شناسه خبر : 107238
یکشنبه 17 دي 1402 , 11:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در باره سیاست ماکیاولیستی تخریب خلاق

برای پرچمداران عدالت و انسانیت هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند و وسیله‌ رسیدن به هدف مقدّس، نباید گناه و غیر انسانی و راه حق باید....

فاش نیوز - هدف، وسیله را توجیه می‌کند؛ یعنی به هر وسیله‌ای حتی نامشروع و گناه و غیر انسانی می‌توان به هدف مقدّس رسید.
در حالی که کمونیسم، فاشیسم و کاپیتالیسم این دیدگاه را اختیار کرده و رسیدن به هدف را به هر وسیله‌ای مجاز می دانند، در مرام کمونیسم، فاشیسم و سرمایه داری، ترور، خرابکاری‌ و گروگان‌گیری بی‌گناهان و کشتن آنها از این نظریه نشأت گرفته است.

از سوی دیگر یکی از طرفداران اصلی این نظریّه، "نیکولو برناردو ماکیاولی" است. دیدگاه او از نظریه «تفکیک بین اخلاق و سیاست» سرچشمه گرفته است. شومپیتر خالق نظریه تخریب خلاق یا «طوفان نابودی خلاق» هم این دیدگاه را دارد، برای همین از کسانی که نظریه تخریب خلاق را دنبال می کنند باید به شدت پرهیز کرد.

  ایده تخریب یا نابودی خلاق دلالت بر این دارد که سرمایه‌داری نه تنها دستورهای اقتصادی قبلی را از بین برده و مجدداً تنظیم می‌کند، بلکه باید بی وقفه از ثروت موجود (چه از طریق جنگ، سرپیچی یا از بین بردن) حمایت کرد.
این در حالی است که برای پرچمداران عدالت و انسانیت هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند. یعنی وسیله‌ی رسیدن به هدف مقدّس، نباید گناه و غیر انسانی باشد. راه حق باید حق‌گونه باشد.

 همچنین برای تأمین اهداف عالی و مقدّس باید از ابزار و وسیله‌های اخلاقی، انسانی و مشروع استفاده کرد و از راه باطل به سوی حق رفتن درست نیست.

استادِ شهید مطهری (رحمةالله علیه) در جای جای سخنان و نوشتارهای خود، نظریّه اول را رد کرده و بر نظر دوم تاکید می‌کند. اما در حال حاضر متاسفانه عده‌ای در جایگاه وزیر، معاون رئیس جمهور، استاندار و... -که اموال بیت المال را در اختیار دارند- با این توجیه به بیت المال تعرض می کنند.

سخن آخر اینکه هدف این افراد مقدس نیست؛ بلکه یک توجیه برای اقناع دیگران است. والّا می دانند، هدفشان تکیه بر قدرت و کسب کرسی های بعدی برای سوءاستفاده های بیشتر است.                

اینستاگرام
معاونت ریاست جمهوری در سودای کسب کرسی بالاترین مقام اجرائی کشور با پرداخت هر هزینه ای ، حتی زیر پا گذاشتن اخلاقیات انسانی . اما زهی خیال باطل
هرگز نرسی به مکه ای اعرابی ...
با سلام و احترام
خدمت همقطاران عزیز و بزرگوار
به نظرم خیلی نباید نگران باشیم چرا که عمر مجری نظریه تخریب خلاق در بنیاد خیلی طولانی نخواهد بود و حداکثر تا پایان عمر دولت خواهد بود بس و امیدواریم که در انتخابات بعد فراموش نکنیم ظلمی که توسط مجموعه دولت به ایثارگران شده و مجلسی که فقط نظاره گر بوده است و بس
در کنار ذهنتان این همه ظلم و جور و تحریم ایثارگران را یادداشت و در ذهن ملکه کنید و از فراموش کردن حقایق تلخ این دوره که بدترین دوره برای ایثارگران است اجتناب نمایید.
من‌الله توفیق
سلام، قدرت های مادی جهان قرن ها تلاش کردند تا انسانها را در بردگی خود داشته باشند لذا انواع ایسم ها و حکومت ها را ایجاد کردند که تا اکنون ادامه دارند اما در کشور ایران با وقوع انقلاب اسلامی براساس مذهب تشیع حکومت مردم سالار دینی تشکیل گردیده اما پس از گذشت نزدیک به نیم قرن همچنان حکومت های مادی با گستره رسانه ها و انواع هجمه ها و تحریم ها و نفوذ در حکومت اسلامی تلاش کردند تا ملتهای جهان از مزیت های حکومت اسلامی مطلع نشوند لیکن عظمت اسلام و تشیع در جهان آشکار شده و ملتها به حقیقت و کارآمدی حکومت اسلامی واقف شدند.
در راستای همان هجمه ها فردی با درجه استادی دانشگاه مدعی شده تحریم ها و هجمه ها بر علیه حکومت اسلامی ایران بعلت اراده نابودی اسراییل است در غیر اینصورت سایر کشورهای دارای حکومت اسلامی و دارای سلاح هسته ای بعلت اینکه اراده نابودی اسراییل را ندارند هرگز مورد هجمه و تحریم قرار نداشتند بنابراین با حذف اراده نابودی اسراییل قدرتهای مادی هرگز حکومت اسلامی ایران را تحریم و مورد هجمه قرار نداده بود. این نیز نوعی هجمه بر علیه حکومت اسلامی و منحرف کردن اذهان عمومی از اهداف متعالی حکومت اسلامی است فلذا لازم است برخورد جدی با اینگونه یاوه گویان همچون برخورد جدی با دشمنان حاکمیت اسلامی ایران باشد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi