شناسه خبر : 108079
پنجشنبه 12 بهمن 1402 , 13:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مشکلات درمان ایثارگران از سال ۷۶ شروع شد...

آیا دستگاه های نظارتی از وضعیت درمان جانبازانی که شبانه روز با درد و رنج زندگی می کنند و هزینه درمان را از جیب پرداخت کردند...

فاش نیوز - مشکلات درمان از سال 76 شروع شد. آن زمان که برنامه درمان به طور مستقیم به شبکه بهداشت و درمان منتقل شد. قبل از سال 76 بنیاد با معرفی نامه به پزشکان متخصص طرف قرارداد ارجاع می کرد و برخی تخصص ها که در شهرستان ها نبود، به تهران اعزام می کردند.

 پس از ویزیت متخصص در تهران چنانچه نیاز به معاینه و ویزیت مجدد داشت، همان موقع در گزارش پزشک ذکر می کرد که مثلا دو ماه دیگر مجددا برای ویزیت اعزام شود.

 لیکن از سال 76 تشخیص و معرفی به پزشکان متخصص را به شبکه بهداشت و درمان ارجاع دادند که همان موقع برای اعزام به تهران مشکلات زیادی به وجود آوردند؛ چون اگر متخصص در گزارش پزشکی به بنیاد، ویزیت مجدد ذکر نکرده بود، آن وقت برای اعزام به تهران گرفتاری زیادی ایجاد می کرد تا جانباز به پزشک معتمد مراجعه کند و تشخیص دهد که نیاز به اعزام به تهران هست.

  از سال 93 مشکلات بسیار جدی شد؛ زیرا دولت قصد داشت درمان را از بنیاد منفک کند. بنابراین تصمیم گرفتند هزینه درمان جانبازان شاغل به عهده محل اشتغال قرار گیرد؛ که بدون تامین اعتبار لازم بود. محل خدمت جانباز باید از مازاد بودجه سالیانه هزینه درمان جانبازان را تامین می کردند. در واقع یعنی درمان جانبازان به طور کامل از گردن دولت ساقط شود.

 خوشبختانه دلسوزان نظام، ورود کردند و تصمیم دولت را اسقاط کردند تا بیمه تکمیلی ایران متولی هزینه های درمان شد. با کمال تاسف در اواخر دولت قبل، بیمه تکمیلی به بیمه دی سپرده شد که مشکلات فراوانی را برای تامین هزینه های درمان به دنبال داشته است.

  امسال با پرداخت هزینه بیمه تکمیلی طرف قرارداد محل خدمت، همچون سایر شاغلان غیرایثارگر، امیدوار شدیم هزینه های سنگین درمان که بیمه دی تقبل نکرده بود و با وام ضروری پرداخت کرده بودیم را به وسیله بیمه تکمیلی محل اشتغال جبران کنیم.

آیا بنیاد قصد ندارد مشکلات درمان جانبازان را براساس همان قانونی که صددرصد بودجه آن را دریافت کرده لیکن خدماتی ناقص و گاهی در حد صفر ارائه نموده حل نماید؟

آیا دستگاه های نظارتی از وضعیت درمان جانبازانی که شبانه روز با درد و رنج زندگی می کنند و هزینه درمان را از جیب پرداخت کردند مطلع نبودند؟

اگر مطلع بودند چرا اقدامی وجود ندارد؟ این متن تاریخچه پر از نشیب و فراز و قصه پر از غصه در بدیهی‌ترین نیاز جانبازان است. به این ترتیب چگونه می توانند اسناد و مدارک دقیق درمان جانبازان را برای تعیین درصد مطالبه کنند؟ البته ارائه دقیق اسناد و مدارک درمان جانبازان جای شگفتی دارد، اما پس از ارائه اسناد و مدارک دقیق چرا تعیین درصد ناقص انجام گرفته است؟ هل من ناصر پاسخگو؟!

|| محسن ناطق

اینستاگرام
قربونت برم کدوم دستگاه نظارتی یکی باید مواظب خود دستگاه نظارتی باشه
سلام و عرض ادب خدمت مسولان بهداشت در مان کل کشور و وزیر بهداشت دیروز 11 بهمن مراجعه کردم برای آسپری تنگفسی جانبازان چند دارو خانه رفتم طرف قرار داد ولی آسپری که دکتر نوشته بود خیر عمل قلب باز کرده و همچنین ریه اش شمیایی گاز خردل هستش واقعا چرا داروخانه های شهرستان وجود ندارد مگر بیایم تهران بازار آزاد گیر بیارم ممنونم تشکر از فاش نیوز عزیز همچنین مسولان دلسوز انقلابی ایران اسلامی
بنیاد شهید به جانباز می‌گوید فاکتور بیار هزینه اش را پرداخت میکنیم وفاکتور را می‌گیرد و شامل مرور زمان می‌کند و بعد از چند سال بدون ریالی پرداخت جز دیون قرار می‌دهد وبعد هم می‌گوید ازانها گذشته ویعنی هیچ وحق جانباز را ضایع می‌کند
با سلام . عزیزان نماینده و بنیاد شهید و شبکه ایثارگران کل کشور ؟؟ واقعا ما جانبازان و ایثارگران که درصد پایین داریم درمان هم پایین هستش مثال یک نمونه هر وقت دنبال درمان می رویم دکتر متخصص خوب مشکلی نیست ولی هر موقع برای دارو به داروخانه می رویم اصل دارو نیست .به کجا برویم هر موقع مراجعه به دارو خانه دو قلم دریافت شد از پنج قلم دارو درمان کامل نمیشود حتا قرار داد دارند با بیمه دی ولی متاسفانه خیر ممنون تشکر ( مرگ بر اسرائیل جنایتکار کودک کش)
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi