شناسه خبر : 108073
پنجشنبه 12 بهمن 1402 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«یار دبستانی من» برای شهداست

«یار دبستانی من» برای شهداست/ به آینده ایران امیدوارم

«جم» با تأکید بر اینکه سرود «یار دبستانی من» برای شهدا بوده است، ضمن دعوت از مردم برای حضور در انتخابات گفت: انتخابات برای استقلال ایران است و ما به آینده کشور امیدواریم.

«یار دبستانی من» برای شهداست/ به آینده ایران امیدوارم

به گزارش دفاع‌پرس، «جمشید جم» خواننده انقلابی و رئیس انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان که از جانبازان دوران پیروزی انقلاب اسلامی بودند، دعوت حق را لبیک گفت.

از این هنرمند انقلابی که سال‌ها در رادیو به‌ برنامه‌سازی با محوریت موسیقی و سرود می‌پرداخت، گفت‌وگویی در آستانه انتخابات سال ۱۴۰۲ با خبرگزاری دفاع مقدس منتشر شده بود که به‌ بهانه درگذشت ایشان بازنشر می‌شود.

در ادامه، ماحصل این گفت‌وگو را می‌خوانید.

«جمشید جم» خواننده مطرح کشورمان و خالق سرود ماندگار «یار دبستانی من» با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، اظهار داشت: انتخابات مهم است، چراکه به استقلال کشورمان و پیشرفت و آینده آن مربوط است.

این خواننده مطرح کشورمان ضمن دعوت از عموم مردم و به‌خصوص جوانان برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: جوانان باید تاریخ را مطالعه کنند؛ این مطالعه از طرق مختلف صورت می‌گیرد و جوانان به‌وسیله رمان و هرنوع کتابی که دوست دارند از تاریخ مطالع شوند تا دوست و دشمن خود و پیشرفت کشور را به‌درستی بشناسند.

وی به فرهنگ و هنر افتخارآمیز کشورمان ایران اشاره کرد و گفت: ایران با تمدن کهن خود در ابعاد مختلف فرهنگی و هنری در جهان جایگاه ممتاز و ویژه‌ای داشته و دارد لذا انتظار می‌رود کاندیداهای ریاست‌جمهوری و رئیس جمهور آینده به این ابعاد توجه ویژه داشته باشد.

خالق سرود ماندگار «یار دبستانی من» درخصوص استفاده ابزاری از این سرود ماندگار عنوان کرد: من مکررا گفته‌ام، سرود یاد دبستانی من برای شهدا سروده شده است. شهدایی که آثار خون‌هایشان ۴۱ سال پیش در اطراف دانشگاه تهران مشاهده می‌شد و همچنان این سرود به آن‌ها و مردم کشورم تعلق دارد.

جم نسبت به کم‌توجهی به مسئله فرهنگ و هنر در مناظرات کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتقاد کرد و افزود: ما در مناظرات شاهد کم توجهی به موضوعات فرهنگی و هنری بودیم درحالی که این موضوعات دارای اهمیت و اولویت هستند لذا انتظار واریم رئیس جمهور آینده به مسائل و دغدغه‌های جوانان توجه ویژه داشته باشد.

وی در پایان مجدد از مردم ایران برای حضور باشکوه در صحنه انتخابات دعوت به‌عمل آورد و ادامه داد: ما به آینده ایران سربلند امیدواریم و برای سربلندی کشور با همراهی شما مردم در صحنه خواهیم بود.

انتهای پیام/ 121

 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi