شناسه خبر : 107787
چهارشنبه 04 بهمن 1402 , 11:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روز سیاه اسرائیل هلاکت ۲۴ افسر صهیونیست با یک شلیک

فاش نیوز - دست‌کم 24 افسر، سرباز و تکنیسین نظامی صهیونیست دوشنبه‌شب، ساختمانی در جنوب غزه را برای تخریب بمب‌گذاری کردند اما پیش از خروج‌، با شلیک یک «آرپی‌جی» از سوی جوانی فلسطینی، به هلاکت رسیدند. گفته شده «ده‌ها» نظامی و درجه‌دار دیگر صهیونیست نیز در این شلیک زخمی شده‌اند. صهیونیست‌ها برای توصیف این رویداد از اصطلاحات «روز سیاه» و «روز سخت» استفاده کرده و در تلاشند خانواده کشته‌شدگان را آرام کنند....

کمتر یک روز پس از کنفرانس مطبوعاتی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که طی آن تلاش شد «پیروزی اسرائیل در غزه» و «آزادی همه 130 اسیر باقی مانده اسرائیلی» را «نزدیک» و «قطعی» اعلام کند، ناگهان یک شلیک دقیق و حساب‌شده به یک نقطه حساب‌شده ورق را برگرداند! خبر رسید، وقتی گروهی از افسران، نظامیان و ‌تکنیسین‌های صهیونیست مشغول بمب‌گذاری در یکی از ساختمان‌های مهم فلسطینی‌ها در غزه بودند تا آن را مثل ساختمان پارلمان و دانشگاه تاریخی این باریکه نابود، و با تصویربرداری از آن برای خود «دستاورد» و «پیروزی» بتراشند، یک جوان فلسطینی با یک آرپی‌جی ساختمان بمب‌گذاری‌شده را هدف قرار داد و....
طبق آخرین گزارش‌های رسیده، پس از این شلیک، دست‌کم 24 نظامی صیونیست- که بین آنها افسر و درجه‌دار و ‌تکنیسین و سرباز دیده می‌شود- در دم به هلاکت رسیده و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند. روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» در این‌باره نوشت: «این حادثه زمانی رخ داد که قرار بود مجموعه‌ای از ساختمان‌ها در عمق ۶۰۰ متری از حصار مرزی، در داخل غزه، برای ایجاد یک منطقه حائل عاری از هرگونه سازه، تخریب شوند... تحقیقات اولیه نشان می‌دهد انفجار زمانی رخ داده است که نیروی‌های پیاده نظام، زرهی و مهندسی برای تخریب ساختمان‌ها مشغول کار بودند... حوالی ساعت ۴ بعدازظهر، حداقل یک نیروی [مقاومت]، که احتمالاً از یک تونل بیرون آمده، یک موشک ضد‌تانک به سمت تانکی که امنیت [محل] عملیات را تامین می‌کرد، شلیک کرد که منجر به کشته شدن دو سرباز داخل تانک و زخمی شدن دو نفر دیگر شد. در همین حال، یک آرپی‌جی به سمت دو خانه مجاور که توسط ده‌ها سرباز برای انجام عملیات تخریب، اشغال شده بود؛ پرتاب شد... برآوردهای اولیه حاکی از آن است که آتش آرپی‌جی در ساختمان، باعث انفجار مواد منفجره کار گذاشته شده توسط نیروی خودی و باعث فروریختن کامل دو مجتمع ساختمانی به دلیل انفجار مهیب شده است.»
واکنش صهیونیست‌ها
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که شاید بیشتر فشارها در جنگ جاری در غزه روی او قرار دارد، جزو نخستین مقامات رسمی این رژیم بود که مجبور به موضع‌گیری شد. او باید طوری موضع می‌گرفت که هم، خبر را تایید کرده باشد، هم خود را بی‌تقصیر معرفی کرده باشد و هم روحیه‌ای را که به زور دروغ و پروپاگاندای رسانه‌ای کمی تقویت کرده بود حفظ کرده باشد. نتانیاهو گفت: «دیروز یکی از سخت‌ترین روزهای بعد از شروع جنگ را تجربه کردیم. ما برای نیروهایمان سوگوار هستیم و ارتش تحقیقاتی را درباره این فاجعه آغاز کرده تا درس‌های لازم را از آن بیاموزیم.» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم کار سختی پیش‌رو داشت چون یک روز پیش از این افتضاح، وعده «پیروزی بزرگ» داده بود. یوآو گالانت گفت: «صبح سخت و دردناکی است... و این جنگی است که آینده اسرائیل را برای دهه‌های آینده تعیین خواهد کرد... کشته شدن نظامیان شرط تحقق اهداف جنگ است.» موضع وزیر انرژی این رژیم هم قابل‌توجه است: «صبح بسیار سختی داریم. کشته شدن ۲۱ نظامی در غزه تاوان سنگینی است.» ساعاتی پس از این موضع‌گیری اعلام شد، شمار تلفات صهیونیست‌ها در این شلیک، حداقل 24 نفر است. این هم موضع وزیر دارایی رژیم صهیونیستی است: «خبر غم‌انگیز است و ما متعهد می‌شویم که از دست دادن فرزندان‌مان در غزه بیهوده نخواهد بود.»
دیروز برخی رسانه‌های عربی نیز از وقوع آتش‌سوزی در نزدیکی شهرک اشدود و اقع در مجاور منطقه نوار غزه خبر دادند. جزئیات بیشتری از این آتش‌سوزی منتشر نشده است اما احتمال «خرابکاری» رد نشده است. دیروز تصاویری نیز از آتش‌سوزی در یک شرکت صهیونیستی فعال در قزاقستان منتشر شد. درباره جزئیات این آتش‌سوزی- که به نظر نمی‌رسد یک حادثه ساده بوده باشد- نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، خبری منتشر نشده بود.
طرح صهیونیست‌ها برای آتش‌بس
همزمان با تحولات میدانی غزه برخی منابع خبری غربی می‌گویند، رژیم صهیونیستی طرحی را برای آتش‌بسی دوماهه به حماس پیشنهاد کرده است. تلویزیون رژیم صهیونیستی در این‌باره اعلام کرد مهم‌ترین ویژگی ابتکار جدید برای تبادل جدید اسرا، برقراری آتش‌‌بس درازمدت، عقب‌نشینی تاکتیکی ارتش رژیم صهیونیستی از چندین منطقه در نوار غزه و آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم است. ️این توافق جدید برای تبادل اسرا چندمرحله‌ای خواهد بود و اولین مرحله، آزادی زندانیان غیرنظامی است و در مقابل از رژیم صهیونیستی درخواست آتش‌بس طولانی‌مدت و عقب‌نشینی تاکتیکی می‌شود.️ آکسیوس هم گزارش داده است که رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرده به منظور آزادی همه اسرای صهیونیستی جنگ غزه به مدت ۲ ماه متوقف شود.
تحلیلگر آمریکایی: اسرائیل در حال عقب‌نشینی است
یک تحلیلگر آمریکایی با نام «فرانتزمن» نیز در صفحه ایکس خود با طعنه و کنایه صهیونیست‌ها را متهم به عقب‌نشینی بی‌سروصدا کرده و نوشته است: اکنون کم‌کم می‌توانیم صدای صحبت‌هایی را بشنویم که طراحی شده‌اند تا مردم را متقاعد کنند «حماس را هرگز نمی‌توان شکست داد»، «تونل‌های حماس را نمی‌توان یافت» و «اسرائیل باید بپذیرد که حماس به شکلی باید به قدرت در غزه بازگردد.»
سایر رویدادها
* اسامه حمدان، عضو ارشد حماس در واکنش به طرح وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای کوچ‌دادن ساکنان حماس به یک جزیره مصنوعی: «وزیر خارجه اسرائیل لیاقت آن را دارد که در لیست باهوش‌ترین احمق‌های جهان قرار بگیرد... این ایده قابلیت این را دارد که برای او و امثال او برای شهرک‌نشینان اجرا شود! او که در مطرح کردن چنین ایده‌‌هایی ابتکارعمل به خرج می‌دهد، پس باید برای او و امثال او این جزیره ساخته شود.»
* ‌رئیس بخش توانبخشی وزارت جنگ رژیم اسرائیل: بیش از ۴۵۰۰ سرباز و نیروهای امنیتی اسرائیل در حال حاضر تحت درمان هستند و به طور میانگین حدود ۶۰ نظامی در روز به این افراد افزوده می‌شوند که اغلب آنها نیروهای ذخیره زیر ۳۰ سال هستند.
* روزنامه اسرائیل هیوم: ارتش اسرائیل شروع به حفر خندق در طول مرز خود با سوریه کرده است تا از تکرار تجربه طوفان‌الاقصی جلوگیری کند.
* ریچارد هاس رئیس سابق شورای روابط خارجی آمریکا: «مدت‌هاست که زمان توقف عملیات‌های نظامی اصلی اسرائیل فرا رسیده است. دیگر جان سربازان نباید قربانی شود و دیگر غیرنظامیان غزه نباید در تعقیب هدف دست‌نیافتنی از بین‌بردن حماس کشته شوند. به علاوه مدت زیادی گذشته که گروگان‌های باقی‌مانده را به خانه بازگردانیم.»

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi