شناسه خبر : 108047
چهارشنبه 11 بهمن 1402 , 15:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افتضاح امنیتی-اطلاعاتی آمریکا

فاش نیوز - روند درگیری‌های نظامی میان دولت موقت صهیونیستی و مجاهدان محور مقاومت و غزه و حضور مداخله‌جویانه آمریکا به نفع اسرائیل احتمال تشدید آن را بیشتر کرده است.

آمریکا که روزانه به دلیل حمایت از اسراییل، پایگاه هایش در منطقه و کشتی‌های تجاری و نظامی‌اش در دریای سرخ و دریای عرب زیر ضربات بی‌سابقه مجاهدان یمنی قرار گرفته، در پی اقداماتی تلافی جویانه است که هم بازدارنده باشد و هم هیمنه شکسته شده‌اش را بهبود ببخشد.

حمله پهپادی اخیر مقاومت به پایگاه آمریکا در داخل خاک اردن(اردن اعلام نموده که این پایگاه در مجاورت مرز اردن و در خاک سوریه است) که گویای اشراف عمیق اطلاعاتی جریان مقاومت بر محیط امنیتی-نظامی آمریکا در منطقه است، برای این ابر قدرت برتر سابق، جدای از تلفات جانی، یک افتضاح امنیتی-اطلاعاتی را به همراه داشته و در خاک آمریکا موجب شرمساری دولت بایدن گردیده و انگیزه آمریکا را برای پاسخگوئی به این حملات بیشتر کرده است.

حال، دولت بایدن که در درون شاهد آغاز حرکت واگرایانه و استقلال‌طلبانه شده است(این حرکت از تگزاس آغاز شده، اما احتمالا دیگر ایالت های اسپانیولی زبان را نیز فراخواهد گرفت) و از طرفی همزمان نمی تواند خود را در چند جبهه درگیر نماید باید بین پذیرش هزینه جنگی که احتمال دارد به جنگ جهانی سوم منجر شود و یا زنجیر کردن سگ خود یکی را انتخاب نماید؛ چرا که قطعا آمریکا پیامدهای درگیرکردن خود در این جنگ در نظر می گیرد. لذا به نظر می رسد تنها در یک صورت آمریکا وارد جنگ بزرگ منطقه‌ای می شود که یقین داشته باشد بقای او در این جنگ است که در آن صورت «الغریق یتشبث بکل حشیش»!

|| سیدمحمدرضا میرشمسی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi