شناسه خبر : 108064
پنجشنبه 12 بهمن 1402 , 10:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روزنامه تلگراف فاش کرد

تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در ۴ ماه اخیر بیش از تلفات آن در ۴۰ سال گذشته است

فاش نیوز - روزنامه انگلیسی «تلگراف» با استناد به آمارهای رسمی ارتش رژیم صهیونیستی درباره شمار نظامیان مجروح و هلاک‌شده‌اش از هفتم اکتبر (15 مهر) تاکنون نوشته است، اسرائیل در این 4 ماه، به اندازه 4 دهه تلفات داده است.
رژیم صهیونیستی در جنگ‌های پیش از این جنگ آمارهای واقعی تلفاتش را سانسور می‌کرد و برای این سانسور نیز دلایل مهمی داشت. «کشورهای مصنوعی» و «ملت‌سازی‌های زورکی» که با وعده امنیت و ثروت و آسایش ساخته می‌شوند، در صورتی که این سه مؤلفه مهم را نداشته باشند، محکوم به زوال و فروپاشی‌اند. چنین کشورهای جعلی فرهنگ و تاریخ ندارند که در نبود مؤلفه‌های دیگر، از فروپاشی مصون بمانند. ضمن این که «امنیت» مهم‌ترین و اولین مؤلفه‌ای است که برای گردآوری یک جمعیت در یک نقطه، مورد نیاز است. همین نکاتی که برشمردیم، از جمله دلایلی است که صهیونیست‌ها را واداشته، همواره شمار تلفات و مجروحین خود در درگیری با جوانان فلسطینی را سانسور کنند تا مانع از مهاجرت معکوس شوند. از همین‌رو وقتی وارد آرشیو خبری رسانه‌های این رژیم می‌شوی، شمال تلفات مثلا جنگ 33روزه را حداکثر 50 یا 60 نفر می‌بینی!
اما در جنگ جاری در غزه، از این عددهای فریبنده خبری نیست. اگرچه آمارهای رسمی سانسور می‌شوند اما همین عدد و رقم‌های کوچک‌شده نیز، «بی‌سابقه» و «بزرگ» هستند و این دقیقا موضوع یادداشت روزنامه انگلیسی تلگراف و خبرگزاری المیادین است.
جماران در این‌باره دیروز به نقل از «المیادین» نوشت: «پلیس رژیم اشغالگر امروز چهارشنبه اعتراف کرد که یکی از سربازان یگان ویژه «یسا» وابسته به دستگاه پلیس اسرائیل کشته شده است... یگان یسام متشکل از فارغ‌التحصیلان یگان‌های رزمی چندمنظوره در ارتش رژیم اشغالگر است که به وحشی‌گری معروف هستند، این نیروها چیزی جز ضرب و شتم و شکستن اعضای بدن افراد و حمله وحشیانه به آنها نمی‌شناسند. پلیس رژیم اشغالگر با صدور بیانیه‌ای اذعان کرد که یکی از سربازان‌اش در منطقه «کیبوتس علومیم» در هفتم اکتبر گذشته به دست مقاومت کشته شد و جنازه‌اش در نوار غزه نگهداری می‌شود. این در حالی است که شب گذشته ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که 3 نظامی دیگر ارتش رژیم اشغالگر در نبردهای غزه که همچنان ادامه دارد به دست نیروهای مقاومت فلسطین کشته شدند. این اذعان اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که مقاومت فلسطین برای صدوهفدهمین روز با ارتش رژیم اشغالگر در همه محورها در نوار غزه به شدت درگیر است. شایان ذکر است که از هفتم اکتبر تاکنون 560 نظامی اسرائیلی به دست مقاومت فلسطین کشته شدند و بیش از 2784 نظامی دیگر نیز زخمی شدند. این ارقام و اعداد بر اساس اعترافات رسمی ارتش اسرائیل است اما رسانه‌های اسرائیلی بر این باورند که شمار واقعی تلفات انسانی ارتش رژیم اشغالگر بسیار بالاتر از چیزی است که تل‌آویو اعلام می‌کند. در همین زمینه روزنامه تلگراف نوشت که تعداد کشته‌ها و زخمی‌های ارتش رژیم اشغالگر بسیار بیشتر از چیزی است که طی چهار دهه گذشته بوده است.»
ادامه جنایت‌ها
صهیونیست‌ها اما، انتقام شکست‌هایشان در میادین جنگ را از زنان، کودکان، اُسرا، مجروحین، بیماران و به طور کلی غیرنظامیان می‌گیرند. شاید به این دلیل که کشتن این طیف کمی آسان است و آن تحقیرشدگی‌شان در عملیات طوفان‌الاقصی را سریع‌تر تسکین می‌دهد. قتل‌عام 26هزار و 900 فلسطینی ظرف 115 روز که بنابر اعلام سازمان ملل، دست‌کم 80درصدشان غیرنظامی‌اند- آن هم به کمک آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و چند کشور مرتجع عربی- مهم‌ترین دلیل ما برای این ادعاست. همین دیروز و پس از فرار نظامیان صهیونیست از مناطقی از غزه، تصاویر تکان‌دهنده‌ای از گوشه دیگری از این جنایات منتشر شد. کشف 30 جسد در کیسه‌های پلاستیکی با چشم‌بند و زیر شن‌ها! در مدرسه «خلیفه بن زاید» بیت‌لاهیا که همگی اعدام شده‌اند! همزمان خبرگزاری مهر نیز تصاویری دردناک از گورهای جمعی در غزه استان رفح منتشر کرد و نوشت: «تصاویری تلخ از جنایت اسرائیلی‌ها و ۸۰ شهیدی که بیشتر آنها زن و کودک‌اند و در یک گور دسته‌جمعی به خاک سپرده شدند.»
دیروز تصاویر دیگری منتشر شد که نشان می‌داد، دو نظامی صهیونیست، 4 اسیر فلسطینی را تیرباران می‌کنند!
تظاهرات عظیم اندونزیایی‌ها علیه جنایات اسرائیل
دیروز تصاویری از تظاهرات عظیم اندونزیایی‌ها علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز منتشر شد. مردم مسلمان اندونزی با حمل پرچم‌های بزرگ و کوچک فلسطین، با ملت مظلوم این کشور ابراز همدردی کرده و خواستار توقف جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه شدند. در 4 ماه گذشته، تظاهرات‌های بزرگ و کوچک زیادی از شرق تا غرب عالم در حمایت از فلسطین و علیه جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شده است. برخی از این تظاهرات‌ها
- مثل تظاهرات لندن-آن‌قدر عظیم بود که رسانه‌های نزدیک به قدرت در این کشور نوشتند، ایران پشت سازماندهی این تظاهرات است وگرنه این همه جمعیت برای فلسطین به خیابان‌ها نمی‌آمدند! طبق پژوهشی که صهیونیست‌ها در دو ماه آغازین این جنگ درباره راهپیمایی‌های جهانی انجام دادند، 95درصد این راهپیمایی‌ها در حمایت از فلسطین و تنها 5درصد از آنها در حمایت از صهیونیست‌ها انجام شده است. نکته جالب این که بعدها معلوم شد، بخشی از این 5درصد نیز با دریافت پول به حمایت از صهیونیست‌ها تجمع می‌کردند!
یک تیپ دیگر عقب‌نشینی کرد
از همان بدو آغاز جنگ در غزه، صهیونیست‌ها تلفات و خسارات بی‌سابقه‌ای متحمل شده‌اند. همین تلفات و خسارات بی‌سابقه باعث عقب‌نشینی دست‌کم 6 تیپ این رژیم به بهانه‌های گوناگون شده است. حالا خبر رسیده است که یک تیپ ویژه این رژیم نیز وادار به عقب‌نشینی شده است. ایرنا دیروز در این‌باره به نقل از رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «تیپ پنج ذخیره در نیروی ویژه ناحال، شب گذشته غزه را ترک کرده است... این تیپ پنج در شمال غزه می‌جنگید و مسئول کنترل مناطق ساحلی غرب شهر غزه بود... تیپ ۶۴۶، تنها تیپ ارتش اشغالگر خواهد بود که در منطقه خان‌یونس در غزه مستقر خواهد بود... رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از شکست طرح پر کردن تونل‌های غزه با حماس خبر داد و اعلام کرد پمپاژ آب دریا به تونل‌ها در شمال و مرکز غزه موفق نبود و ارتش، این طرح را کنار گذاشت... رادیوی ارتش اشغالگر همچنین از عقب‌نشینی بخشی از نظامیان این رژیم از شمال سرزمین‌های اشغالی، در مرز با لبنان خبر داد و مدعی شد که ارتش تصمیم گرفته نیروهای رزمی را در مرزهای لبنان کاهش دهد. گفتنی است وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته خواستار حمله به جنوب لبنان برای مقابله با حزب‌الله شده بود و اعضای کابینه این رژیم نیز با برگزاری کنفرانسی، خواهان اشغال مجدد غزه شده بودند.»
چه خبر از مذاکرات؟
طی روزهای گذشته خبرهای زیادی از تهیه طرحی در نشست پاریس برای آتش‌بس طولانی منتشر شده است. طبق این اخبار، صهیونیست‌ها این طرح را پذیرفته‌اند و منتظر پاسخ حماس هستند. از جزئیات این طرح خبر زیادی منتشر نشده است و حماس نیز اعلام کرده، تا آخر همین هفته(فردا یا پس‌فردا) نظر خود را درباره این طرح اعلام خواهد کرد. تنها نکته مهم منتشرشده از جزئیات این طرح مربوط است به مبادله اُسرا که به نظر می‌رسد طی چند مرحله انجام خواهد شد. حماس همزمان با انتشار این گزارش‌ها اعلام کرد، فقط در صورت عقب‌نشینی کامل صهیونیست‌ها، آزادی تمام اُسرای فلسطینی و بازسازی غزه، آتش‌بس را خواهد پذیرفت اما صهیونیست‌ها گفته‌اند، ضمن آزادی تمام اُسرایشان، حماس نیز باید در این باریکه تضعیف و قدرت به گروهی دیگر و با نظارت برخی کشورهای عربی منتقل شود! بعید است حماس چنین شرایطی را بپذیرد چون در میادین جنگ جبهه‌های مقاومت- از یمن و لبنان تا عراق و فلسطین- در موضع قدرت قرار دارند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi