شناسه خبر : 107333
دوشنبه 18 دي 1402 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«متاورس» عملیات شهید عباس بابایی رونمایی شد

فاش نیوز - با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از دستاوردهای فناوری متاورس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین رونمایی شد.

کد خبر: ۶۴۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸ - 08January 2024
 

«متاورس» عملیات شهید عباس بابایی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین رونمایی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در نمایشگاه «دستاوردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی»، از سه پروژه متاورس و شبیه‌سازی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین رونمایی کرد.

پروژه متاورس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین مربوط به شبیه‌سازی عملیات شفق سرلشکر خلبان «عباس بابایی» از شهدای پرافتخار کشور است که شخص می‌تواند ضمن گفت‌وگو با شهید بابایی به همراه وی با سوار شدن بر جت نظامی، به مناطق عملیاتی پرواز کند.

یکی دیگر از دستاوردهای اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین پروژه هولوگرام سه بعدی شهید «محمد علی رجایی» رییس جمهور شهید انقلاب اسلامی است که با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی قابلیت ارتباط با افراد را دارد و می‌تواند در موضوعات مختلف با آن‌ها به بحث و گفت‌وگو بنشیند.

رونمایی از زیارت مجازی ۳۶۰ درجه یادمان‌های شهدای گمنام سراسر استان قزوین یکی دیگر از دستاوردهای اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین است که با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به بهره برداری رسید.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قزوین یکی از استان‌های پیشگام در حوزه متاورس و هوش مصنوعی در کشور است که با بهره گیری از دانش و فناوری روز دنیا همگام با نسل جدید جامعه پیش می‌رود.

تجهیزات سه بعدی، متاورس و هوش مصنوعی از موضوعات مهم در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قزوین است که با نصب آن مخاطب می‌تواند با فضاهای جنگ و فضاهای محیطی جبهه ارتباط نزدیکی بگیرد.

نمایشگاه «دستاوردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی»، در حاشیه همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صبح روز شنبه (۱۶ دی) با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جانشین رئیس، معاون هماهنگ‌کننده و جمعی از معاونین و مدیران کل این بنیاد در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شد. این نمایشگاه تا ۲۰ دی دایر خواهد بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi