شناسه خبر : 107144
سه شنبه 12 دي 1402 , 10:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

صنعا: باآمریکا و انگلیس در آب‌های یمن به عنوان اهداف متخاصم برخورد می‌کنیم

فاش نیوز - پارلمان یمن هدف قرار دادن قایق‌های یمنی توسط آمریکا را در چارچوب تلاش‌های این کشور برای گسترش درگیری در جهان عرب و حمایت از اشغالگران جهت تداوم جنایات آنها علیه مردم فلسطین دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پارلمان دولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه‌ای در واکنش به جنایت آمریکا در حمله به قایق‌های یمنی که با شهادت شماری از مبارزان یمنی همراه بود اعلام کرد، هدف قرار دادن قایق‌های یمن در چارچوب تلاش‌های آمریکا برای گسترش درگیری در جهان عرب و در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی برای ارتکاب جنایات وحشتناک‌تر علیه فرزندان ملت فلسطین است.

پارلمان یمن افزود، با حضور آمریکا و انگلیس و سایر نیروهای اشغالگر(در آب‌های یمن) به عنوان اهداف متخاصم برخورد خواهد شد و تحرکات آمریکایی‌ها یک تهدید واقعی برای کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ است.

این نهاد یمنی با تاکید بر حق یمن و نیروهای مسلح و امنیتی آن برای حفاظت از حاکمیت، جزایر و آب‌های دریایی خود در برابر تهدیدات خارجی از نیروهای ملی خواست دست به دست هم دهند و برای مقابله با تهدیدات آمریکایی-انگلیسی که تهدیدی برای امنیت کل کشورهای منطقه هستند، متحد شوند.

پارلمان یمن همچنین بر اهمیت تقویت پایداری ملی برای مقابله با متجاوزان و اشغالگران و مقابله با استکبار آمریکا، معیارهای دوگانه، تحریف حقایق و ادعاهای دروغین این کشور برای سرپوش گذاشتن بر تجاوزات وحشیانه و جنگ نسل کشی اشغالگران علیه غزه ، تاکید کرد.

در این بیانیه از کشورهای عربی و اسلامی خواسته شده است تا در برابر تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی و محاصره ناعادلانه مردم فلسطین به نقش دینی، انسانی و اخلاقی مسئولانه خود عمل کنند.

پارلمان یمن همچنین خواستار وحدت یمنی‌ها در گفتمان و موضع خود در مقابله با تجاوزات مستمر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها علیه مردم فلسطین، یمن، لبنان، سوریه و عراق شد.

یکشنبه شب یحیی سریع ، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که 10 نفر از نیروهای یمنی در درگیری با آمریکایی‌ها به شهادت رسیدند.

در عملیاتی که یکشنبه قایق‌های ارتش یمن در دریای سرخ به منظور توقیف یک کشتی انجام دادند، یحیی سریع تایید کرد که 3 قایق ارتش یمن از بین رفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین تاکید کرد: نیروهای آمریکایی عواقب هدف قرار دادن قایق‌های نیروهای ما در دریای سرخ را خواهند دید. ما مجددا به تمام کشورها توصیه می‌کنیم که به نقشه‌های دشمن آمریکایی که هدفش درگیر کردن آنها در دریای سرخ است، ورود نکنند. تحرکات نیروهای آمریکایی در دریای سرخ برای حفاظت از کشتی‌های اسرائیلی مانع ما برای حمایت از مردم غزه نمی‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi