شناسه خبر : 107646
شنبه 30 دي 1402 , 11:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به رزمنده گفتم: چطوری این سرما را تحمل می‌کنی؟

فاش نیوز - عکاس دفاع مقدس درباره عکسی که از یک رزمنده در سنگری پر از برف و آتش تهیه کرده بود، می‌گوید: آنقدر هوا سرد بود که به آن رزمنده گفتم: چطوری این همه سرما را تحمل می‌کنید؟ سرباز گفت: وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، برای معدود افرادی پیش آمده که در معرض سرمای استخوان‌سوز قرار بگیرند، اما این سرما را خیلی از مرزداران سرزمینمان و رزمندگان دفاع مقدس به خصوص در مناطق کوهستانی شمالغرب کشور تجربه کرده‌اند.

«اباصلت بیات» از عکاسان دوران دفاع مقدس، در سوژه‌های عکاسی خود در منطقه حاج عمران به سراغ رزمنده تهرانی رفته که در این عملیات حضور داشته و سرمای شدید را تحمل می‌کند. روایت بیات درباره عکس خود را در ادامه می‌خوانیم.

این عکس مربوط به عملیات «والفجر ۷» منطقه حاج عمران در سال ۱۳۶۳ است. در این محل با وجود برف بیش از ۲ متری، رزمندگان عملیات پیروزمندانه‌ای انجام دادند. وقتی در کو‌های پر از برف راه می‌رفتم، چشمم به سنگری از برف افتاد که رزمنده‌ای در آن آتش روشن کرده است.

به او گفتم: «چطوری این همه سرما را تحمل می‌کنید؟» سرباز رزمنده گفت: «وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم، کشته شویم یا زنده بمانیم باید به وظیفه‌مان عمل کنیم». این رزمنده در ادامه به شدت سرمای منطقه اشاره کرد و گفت: «۲۴ساعت در اینجا ماندن مثل یک سال زمستان تهران است».

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi