شناسه خبر : 107077
یکشنبه 10 دي 1402 , 17:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در خصوص تأمین اقلام مصرفی ضروری جانبازان

انجمن جانبازان نخاعی و معاونت سلامت و توانمندسازی بنیاد نشست مشترک برگزار کردند

بنا بر گزارشات واصله از سازمان غذا و دارو، امکان واردات ۱۰ درصد از اقلام خارجی که تولید داخل دارد، برای آن سازمان مجاز است و می توان از این...

فاش نیوز - نشست انجمن جانبازان نخاعی با معاونت سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور پیگیری مشکلات اقلام مصرفی بهداشتی و ویلچر جانبازان نخاعی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی، نشست تعاملی انجمن جانبازان نخاعی با معاونت سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور پیگیری مشکلات اقلام مصرفی بهداشتی و ویلچر دیروز نهم دی‌ماه در محل انجمن جانبازان نخاعی تشکیل گردید.

 در این نشست که با حضور دکتر منیعی، فلاح، مدیر کل سلامت و توانمندسازی، خانم حکیمی، مدیر تجهیزات و آقای متقی از معاونت سلامت و توانمندسازی از بنیاد شهید و جانبازان حسین اسرافیلی، محسن صادقی، مصطفی حدادی، حمید مداح، داود حیدری، محمود غیاثی، آطاهریان و حسن ابوطالبی از انجمن جانبازان نخاعی برگزار شد، ابتدا حسین اسرافیلی گزارشی از تاخیر بنیاد در توزیع تجهیزات و لوازم مصرفی ارائه و تاکید کرد که تهیه اقلام از بازار به دلیل عدم پایداری قیمت‌ها، شیوه قابل اطمینانی نیست و لذا باید از منابع پایدار مانند خرید خارجی، اقلام مورد نیاز تهیه گردد.
وی اظهار داشت: بنیاد برای تهیه و تحویل اقلام مورد نیاز جانبازان نخاعی جدول تخصیص دارد و چند سالی‌ست که به جدول تخصیص عمل نمی‌شود. مثلاً در جدول تخصیصی در استان‌های گرمسیر تعداد کیسه یورین‌بگ بیشتر از مناطق دیگر تخصیص داده شده است.
 سپس جانباز ابوطالبی گفت: از بدو ورود آقای قاضی‌زاده‌هاشمی به بنیاد، در مکاتبات و جلسات، موضوع تهیه و تامین تجهیزات مورد نیاز جانبازان نخاعی مورد پیگیری قرار گرفته است؛ لیکن به رغم دستورات ایشان متاسفانه هنوز مشکلات باقی مانده است.
وی در ادامه اظهار داش: انتظار می رود که تغییر مدیریت در معاونت سلامت و توانمندسازی اجتماعی منجر به نتیجه و حل مشکلات گردد.
ابوطالبی همچنین گفت: بنا بر گزارشات واصله از سازمان غذا و دارو، امکان واردات ۱۰ درصد از اقلام خارجی که تولید داخل دارد، برای آن سازمان مجاز است و می توان از این ظرفیت برای حل مشکل تجهیزات و اقلام مصرفی جانبازان نخاعی استفاده نمود؛ لذا پیشنهاد می شود جهت حل مشکلات آقای قاضی‌زاده مکاتباتی را با وزارت صمت، بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو داشته باشند و رونوشت مکاتبات به انجمن و معاونت سلامت زده شود تا امکان پیگیری مشترک از  این سازمان ها فراهم گردد.
وی تاکید کرد که معاونت حقوقی بنیاد نیز جهت حل موانع قانونی باید در موضوع ورود کند.
 در ادامه هر یک از دوستان انجمن جانبازان نخاعی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.
 سپس مدیر کل سلامت و توانمندسازی بیان داشت که همه نقدها را می‌پذیریم، اما مشکل قوانین بالادستی است که مانع از واردات اقلام دارای تولید داخل می باشد.

وی افزود: وزارت صمت پاسخ مکاتبه آقای دکتر قاضی‌زاده برای واردات کیسه خارجی را نداده است.
او همچنین گفت: آقای میرزابیگی دستور داده است به هر شکلی که شده تجهیزات و ویلچر مناسب جانبازان نخاعی تهیه شود.
فلاح در ادامه بیان کرد که پیگیریم که از شرکت برتر که نماینده کلوپلاست در ایران است ۲۲۰ هزار کیسه خارجی خریداری نماییم.

فلاح در مورد ویلچر نیز اعلام کرد که سه روش برای انجام تعهد بنیاد در خصوص ویلچر متصور است:
 ۱- پرداخت نقدی.
 ۲ -ویلچر ایرانی.
 ۳- این که شش ماه زمان برای تهیه ویلچر خارجی در نظر گرفته شود.
اعضای انجمن جانبازان نخاعی در مورد سه پیشنهاد فوق اعلامکردند:
۱- پرداخت نقدی مورد تایید انجمن نمی باشد.
۲- ویلچر ایرانی نیز مورد تایید انجمن نمی باشد.
۳- انجمن آماده همکاری با معاونت بهداشت و درمان است تا به هر شکل ممکن ویلچر خارجی تهیه شود.

در عین حال پس از اصرار مسئولین معاونت سلامت بر روی یکی از دو روش اول و دوم پیشنهادی بنیاد، اعضای انجمن به رغم مخالفت با هر دو گزینه، از آنجا که بنیاد شهید و امور ایثارگران یک سازمان حاکمیتی است، موافقت کردند با استفاده از شیوه‌های نظرسنجی، به صورت موردی اقدام گردد.
نهایتاً قرار شد انجمن جانبازان نخاعی و مسئولین معاونت سلامت بنیاد مشترکاً با مکاتبات بنیاد موضوع را از طریق وزارت صمت، وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو پیگیری کنند تا در اسرع وقت به نتیجه برسد.
 در ادامه منیعی از بنیاد شهید پیشنهاد کرد کارگروه مشترکی از اعضای انجمن و مسئولین معاونت سلامت بنیاد به منظور پیگیری امور تشکیل گردد.

گفتنی‌ست نهایتا این نشست با مصوبات زیر به پایان رسید:
  ۱- تشکیل کارگروه پیگیری متشکل از مسئولین معاونت سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد و نمایندگان انجمن.
۲ - تهیه لوازم مصرفی اضطراری از طرق اضطراری و به هر نحو ممکن.
 ۳- خرید و توزیع متمرکز اقلام ضروری (کیسه،سوند، کیسه کلستومی، ویلچر، تشک روهوی ویلچر، تشک مواج و ... در کشور توسط معاونت سلامت و توانمند سازی اجتماعی.

اینستاگرام
سلام ولیچر ایرانی اصلا نمی‌شود استفاده کرد چون واقعا بامشکل مواجه شدم هم از نظر وزن ولیچر وقعطات غیر استاندارد وعدم تعادل‌ وغیره
باید به جانبازان معزز ولایی تبریک بگم بابت اینهمه رسیدگی دولتی که بهشون ارایه میشه مثلاً هرساله صد تا نشست با مسیولین مملکتی دارند و البته هیچ چیزی نصیبشون نمیشه
این نشست را به فال نیک می‌گیریم که بنیاد برای نخستین بار با انجمن جانبازان نخاعی جلسه تشکیل داد و نظر جانبازان نخاعی را جویا شد. امیدواریم این کار تداوم داشته باشد و انجمن جانبازان نخاعی نماینده قاطبه تمام جانبازان بوده از حق همه آنان دفاع می‌کند و فقط به دنبال نیازهای جانبازان درصد بالا نخاعی نیست.
بنده محمد حسین شفاعتی مقدم از جانباز نخاعی نخاعی استان خراسان جنوبی از شما برادران بزرگوار که از حق و حقوق ما جانبازان دور افتاده از مرکز ایران دفاع میکنید صمیمانه تشکر و قدردانی مینمایم انشاالله سلامت و تندرست باشید ارادتمندم
با سلام خدمت دست اندرکاران مجموعه ضایعات نخاعی . اینجانب جانباز 70 درصد نخاعی الان حدود شش ماهی هست که ویلچرم از هم پاشیده و اصلا قابل استفاده هم نیست مسئولین بنیاد خودشان هم امدن رویت کردن بخدا قسم الان شش ماهه که نتوانستم از خانه بروم بیرون و توی خانه زندانی هستم و هر چی هم زنگ میزنم بنیاد میگن بودجه ندارم . مثل اینکه باید دست به دامن خیرین بشیم!
بنده سوالی ازشبکه محترم‌ملی دارم.این سوال علاوه برنظرشخصی وسوال بنده بایدعرض کنم خیلی هاهمین سوال توذهنشون هست وزمزمه میکنندکه شبکه ملی چرابه یکباره درموردطلب حق پرستاریهاومعوقات آن سکوت کردندوپیگیرنیستند.همانندخودروکه شدیداپیگیرند؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi