شناسه خبر : 107870
یکشنبه 08 بهمن 1402 , 10:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رکورد تازه در صنعت فضایی ایران؛

ماهواره «مهدا» به‌همراه دو نانو ماهواره به فضا پرتاب شد

فاش نیوز - صبح امروز ماهواره «مهدا» به‌همراه دو نانو ماهواره به مدار 450 درجه پرتاب و با موفقیت در مدار قرار گرفت. این برای نخستین بار است که متخصصان فضایی با ماهواره‌بر بومی سه ماهواره داخلی را همزمان در مدار قرار می‌دهند.

رکورد تازه در صنعت فضایی ایران؛ ماهواره «مهدا» به‌همراه دو نانو ماهواره به فضا پرتاب شد

به گزارش خبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، صبح امروز هشتم بهمن ماه ماهواره «مهدا» با ماهواره‌بر «سیمرغ یک» به مدار 450 درجه پرتاب شد. در این پرتاب ۲ ریزماهواره نیز به همراه ماهواره مهدا پرتاب شدند و مهمترین دستاورد در این پرتاب عملیات «تزریق چندگانه» بود که محقق شد.

«مهدا» از سری ماهواره‌های مخابراتی بوده و در پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده است،

بر اساس اعلام سازمان فضایی ایران، ماهواره‌بر سیمرغ توانسته ماهواره مهدا و دو نانوماهواره دیگر را با موفقیت در مدار تزریق کند و  این برای نخستین بار است که متخصصان فضایی سه ماهواره داخلی را همزمان با ماهواره‌بر بومی در مدار قرار می‌دهند.

ماهواره مهدا، یک ماهواره 32 کیلوگرمی از سری ماهواره‌های سبک وزن پژوهشگاه فضایی ایران است که به منظور آزمایش زیرسامانه‌های توسعه‌یافته ماهواره‌ای طراحی و ساخته شده‌اند. ماموریت اصلی این ماهواره، بررسی صحت عملکرد ماهواره‌بر سیمرغ در تزریق چندگانه محموله‌های فضایی در مدار پایین زمین و ارزیابی عملکرد برخی از طراحی‌های جدید و قابلیت اطمینان فناوری‌های بومی در فضا است.


ماهواره مهدا

گفتنی است، ماهواره‌بر سیمرغ یک، ماهواره‌بر سوخت مایع دو مرحله‌ای است که در هفتمین پرتاب تحقیقاتی خود توانست با تزریق چندگانه ماهواره‌ها، دریچه‌ای جدید به روی پرتاب‌های فضایی کشور باز کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi