شناسه خبر : 107643
شنبه 30 دي 1402 , 10:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس‌جمهور در اجتماع اقشار مختلف مردم شهرستان دماوند:

در حوزه تولید، تجارت و صادرات رکورد ۴۰ ساله اخیر شکسته شده است

فاش نیوز - رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دشمن نمی‌خواست ما رشد اقتصادی داشته باشیم و چرخ‌های تولید کشور به حرکت در بیاید، گفت: امروز بیش از 6 هزار و 500 واحد تولیدیِ نیمه‌تعطیل در چرخه تولید قرار گرفته است.

دکتر سید ابراهیم رئیسی، پیش از ظهر پنج‌شنبه در اجتماع اقشار مختلف مردم شهرستان دماوند ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب، با ادای احترام به روح مطهر شهدای این شهرستان و خانواده معزز آنها گفت: حضور بنده به عنوان خدمتگزار در شهرهای اطراف تهران به لحاظ نظام‌ مسائل و تراکم جمعیتی این شهرها سفر استانی محسوب می‌شود و تلاش ما این است که در جلسات شورای اداری نسبت به رفع مشکلات مردم شهرهای همجوار استان تهران نیز تلاش کنیم.
رئیس‌جمهور پیگیری حل مشکلات زیرساختی، جاده‌های مواصلاتی و آب و برق شهرستان دماوند را از جمله دلایل اصلی سفر به این شهرستان عنوان کرد و افزود: توسعه شهرستان دماوند از جمله فرصت‌های بسیار خوب برای مردم این منطقه محسوب می‌شود که اگر با حفظ محیط زیست و مراتع و جنگل‌های این منطقه همراه نباشد ممکن است به تهدید تبدیل شود.
با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در دماوند ولو از جانب افراد و دستگاه‌های متصل به قدرت بدون اغماض برخورد خواهیم کرد
دکتر رئیسی با اشاره به اینکه توسعه شهرستان دماوند از سوی دولت پذیرفتنی است، اما قطعاً باید با حفظ قوانین، مقررات و حریم منابع طبیعی همراه باشد، تأکید کرد: با ساخت‌وسازهای مخرب برای طبیعت این شهرستان ولو اینکه از جانب افراد یا دستگاه‌های حکومتی یا متصل به قدرت باشد، مخالفیم و قطعاً با این‌گونه اقدامات غیرمجاز بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.
رئیس‌جمهور تخریب محیط‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زیست و منابع طبیعی را ظلم به مردم و آیندگان و تخلفی غیرقابل گذشت عنوان کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دولت مردمی به شهرستان دماوند بازنگری و به روزرسانی قوانین و مقررات ساخت‌وسازها و بارگذاری جمعیتی در این شهرستان است.
تاکید بر لزوم مدیریت منابع آبی دماوند
دکتر رئیسی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به مدیریت منابع آبی در شهرستان دماوند به‌ویژه در بخش کشاورزی، افزود: خوشبختانه ما در این منطقه به‌رغم خشکسالی‌های چندسال اخیر مشکل کمبود آب نداریم، اما اهمیت مدیریت منابع آبی کمتر از اهمیت وجود آب نیست.
رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: توجه به الگوی مصرف در بخش خانگی و صنعتی و همچنین استفاده از روش‌های نوین آبیاری به‌ویژه آبرسانی زیرسطحی در بخش کشاورزی با هدف مدیریت منابع آبی مورد تأکید دولت است.
رئیس‌جمهور با اشاره به ساخت پروژه «سد نم‌رود» خاطرنشان کرد: ساخت این سد از سال 84 شروع شده است و در حالی که این پروژه می‌توانست زودتر از اینها به بهره‌برداری برسد، همچنان نیمه‌تمام مانده است.
دکتر رئیسی با بیان اینکه بخشی از خانه‌های در مسیر این سد باید جابه‌جا شده و به مناطق دیگر منتقل شود، گفت: ما برای این پروژه زمان تعیین کردیم و امیدوارم بتوانیم در کمتر از یک سال از این سد بهره‌برداری کنیم.
رئیس‌جمهور در ادامه ساخت مراکز درمانی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه بهداشت و درمان دماوند را یکی از دستورکارهای دولت دانست و گفت: با توجه به اینکه منطقه دماوند علاوه‌بر جمعیت ثابت، یک جمعیت متغیر هم دارد، بنابراین تجهیز مراکز درمانی این منطقه یکی از مصوبات سفر ماست.
دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه مسئولین محترم منطقه باید بدانند که رفع مشکلات و تحقق مطالبات مردم با اقدامات معمولی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: این مهم، نیاز به کار جهادی دارد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز ما عقب‌ماندگی‌هایی در کشور داریم که می‌توانستیم نداشته باشیم، گفت: مردم و جوانان ایران تحریم‌ها و تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و امروز می‌توان ایران را یک کشور پیشرفته و فناور دانست.
بیش از 6 هزار و 500 واحد تولیدیِ نیمه‌تعطیل در چرخه تولید قرار گرفته است
دکتر  رئیسی با تاکید بر اینکه دشمن نمی‌خواست ما رشد اقتصادی داشته باشیم و چرخ‌های تولید کشور به حرکت در بیاید، گفت: امروز بیش از 6 هزار و 500 واحد تولیدیِ نیمه‌تعطیل در چرخه تولید قرار گرفته و کشور در رابطه با ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی رشد قابل توجهی یافته است. ما در حوزه تولید گام‌های خوبی برداشته‌ایم و در تجارت و صادرات محصولات تولیدی، رکورد 40 ساله اخیر را زده‌ایم.
رئیس‌جمهور شأن همه مسئولین را خدمتگزاری به مردم دانست و گفت: چرا در مسائلی که مسئولین می‌توانند گره آن را با سهولت باز کنند، منتظر این هستند که از تهران به آنها راه‌حل ارائه شود. ارتباط ستادی با تهران لازم است اما نباید این ارتباط تشکیلاتی موجب کُندی در کارها شود.
دکتر رئیسی با تاکید بر ضرورت مبارزه با بوروکراسی‌های پیچیده اداری گفت: نباید کشاورز، فعال اقتصادی و تولید‌کننده را ناامید کنیم، بلکه باید به گونه‌ای بر فرآیندها نظارت داشته باشیم تا کارها با سرعت انجام بگیرد.
رئیس‌جمهور وظیفه مسئولین کشور را ایجاد امید در دل مردم دانست و خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد مردم را مایوس کند. امروز ما موظفیم که با تمام اقدامات خود، مردم را امیدوارتر بکنیم اما تنها با حرف زدن نمی‌توان در دل مردم ایجاد امید کرد. اگر مردم ببینند در مرحله اقدام و عمل اتفاقی افتاده است، امیدوار می‌شوند.
دکتر رئیسی با اشاره به مسئله اشتغال در منطقه دماوند گفت: آمار بیکاری در دماوند همانند برخی نقاط کشور بالا نیست، اما در قشری از تحصیلکردگان این منطقه بیکاری وجود دارد که لازم است زمینه‌های اشتغال آنها فراهم شود.
در وزارت نیرو بیش از 900 شرکت دانش‌بنیان داریم 600 شرکت دانش‌بنیان در وزارت نفت مشغول انجام کارهای بزرگ هستند
رئیس‌جمهور با اشاره به رشد همکاری دستگاه‌های دولتی با شرکت‌های دانش‌بنیان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، گفت: در ابتدای این دولت 100 شرکت دانش‌بنیان با وزارت نفت همکاری داشتند اما امروز 600 شرکت دانش‌بنیان در وزارت نفت مشغول انجام کارهای بزرگ هستند. در وزارت نیرو نیز بیش از 900 شرکت دانش‌بنیان داریم که فعالیت‌های مهمی دارند. شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند کارها را همراه با فناوری‌های روز پیش ببرند. دکتر رئیسی با اشاره به‌وجود پارک‌های علم و فناوری در کشور علی‌رغم تحریم‌های دشمن، گفت: من وقتی با مقامات دیگر کشورها گفت‌وگو می‌کنم، آنها می‌گویند شما چگونه توانستید با این حجم از تحریم‌ها چنین پیشرفتی داشته باشید. برخی‌ها ممکن است این حقیقت را باور نکنند و هیچ زمانی هم باور نخواهند کرد. این عده چشم خود را بر روی حقایق بسته‌اند، اما مانعی ندارد چرا که آنها خودشان ضرر می‌کنند و آسیب خواهند دید.
ما از کار جهادی باز نخواهیم ایستاد معتقدیم با کار جهادی می‌توانیم در همه عرصه‌ها به قله برسیم
رئیس‌جمهور با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه در راه رسیدن به قله خستگی و ناامیدی ممنوع، گفت: ما از کار جهادی باز نخواهیم ایستاد، بلکه معتقدیم با کار جهادی می‌توانیم در همه عرصه‌ها به قله برسیم.
دکتر رئیسی ظرفیت منطقه دماوند در حوزه اقتصاد گردشگری را بالا توصیف کرد و گفت: صنعت گردشگری می‌تواند اشتغال و درآمد خوبی برای کشور به‌وجود بیاورد. این مسئله در منطقه دماوند یکی دستور کارهای مهم دولت است.
من همیشه گفته‌ام مدیرانی که روحیه تحولی، مردمی و جهادی ندارد باید کنار گذاشته شده و کار به جوانان تحولگرا واگذار شود
رئیس‌جمهور خطاب به جوانان با تاکید بر اینکه آینده بسیار روشن است و ایران ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت دارد، تصریح کرد: ما باید از ظرفیت‌های کشور به درستی بهره‌برداری کنیم. جوانان برومند ما می‌توانند در میدان‌های مختلف موجب تحول شوند و از این نظر یکی از ذخایر کشور هستند. من همیشه گفته‌ام مدیرانی که روحیه تحولی، مردمی و جهادی ندارد باید کنار گذاشته شده و کار به جوانان تحولگرا واگذار شود.
دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه مردان و زنان بزرگ در مسیر تحول موانع زیادی پیش‌رو دارند و با قدرت آنها را کنار می‌زنند، تصریح کرد: به عنوان مثال شهید حاج قاسم سلیمانی در راه تامین امنیت کشور موانع بسیاری داشت و این‌طور نبود که همیشه راه برای او هموار باشد اما با اتکال به خدا و اعتماد به نفس کارهای بزرگی انجام داد.
دکتر رئیسی از مراحل پایانی احداث سد «نم‌رود» بازدید کرد
رئیس‌جمهور صبح پنج‌شنبه در ادامه سفر دولت مردمی به شهرستان‌های استان تهران، به فیروزکوه سفر کرد.
دکتر رئیسی در بدو ورود در محل احداث سد مخزنی «نم‌رود» حضور یافت و ضمن بازدید از این سد، با توضیحات دست‌اندرکاران اجرائی از جزئیات احداث و مراحل باقیمانده تا تکمیل آن مطلع شد.
سد مخزنی «نم‌رود» به منظور تنظیم سالیانه 120 میلیون متر مکعب آب شرب، کشاورزی و صنعتی احداث شده است.
بهبود و توسعه الگوی کشت اراضی پایین دست به مساحت 35 هزار هکتار، جلوگیری از شور شدن سفره‌های آب زیرزمینی و از بین رفتن آب‌خوان منطقه، اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت اهالی از جمله اهداف احداث این سد است.
این سد با هسته رسی، حجم کل 138 میلیون مترمکعب و با ارتفاع تاج 83.5 متر احداث شده و مجموع پروژه 87.67 درصد پیشرفت دارد.
مهم‌ترین مؤلفه قدرت و اقتدار کشور حضور مردم در عرصه‌های مختلف در حمایت از نظام و رهبری است
دکتر رئیسی صبح پنج‌شنبه در دیدار جمعی از اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه، ضمن تبریک ایام ماه رجب و ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم فیروزکوه گفت: سفرهای استانی ما محدود به مراکز استان‌ها نیست و در سفرهایی که شهرستان‌های اطراف تهران داشته‌ام مشاهده کردم که هر کدام از این شهرستان‌ها به لحاظ جمعیتی و ظرفیت‌ها در حد یک استان هستند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه شهرستان فیروزکوه نیز از ظرفیت‌ها و زمینه‌های بسیار خوبی برخوردار است، افزود: شهرستان فیروزکوه مردمانی بسیار سختکوش،‌ جوانانی برومند، تحصیل‌کرده و پرتلاش دارد که سرمایه بزرگی برای کشور محسوب می‌شود و باید از این سرمایه صیانت و حفاظت شود تا آسیب نبیند و یکی از راه‌های پاسداشت این سرمایه رفع کاستی‌ها و بالفعل کردن ظرفیت‌ها است.
دکتر رئیسی در ادامه کشاورزی، دامداری، صنعت و گردشگری را از ظرفیت‌ها و استعدادهای شهرستان فیروزکوه برای توسعه بیش از پیش برشمرد و اظهار داشت: رفع مشکلات پیش‌روی توسعه کشاورزی، دامداری، فعالیت‌های صنعتی و گردشگری این منطقه از جمله تامین آب و افزایش ظرفیت برق برای فعالیت صنایع از جمله برنامه‌های در دستور کار دولت در فیروزکوه است.
مقرر شد سد «نم‌رود» حداکثر در مدت یک‌سال آینده به بهره‌برداری برسد
رئیس‌جمهور با اشاره به بازدید خود از سد در دست احداث «نم‌رود» در بدو ورود به شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: احداث این سد 20 سال به‌طول انجامیده در حالی که باید خیلی زودتر از اینها به بهره‌برداری می‌رسید، اما در جریان این بازدید مقرر شد ظرف نهایتاً یک‌سال موانع افتتاح آن برطرف و مردم از مواهب آن بهره‌مند شوند.
دکتر رئیسی همچنین توسعه و تکمیل زیرساخت‌های سلامت و درمان در شهرستان فیروزکوه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در فیروزکوه نیز مثل بسیاری از مناطق دیگر پروژه‌های متعددی از جمله در حوزه سلامت برای سال‌های طولانی نیمه‌تمام مانده بود اما یکی از برنامه‌های محوری دولت مردمی تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است و در همین راستا تکمیل و توسعه زیرساخت‌های سلامت در فیروزکوه نیز با جدیت دنبال شده و خواهد شد.
رئیس‌جمهور در ادامه رفع بیکاری و ایجاد زمینه برای اشتغال قشر تحصیل‌کرده جامعه را از جمله مسائل اولویت‌دار برای کشور برشمرد و افزود: امروز نیروهای انسانی کارآمد مهم‌ترین سرمایه کشور هستند که پاسداشت این نعمت زمینه‌سازی برای استفاده از ظرفیت این سرمایه‌های ارزشمند در جهت رشد و توسعه کشور است.
دکتر رئیسی همچنین به موضوع تعریف درست و منطقی حریم رودخانه در شهرستان فیروزکوه به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم اشاره کرد و گفت: رویکرد دولت، همواره حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور بوده و قطعاً ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها از نظر ما غیرقانونی است، اما باید به جهت بهره‌مندی مردم از این منابع طبیعی، تعریفی درست و منطقی نسبت به حریم رودخانه‌ها داشته باشیم که این موضوع در دستور کار دولت است.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه حضور مردم در عرصه‌های مختلف را پشتوانه عظیم انقلاب اسلامی، اجرای سیاست‌های جمهوری اسلامی و پیشبرد اهداف نظام دانست و افزود: بی‌تردید قدرت نظامی، توان علمی و فناوری و پیشرفت‌های اقتصادی از جمله مؤلفه‌های قدرت‌افزایی برای کشور است، اما مهم‌ترین مؤلفه قدرت و اقتدار کشور حضور مردم در عرصه‌های مختلف در حمایت از نظام و رهبری است و راه قدردانی از این مردم همیشه در صحنه و وفادار توجه به خواست آنان است.
تأکید رئیس‌جمهور به مدیران اجرائی برای الگوگیری از سیره شهدا، کار و عمل جهادی و پرهیز از گرفتاری در روزمره‌گی و بوروکراسی اداری
دکتر رئیسی در ادامه خطاب به مدیران اجرائی در ادارات و سازمان‌های شهرستان فیروزکوه و سراسر کشور بر الگوگیری از سیره شهدا و کار و عمل جهادی و همچنین پرهیز از گرفتاری در روزمره‌گی و بوروکراسی اداری تأکید کرد و گفت: ‌بسیار مراقب باشید که به روزمره‌گری دچار نشوید و مراجعات مردم برای رفع مشکلات‌شان نزد شما تبدیل به امری عادی نشود. نسبت به رفع مشکل و گرفتاری مردم حساس باشید و با اقدام و عمل خود برای گره‌گشایی از امورات مردم تلاش کنید و یقین بدانید نتیجه تلاش‌های شما موجب شاد شدن مردم و رضایتمندی خدای متعال خواهد بود.
کارآمدترین سازوکار نظارتی، نظام خودکنترلی است
رئیس‌جمهور همچنین در نشست شورای اداری شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه، با تبریک ایام ماه رجب به تشریح اهمیت بهره گرفتن مسئولان از قدرت لایزال الهی در انجام مسئولیت‌ها اشاره و تصریح کرد: اینکه می‌بینیم امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف اهمیتی به قدرت‌های جهانی نمی‌داده و نمی‌دهند ناشی از ارتباط و اتصال آنها به قدرت لایزال خداوند متعال است.
دکتر رئیسی با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت امروز فلسطینیان مظلوم و مقتدر غزه نیز برگرفته از ارتباط و اتصال این مردم با خداوند و بهره گرفتن از منبع اصلی قدرت است، افزود: اینکه مردم و مقاومت فلسطینی بدون نیرو و تجهیزات معمول و مرسوم در برابر جنایات یک ارتش مجهز که مستظهر به پشتیبانی تمام و کمال قدرت‌های جهانی نیز هست، بیش از 100 روز ایستادگی کرده، ناشی از توکل و اتصال آنها به خداوند متعال است.
تفاوت جدی نظام مدیریتی در جمهوری اسلامی ایران با دیگر نظام‌های مدیریتی
وی با تاکید بر اهمیت توکل و اتصال مسئولان به قدرت الهی اظهار داشت: در نظام‌های مدیریتی و سیاسی مختلف معمولا سازوکارهایی برای نظارت بر عملکرد مسئولان طراحی می‌شود و در نظام مدیریتی ما نیز چنین سازوکارهایی دیده شده است، اما نظام مدیریتی در جمهوری اسلامی ایران یک تفاوت جدی با دیگر نظام‌های مدیریتی دارد که عبارت است از اینکه مسئولان اینجا قبل از هر ساز و کار نظارتی خود را در محضر و تحت نظارت الهی می‌بینند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه کارآمدترین سازوکار نظارتی، نظام خودکنترلی است، خاطرنشان کرد: در چنین نظام نظارتی مسئولان و کارکنان چه نظارت سازمانی بر آنها باشد و چه نباشد، از آنجا که خود را در محضر الهی می‌دانند، در آشکار و پنهان مرتکب تخلف، فساد و خطا نمی‌شوند.
وی با بیان اینکه در نظامات مدیریتی معمولا بالاترین حد از رعایت حقوق مردم در قالب شعارهایی مثل مشتری‌مداری یا حق با ارباب رجوع است،‌ تبلور می‌یابد، افزود: در نظام مدیریت اسلامی هر مسئول، مدیر و کارمندی بالاتر از مشتری مداری به مردم و ارباب رجوع عشق می‌ورزد و از سر عشق و علاقه به مراجعان کارهای آنها را حتی فراتر از چارچوب‌های اداری دنبال می‌کنند.
دکتر رئیسی خطاب به مدیران با بیان اینکه همان‌طور که شما درباره کار گذشتگان و نیز دیگران قضاوت کرده و می‌کنید، یقین داشته باشید که دیگران نیز درباره عملکرد شما قضاوت خواهند کرد، اظهار داشت: مردم از شما به عنوان مسئولان دولت مردمی این است که خود را در منظر خداوند ببینید و به شکل واقعی و جهادی دنبال حل مسائل و مشکلات باشید.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: همین شما و ما که زیر این سقف نشسته‌ایم مسئول گره‌گشایی از زندگی و تامین مطالبات مردم هستیم و همان‌طور که مردم از ما انتظار حل مشکلات را دارند‌، خداوند نیز از ما انتظار دارد که وقت و توان خود را صرف رسیدگی به مسائل مردم کنیم.
دکتر رئیسی در ادامه با اشاره به خوش آب و هوا بودن منطقه دماوند و فیروزکوه و تمایل مردم برای استفاده از این موهبت خاطرنشان کرد: طبیعتا همه مردم دوست دارند که در مناطقی مثل دماوند و فیروزکوه خانه و محل اقامت داشته باشند، اما این مسئله با محدودیت‌هایی مواجه است. اینکه مردم ببینند در برابر این محدودیت‌ها نسبت به آنها تبعیض اعمال شود بسیار باعث نارضایتی خواهد بود.
وی بر ضرورت اجرای مسئله عدالت به نحوی که همه مردم اجرای آن را حس کنند تأکید کرد و افزود: مردم نباید حس کنند که در اجرای مقررات تبعیض وجود دارد. ساخت‌وساز و تغییر کاربری‌ها نباید مورد اغماض واقع شود و مردم این را باید در عمل مشاهده کنند. نباید با یک دیوار اضافه‌ای که یک فرد روستایی در زمین خود احداث کند، برخورد شود، اما در شهر جلوی چشم چندین روستایی ساخت‌وسازهای غیرمجاز صورت گیرد.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه هر کار غیرمجازی برای ادارات و سازمان‌ها باید «غیرمجازتر» محسوب شود، گفت: ادارات و سازمان‌ها، نماد و نمود اجرای قانون هستند.
دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود از ضرورت اجرای عدالت در فرآیند جذب و ارتقای نیروی انسانی در ادارات دولتی سخن گفت و افزود: وقتی این عدالت اجرا نشود، نیرو‌های اداری اعتراض می‌کنند که چرا من با سابقه و مدرک تحصیلی بیشتر و بالاتر مشمول ارتقا نشدم و دیگری با سابقه کمتر و مدرک تحصیلی پایین‌تر ارتقا یافت؟
وی به ماهیت غالب کشاورزی و دامداری منطقه دماوند و فیروزکوه اشاره کرد و با تأکید بر لزوم کمک همه نهادها و سازمان‌ها برای رونق این دو حوزه، از ضرورت ارتقای صنایع تبدیلی در این دو منطقه سخن گفت و تصریح کرد: در این زمینه صرفاً مدیران محلی مسئولیت ندارند و تمامی مدیران دولتی باید به کمک این مهم بیایند.
رئیس‌جمهور اهمیت حوزه گردشگری را یادآور شد و با درخواست از استاندار و سایر مسئولان منطقه‌ای برای پیگیری توسعه این حوزه خاطرنشان کرد: درباره مسائلی که باعث گلایه‌ها از تعیین بستر رودخانه منطقه شده است، می‌شود موضوع را بازنگری کرد و من از معاون اجرائی می‌خواهم که این موضوع را پیگیری کند.
دکتر رئیسی از حساسیت بسیار بالای موضوع محیط زیست در نظر خود گفت و با اشاره به ضرورت ممانعت از تخریب آن تصریح کرد: البته سازمان حفاظت محیط زیست هم راه را برای کسب و کار، درآمد و رونق زندگی مردم باز کند. یعنی هم محیط زیست باید حفظ شود و هم زندگی مردم رونق گیرد.
این وظیفه ماست کاری کنیم که کشاورزی برای روستائیان بصرفه باشد
رئیس‌جمهور به اهمیت مسئله توسعه روستاها اشاره کرد و افزود: چرا روستایی‌ها در روستای خود نمی‌مانند؟ باید مشخص شود که کدام روستاها هستند که امکانات لازم را برای ماندگاری روستائیان ندارند؟ اکثر مناطق روستایی کشور از امکانات برخوردارند اما باید مشخص شود که چرا با این حال روستائیان مهاجرت می‌کنند؟ بعضی می‌گویند کشاورزی صرف نمی‌کند، این وظیفه ماست کاری کنیم که کشاورزی برای روستائیان بصرفه باشد، از جمله اینکه محصولات آنها را به صورت تضمینی خرید کنیم.
دکتر رئیسی با یادآوری خرید تضمینی 4.5 میلیون تن گندم روستائیان در سال اول دولت سیزدهم، اقدام دولت برای خرید 11.5 میلیون تن گندم در سال جاری را یادآور شد و اظهار داشت: این برنامه ادامه می‌یابد تا ان‌شاء‌الله دیگر نیاز به خرید گندم از خارج نداشته باشیم و کشاورزی نیز برای روستائیان بصرفه باشد.
رئیس‌جمهور با اشاره به رشد 22 درصدی تولید کالاهای اساسی بخش کشاورزی، بر توانایی کشور در خودکفا شدن در تولیدات کالاهای اساسی و بی‌نیازی نسبت به خرید آنها از خارج تأکید کرد و گفت: در این زمینه زمین‌های کشاورزی و باغات باید مورد حمایت قرار گیرند.
تاکید بر تسریع در ارتقای زیرساخت‌های درمانی و ایمنی جاده‌ای در دماوند و فیروزکوه
دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در نشست شورای اداری دماوند و فیروزکوه از اهمیت پیگیری وضعیت بیمارستان‌های این دو شهرستان سخن گفت و اظهار داشت: این دو شهرستان چون محل تردد و عبور و مرور هستند، دچار حوادث می‌شوند، لذا از استاندار می‌خواهم با پلیس راهور در این باره جلسه بگذارند چرا که اخبار تصادفات برای همه ناگوار است. وقتی خانواده‌ای قصد سفر دارد اما با تصادفی مواجه می‌شود نه‌تنها همان خانواده بلکه یک فامیل به‌هم می‌ریزد.
رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت تشکیل شورای ترافیک درباره تصادفات در منطقه دماوند و فیروزکوه همچنین از ضرورت مساعدت تمامی نهادها همچون وزارت راه و شهرسازی، سپاه و بسیج در این زمینه سخن گفت و با اشاره به گزارش مطرح شده درباره اصلاح نقاط حادثه‌خیز منطقه از سازمان‌های مسئول خواست اجرای مقررات و تصمیمات را در این زمینه با جدیت دنبال کنند.
دکتر رئیسی با اشاره به ضرورت اجرای قاطع مقررات راهنمایی و رانندگی به منظور کاهش آمار تصادفات و تلفات، اظهار داشت: این میزان آمار تلفات رانندگی بالاست و گاهی گمان می‌کنیم گویا درگیری و جنگی رخ داده است. توصیه و پیگیری در این حوزه بسیار خوب است، اما باید با پیگیری جدی اجرای مقررات، آمار تصادفات پایین بیاید.
رئیس‌جمهور به تقاضای مطرح شده در این نشست درباره پیش‌بینی مکان‌های خاصی برای بانوان اشاره کرد و ضمن تاکید بر پیگیری این موضوع از سوی استاندار، فرماندار و معاون اجرائی ابراز امیدواری کرد تا ان‌شاء‌الله در نوبت بعدی سفر به دماوند و فیروزکوه، گزارش داده شود که خانم‌ها در این منطقه می‌توانند به راحتی تفریح کنند و از فضاهای مناسب برای خود برخوردار باشند.
دکتر رئیسی با اشاره به گزارش ارائه شده درباره فقدان واحد درمانی در منطقه آبعلی بر ضرورت پیگیری مسئله از سوی وزیر بهداشت تأکید کرد.
وی با تأکید بر اینکه باید طرحی نو در انداخت، روش‌های فعلی اداری و بوروکراسی پیچیده را موجب نارضایتی مردم برشمرد و با اشاره به اینکه این وضعیت زیبنده نظام اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: مردم «عدالت»، «دوری از تبعیض» و «سلامت اداری» را می‌خواهند که اینها خودش مایه آرامش زندگی آنهاست.
رئیس‌جمهور به لزوم متوقف نشدن طرح‌های توسعه در کنار اهمیت دادن به نظر کارشناسان اشاره کرد و با تأکید بر اینکه توسعه‌یافتگی ضرورت کشور ماست، گفت: نظرات کارشناسان نباید مانع پیشبرد پروژه‌های عظیم شود. گاهی مشاهده می‌شود یک کارخانه بزرگ یا یک مجموعه‌ های‌تک متوقف نظر یک کارشناس خاص شده است. در این موارد می‌توان از نظرات دیگر کارشناسان هم استفاده کرد؛ البته کسانی که پیشداوری نداشته باشند و ذهن‌شان کاملاً بی‌طرف باشد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi