای آزادی 150 اسیر باقیمانده در دست مقاومت بیش از یک هزار کشته و نزدیک به سه هزار زخمی سخت داد و در نهایت هم موفق به آزادی حتی یک اسیر هم نشد. در حوزه سایر موارد و مطالب گفته شده نیز هیچ یک از مطالب مطرح شده نه تنها دست یافتنی نبود، بلکه گذشت زمان نشان داد بیش از آنکه فرماندهان و رهبران مقاومت در غزه هدف قرار بگیرند، این فرماندهان گردان‌ها و تیپ‌های صهیونیست‌ها هستند که دارند کشته می‌شوند.

با این نگاه رژیم صهیونیستی به شدت دنبال آتش‌بس است و مقامات امریکایی که تا همین چند روز پیش می‌گفتند حماس باید از غزه و از عرصه قدرت خارج شود، روز جمعه گفتند که توپ در زمین حماس است! یعنی آن‌ها توپ را شوت کرده‌اند در زمین حماس و فکر هم می‌کنند که مقاومت آنقدر ساده و دستپاچه است که بلافاصله وارد بازی شود. موضع و نگاه مقاومت ثابت و بدون تغییر است. رهبران مقاومت که در قاهره به سر می‌برند سه خواسته اصلی مطرح کرده‌اند: پایان جنگ؛ خروج نظامیان صهیونیست از غزه و بازسازی این منطقه. در صورتی که هر یک از خواسته‌ها در میان نباشد، صحبت از آتش‌بس موقت بی‌معنی خواهد بود.

نتانیاهو و اوباش اطرافش که بیش از 22 هزار شهروند ریز و درشت، زن و مرد فلسطینی را قتل عام کرده، بیش از یک و نیم میلیون نفر را بی‌خانمان کرده و ده‌ها هزار نفر را زخمی و نیمی از این منطقه را نیز ویران کرده فکر می‌کنند که لااقل در خالی کردن عقده‌هایشان و در به در کردن فلسطینی‌ها موفق بوده‌اند و حالا زمان خروج از غزه و تجمیع نیرو در اطراف آن برای تداوم حملات توپخانه‌ای و هوایی تا یکی دو ماه بعد است که بعد از آن نیز حماس ناچار خواهد شد تحت فشارها و برنامه‌های از پیش‌ طراحی شده با کمک ترکیه، مصر، اردن و امارات مردم را در اردوگاه‌ها ساکن کرده و عملاً چیزی در مورد بازسازی غزه به میان نخواهد آمد.

اما مقاومت به هیچ عنوان دنبال چنین ایده و طرحی نیست. در حقیقت، مقاومت و مردم غزه هزینه‌ها را داده‌اند و نمی‌خواهند به سادگی جنگ را تمام کنند. جنگ شاید ماه‌ها طول بکشد و رژیم صهیونیستی باید هزینه وحشی‌گری‌هایش را بدهد. این موضوعی بسیار مهم در اتاق فکر مقاومت است. دشمن در 15 مهرماه شکست خورد و حالا قرار است شکست‌های متوالی دیگری را هم متحمل شود. در حالی که سرکرده‌های رژیم صهیونیستی در پشت پرده نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند تا شاید راه فراری برای نظامیان خود در غزه پیدا کنند، تهدیدهای مکرر آن‌ها در مورد تداوم جنگ از یک‌سو و ترور رهبران حماس و جهاد اسلامی از سوی دیگر نشان از دستپاچه بودن آن‌ها دارد.

همانگونه که گفته شد، صهیونیست‌ها می‌خواهند در قالب یک توافق آتش‌بس نیروهایشان را از عمق غزه خارج کنند و می‌دانند که خروج این نیروها بدون اعلام یک توافق خود شکستی بزرگ به شمار می‌رود. مقاومت نیز این موضوع را به خوبی متوجه شده و تاکید دارد دنبال آتش‌بس نیست و می‌خواهد جنگ ادامه یابد. مقاومت این مساله را می‌داند که هر روز ادامه جنگ ضربه‌ای چند برابری به رژیم صهیونیستی خواهد بود. اقتصاد این رژیم پس از نزدیک به 80 روز جنگ توان ادامه دادن ندارد و فراخوان صدها هزار نفر نیروی احتیاط باعث بروز هزینه‌های گزاف به این رژیم شده تا جایی که دستور آزادسازی بخشی از این نیروها داده شده است.

با نگاهی به وضعیت میدان در طول چند روز گذشته، متوجه حجم بالای تلفات دشمن متجاوز می‌شویم. مقاومت با اجازه دادن به دشمن برای ورود به عمق مناطق مسکونی کمین‌هایش را اجرا می‌کند و تلفات سنگین می‌گیرد. اگر جنگ با این درجه از حدت پیش برود، تا دو هفته دیگر رژیم صهیونیستی روزانه بیش از 40 تا 50 کشته و ده‌ها زخمی خواهد داد و این علاوه بر انهدام تجهیزات زرهی و پشتیبانی است. در حوزه نیروی هوایی بسیاری از جنگنده‌ها به دوره اورهال رسیده‌اند، مقاومت در شمال نفس دشمن را گرفته و انصارالله هم در این رژیم را محاصره اقتصادی کرده است. دو نفتکش حامل سوخت جت هم که از هند قرار بود به فلسطین اشغالی برسد منهدم شد...

اگر نگاهی به این موارد داشته باشیم متوجه نیاز شدید دشمن به آتش‌بس را متوجه خواهیم شد. مقاومت نیز با حوصله و دقت نظر دنبال رسیدن به اهداف خودش است. نخست: آتش‌بس کامل و خروج فوری نظامیان صهیونیست از غزه؛ دوم بازگشایی گذرگا‌ه‌ها و ورود مواد غذایی و کمک؛ سوم: مذاکره غیرمستقیم برای آزادی همه اسرا.

|| برگرفته از فضای مجازی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi